کد خبر: ۲۰۲۲۲
|
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

تبدیل فاضلاب شهری به آب آشامیدنی با سیستمی پیشرفته در سنگاپور

کشور سنگاپور برای تامین آب مورد نیاز مردمش سیستمی پیچیده را راه اندازی کرده که توانایی تصفیه روزانه ۹۰۰ میلیون لیتر فاضلاب را دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، به نقل از فیز؛ از مشکلاتی که بشر امروزه در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است و در آینده نیز به آن دچار خواهد بود، کمبود آب است. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ حدود ۵۲ درصد جمعیت کره زمین برای تامین آب با مشکلات بسیاری رو به رو باشند. به همین دلیل سرمایه گذاری‌های بسیاری برای مقابله با این مشکل در کشور‌های مختلف انجام شده و اکنون سنگاپور موفق شده سیستم پیچیده‌ای را توسعه بدهد که در آن روزانه ۹۰۰ میلیون لیتر فاضلاب بازیافت می‌شود.

چگونگی عملکرد سیستم پیشرفته تصفیه فاضلاب

سنگاپور با ۵.۷ میلیون نفر جمعیت، منابع آب طبیعی بسیار کمی دارد و برای تامین آب مورد نیاز مردمش به مالزی وابسته است. اکنون این کشور می‌خواهد سیستم جدیدی را راه اندازی کند تا بتواند مشکلات مربوط به تامین آب را تا جایی که ممکن است کاهش بدهد. دولت این کشور سیستم پیچیده جدید فاضلابی را توسعه داد که شبکه‌ای از تونل‌ها و دستگاه‌های پیشرفته است و فاضلاب را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند. سازمان آب سنگاپور پیش بینی می‌کند که با استفاده از این سیستم می‌توان تا ۴۰ درصد آب مورد نیاز این کشور را تامین کرد و احتمال دارد که این میزان در سال‌های بعد به ۵۵ درصد برسد.

تبدیل فاضلاب شهری به آب آشامیدنی با سیستمی پیشرفته در سنگاپور

بیشترین حجم آب بازیافتی برای مصارف صنعتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بخشی از آن نیز به منابع آب منتقل می‌شود، البته بخش کوچکی از این آب هم وارد دریا می‌شود که می‌تواند به کاهش آلودگی‌ها کمک کند. این سیستم هر قطره آب را جمع آوری می‌کند و به صورت نامحدود مجددا از آن استفاده می‌کند. در این سیستم یک تونل ۴۸ متری، فاضلاب را منتقل می‌کند. این مجموعه از مخازن، لوله‌های فولادی، سیستم‌های فیلتراسیون و دستگاه‌های دیگری تشکیل شده که روزانه می‌توانند مجموعا ۹۰۰ میلیون لیتر فاضلاب را تصفیه کنند.

تبدیل فاضلاب شهری به آب آشامیدنی با سیستمی پیشرفته در سنگاپور

از این میزان آبی که از سیستم به دست می‌آید می‌توان یک استخر مناسب المپیک را در هر ۲۴ ساعت برای یکسال استفاده پر کرد. هنگامی که فاضلاب به تاسیسات می‌رسد، فیلتر شده و به منظور تصفیه به تاسیسات زیرزمینی پمپ می‌شود. در ادامه مسیر، تصفیه با فرآیند‌های فیلتراسیون پیشرفته ادامه پیدا می‌کند و پس از اینکه باکتری‌ها و ویروس‌ها حذف شدند، با اشعه ماورابنفش ضدعفونی می‌شود.

تبدیل فاضلاب شهری به آب آشامیدنی با سیستمی پیشرفته در سنگاپور

این مجموعه اخیرا در سنگاپور شروع به کار کرده و این کشور قصد دارد سیستم بازیافت خودش را گسترش بدهد و ۷.۴ میلیارد دلار نیز برای ارتقای زیرساخت‌های تصفیه آب هزینه و سرمایه گذاری کرده است و می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵ یک تونل زیرزمینی جدید را ایجاد کند.

منبع:باشگاه

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی