کد خبر: ۲۰۲۱۳
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

ترید ارز دیجیتال چیست؟ / بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ را بشناسید

ترید و معاملات ارز دیجیتال فعالیتی پرسود است به شرط اینکه راه‌و‌رسم آن را به خوبی بلد باشید و علم آن را به دست بیاورید. در این بازار ممکن است بدون علم و تنها از روی شانس چند بار سود کنید ولی زمانی خواهد رسید که یک ضرر بزرگ تمام دارایی‌تان را از بین خواهد برد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» رمز ارز یا ارز‌های دیجیتال به ارز‌هایی گفته می‌شود که وجود فیزیکی ندارند و کاملا دیجیتالی هستند. از آن می‌توان برای پرداخت و خرید محصولات و خدمات استفاده کرد. بیشتر ارز‌های دیجیتال مثل بیت کوین همانند ارز‌های مرسوم مثل دلار و ریال به منظور انتقال ارزش از یک فرد به فرد دیگر ایجاد شده‌اند، ولی یک تفاوت عمده با چنین ارز‌هایی دارند. مهم‌ترین ویژگی ارز‌های دیجیتال این است که هیچ فرد یا سازمانی مسئولیت مدیریت و کنترل آن را برعهده ندارد. در عوض وظیفه تأمین امنیت و کارکرد درست آن برعهده مجموعه‌ای از کاربران خود آن ارز دیجیتال است، به گونه‌ای که احتمال تقلب و دست‌کاری در آن بسیار پایین می‌آید. به عبارت دیگر ارز‌های دیجیتال دارایی‌هایی غیرمتمرکز هستند که برخلاف ارز‌های فیات تحت کنترل مرجع نظارتی یا بانک مرکزی قرار ندارند. با وجود ممنوع بودن ترید ارز دیجیتال در اکثر کشورها، پتانسیل این حوزه برای تغییر چشم‌انداز‌های مالی غیرقابل انکار است.

 

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسیددر واقع فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری بسیاری در پس زمینه آن وجود دارد. بیشتر ارز‌های دیجیتال مبتنی بر تکنولوژی بلاکچین هستند. این تکنولوژی دارای مزایا و کاربرد‌های بسیاری برای مدل‌های مشتری محور، زنجیره‌های تأمین مواد غذایی و پروتکل‌های پیشرفته امنیت سایبری است.
در این گزارش سعی می‌شود که علاقه‌مندان به ارز‌های دیجیتال را با واژه ترید ارزدیجیتال و بهترین نرم‌افزار‌های کاربردی آن آشنا کنیم.

منظور از ترید ارز دیجیتال چیست؟

واژه «ترید» (Trade) در زبان انگلیسی به معنای معامله یا مبادله است. در دنیای بازار‌های مالی از جمله بازار ارز‌های دیجیتال از این واژه برای اشاره به خرید و فروش این رمزارز‌ها استفاده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید هدف از ترید و معامله ارز‌های دیجیتال کسب سود از این بازار پرنوسان است؛ بنابراین با داشتن استراتژی‌های مناسب می‌توان از این روش استفاده کرده و سود زیادی به دست آورد.
از آنجایی که این ارز‌های دیجیتال مجازی و بر بستر اینترنت قرار دارند، پس برای انجام معاملات ارز دیجیتال به نرم افزار‌های ارز دیجیتال نیاز داریم. این نرم افزار‌ها شامل صرافی‌های ارز دیجیتال و کیف پول‌های دیجیتال است.

عوامل زیر بر ترید ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارند:

زمانی که مخالفت‌ها نسبت به فضای کریپتوکارنسی‌ها افزایش پیدا می‌کند
حمله به بازار کریپتوکارنسی‌ها که نقص‌های امنیتی را آشکار می‌کند
اخبار و شایعاتی مبنی بر کنترل بیشتر بانک مرکزی یا دولت‌ها بر اجرای ممنوعیت کریپتوکارنسی‌ها

ترید ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسید

از ترید ارز دیجیتال تا فیات: تصور کنید که شما مقداری پول دارید و می‌خواهید آن را در فضای کریپتوکارنسی‌ها سرمایه گذاری کنید. در این صورت از کجا شروع می‌کنید؟ پاسخ «صرافی» است. پورتال‌هایی که دنیای ما را با دنیای ارز‌های دیجیتال مرتبط می‌سازند، «صرافی‌ها» هستند. صرافی‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارند. اما قبل از انتخاب یکی از آن‌ها برای ترید ارز دیجیتال خود باید نکته‌هایی را در نظر بگیرید؛ بنابراین باید اعتبار، شهرت و سابقه، نرخ مبادلات و امنیت را در بخش صرافی‌ها مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

چند نوع ترید ارز دیجیتال وجود دارد؟

معاملات روزانه، اسکالپینگ و معاملات سویینگ از انواع تریدرارز دیجیتال به شمار می‌روند.

مزایا و معایب ترید ارز دیجیتال

امکان تردد در تمام طول روز و هفت روز هفته، نوسان شدید و ضرر‌های کلان، نوسان شدید و سود‌های کلان و امکان از دست دادن سرمایه در افراد تازه وارد نیز از عمده مزایا و معایب تریدر ارزدیجیتال است.

چگونه ترید کنیم؟

برای ترید ارز دیجیتال در ایران دو راه وجود دارد؛ استفاده از صرافی‌های داخلی یا خارجی. صرافی‌های معتبر خارجی مثل بایننس ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده‌اند و نمی‌توان بدون دور زدن تحریم‌ها در آن‌ها فعالیت داشت. با این حال ایرانی‌های زیادی هستند که به کمک نرم‌افزار‌های تغییر هویت، حساب‌های کاربری خود در این صرافی‌ها را با ارسال تتر شارژ می‌کنند و سپس در آن‌ها به ترید می‌پردازند. استفاده از این روش برای افراد کم‌تجربه و تازه‌کار پیشنهاد نمی‌شود، زیرا خطر بلوکه شدن حساب و از دست رفتن سرمایه وجود دارد.

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسید

این افراد می‌توانند در صرافی‌ها ایرانی ثبت نام کرده و با شارژ حساب خود با ریال به راحتی به خریدوفروش ارز‌های دیجیتال بپردازند. با این حال توجه داشته باشید که اگر قصد ترید‌های طولانی مدت دارید، یعنی حدفاصل خرید با فروش یک ارز دیجیتال از چند هفته بیشتر است، بهترین کار این است که دارایی‌های خود را از حساب صرافی (چه ایرانی و چه خارجی) به یک کیف پول ارز دیجیتال منتقل کنید. با این کار حتی اگر مشکلی برای صرافی مورد نظر پیش بیاید ارز‌های شما ایمن خواهند بود.

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

درواقع ربات تریدر (Crypto Bot) نرم ابزار‌های قانونی هستند که به‌صورت خودکار خرید و فروش می‌کنند. البته این خرید و فروش‌ها طبق برنامه‌ای انجام می‌شود که شما به ربات می‌دهید.
ربات‌های تریدر ارز دیجیتال به این هدف به وجود آمده‌اند که بازدهی را افزایش داده و معامله‌گران را از خطرات احتمالی و ریسک در زمینه سرمایه‌گذاری، حفظ می‌کنند. این ربات‌های هوشمند به تریدر‌های کمک می‌کنند تا تمام مبادلات خود را در یک قسمت مدیریت کنند و لازم به جابه‌جایی زیادی نداشته باشند.
برای انتخاب بهترین ربات ترید ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ باید رباتی را انتخاب کنید که دارای فاکتور‌های امنیت بالا، عملکرد قابل اعتماد، سودآوری قابل توجه، دارای انجام معاملات خودکار و رابط کاربری آسان و استفاده راحت را داشته باشند.

بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱

۱- ربات ترید ارز دیجیتال پایونکس (Pionex)

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسید

اولین مورد، ربات ترید پایونکس (Pionex trading bot) است که یکی از بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در شناخته می‌شود. به کمک این ربات می‌توانید معاملات خود را در ۲۴ ساعت تنظیم نموده و می‌توانید به‌صورت کاملاً خودکار بازار کریپتوکارنسی را بررسی کنید.

۲- ربات ترید ارز دیجیتال کریپتوهوپر (Cryptohopper)

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسید

دومین ربات که قصد معرفی آن را داریم ربات تریدر کریپتوهوپر (Cryptohopper) نام دارد. امکان مدیریت تمامی اکانت‌های صرافی‌ها را برای تریدر فراهم می‌کند.

۳- ربات ترید ارز دیجیتال تری کاماسCommas۳

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسید

یکی از بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال، ربات Commas۳ است که موجب حفظ سرمایه و افزایش سود و درآمد می‌شود.

۴- ربات ترید ارز دیجیتال زیگنالی (Zignaly)

چهارمین ربات ترید، زیگنالی (Zignaly) نام دارد که درواقع یک پایانه برای معاملات است. این ربات نیز مانند بازار ارز‌های دیجیتال به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روز‌های هفته قابل استفاده است. این ربات دارای سرویسی است که به کمک آن می‌توانید روی بازار و سیگنال‌های ارز دیجیتال، نظارت کنید.

۵- ربات ترید ارز دیجیتال ترید سانتا (Trade Santa)

یکی دیگر از شناخته‌شده‌ترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال، Trade Santa است که امکان مدیریت خطرات و ریسک‌های احتمالی بازار را می‌دهد. علاوه بر آن کاربر می‌تواند یک استراتژی را برای معاملات خود انتخاب کند و بر اساس آن ترید کند.

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسید

۶- ربات ترید ارز دیجیتال بیتسگپ (Bitsgap)

ششمین ربات ارزشمند برای ترید شما عزیزان بیتسگپ است. Bitsgap یکی از بهترین ربات‌ها برای ترید در ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) است که معامله‌گران به‌راحتی می‌توانند سرمایه خود را به کمک آن مدیریت کنند. خلق استراتژی در این ربات، زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و به‌راحتی امکان پذیر است.

۷- ربات ترید ارز دیجیتال مود رکس (Mudrex)

اگر به دنبال یک ربات خوب برای راه‌اندازی استراتژی خود هستید، ربات ترید مود رکس یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. به کمک این ربات می‌توانید سرمایه‌گذاری سودآور و زیان‌بار را تشخصی دهید.

۸- ربات ترید ارز دیجیتال کوادنسی (Quadency)

هشتمین ربات از بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱ به شما کمک می‌کند تا مراحل سرمایه‌گذاری در بازار کریپتوکارنسی را راحت‌تر پشت سر بگذارید. ابن ربات علاوه بر ترید، نرم‌افزاری است که برای مدیریت دارایی‌های مالی نیز از آن استفاده می‌شود.

۹- ربات ترید ارز دیجیتال کریل دات آی او (Kryll.io)

نهمین ربات که در این قسمت آن را معرفی می‌کنیم، کریل دات آی او نام دارد. این ربات به کاربر کمک می‌کند که بدون کمترین دانش و مهارتی، استراتژی خود را ایجاد کنند و طبق آن عمل کنند.

۱۰-ربات ترید ارز دیجیتال هاس آنلاین (Haasonline)

یکی دیگر از بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱، ربات هاس آنلاین است. ربات ترید هاس آنلاین این قابلیت را دارد که کاربر می‌تواند در آن به مبادله بیش از ۱۶ ربات مختلف بپردازد. علاوه بر این، ۵۰ شاخص فنی گوناگون، امنیت بالا و بیمه به همراه ایجادکردن استراتژی‌های پیچیده برای کاربران در دسترس است.

ترید ارز دیجیتال چیست؟/ بهترین ربات‌های ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را بشناسید

۱۱-ربات ترید ارز دیجیتال شریمپی (Shrimpy)

از جمله بهترین ربات‌های ترید ارز‌های دیجیتال، ربات شریمپی (Shrimpy) حرفی برای گفتن دارد که درواقع پلتفرمی برای تجارت اجتماعی مخصوص به ارز‌های دیجیتال است. استراتژی‌های آماده‌ای برای کاربران وجود دارد که به آن‌ها کمک می‌کند تا عملکرد خوبی در بازار داشته باشند. همچنین ریسک معاملات را کاهش می‌دهد و به کاربر برای آخت استراتژی‌های سهام‌ها کمک می‌کند.

۱۲-ربات ترید ارز دیجیتال کوین رول (Coinrule)

این ربات نیز مانند ربات ترید شریمپی، پلتفرمی است که به‌صورت خودکار فعالیت می‌کند. ربات ترید کوین رول به کاربران این امکان را می‌دهد که در صرافی‌های مختلف بتوانند با بیش از ۱۲۰ الگوی استراتژی، معاملات خود را به سرانجام برسانند.

۱۳-ربات ترید ارز دیجیتال هودل بات (HodlBot)

سیزدهمین ربات، ربات ترید هودل بات است. این ربات نیز یکی از بهترین نرم‌افزار‌هایی است که برای معامله‌های بیت کوین در اختیار کاربران قرار دارد. این ربات کمک می‌کند تا تریدر‌ها سبد‌های ارز دیجیتال خود را ایجاد کنند. رابط کاربری آسان و کاربردی، مدیریت سرمایه را برای تریدر‌ها راحت‌تر می‌کند.

۱۴-ربات ترید ارز دیجیتال گان بات (Gunbot)

این ربات از خدمات بیش از یک‌صد صرافی پشتیبانی می‌کند. ربات گان بات به کاربر این امکان را می‌دهد تا بتواند استراتژی‌های خود را شخصی‌سازی کند و سپس از آن‌ها استفاده کند.

ترید و معاملات ارز دیجیتال فعالیتی پرسود است به شرط اینکه راه‌و‌رسم آن را به خوبی بلد باشید و علم آن را به دست بیاورید. در این بازار ممکن است بدون علم و تنها از روی شانس چند بار سود کنید، ولی زمانی خواهد رسید که یک ضرر بزرگ تمام دارایی‌تان را از بین خواهد برد؛ بنابراین حتما باید با آگاهی کامل نسبت به روش‌های ترید و ارز دیجیتال مورد نظر اقدام به فعالیت در صرافی‌ها کنید تا بدون ریسک از دادن سرمایه به سودآوری برسید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی