کد خبر: ۲۰۳۰۱
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۰

آیا اپل به دنبال تولید «آیفون نانو» بود؟

در سال ۲۰۱۱، شایعاتی مبنی بر تصمیم اپل برای عرضه آیفونی به نام «آیفون نانو» به گوش می‌رسید. محصولی که در مقایسه با آیفون اصلی این شرکت یعنی آیفون ۴، کوچک‌تر و ارزان‌تر بود.

به گزارش «نبض فناوری»، اگرچه این محصول هرگز به مرحله تولید و عرضه به بازار نرسید، اما اخیرا و در جریان دعوای حقوق میان اپل و اپیک گیمز، ایمیلی منتسب به استیو جابز منتشر شده که نشان می‌دهد اپل در یک بازه زمانی، در حال کار و ساخت محصولی به نام آیفون نانو بود.

متاسفانه در این ایمیل که مربوط به اکتبر ۲۰۱۰ و مربوط به برنامه کاری این شرکت است، به جزییاتی در خصوص این گوشی اشاره نشده است. با این حال، از عبارت‌هایی همچون «برنامه آیفون نانو» و «اهداف هزینه‌ای» و «جانی» که احتمالا طرحی ارشد سابق اپل یعنی جانی آیو است، استفاده شده است.

در بخشی دیگر از این نامه به عبارت «استراتژی ۲۰۱۱» اشاره شده که در آن به «ایجاد یک آیفون ارزان‌قیمت با طراحی مشابه آیپاد تاچ به منظور جایگزین کردن مدل 3GS» پرداخته شده است. اما مشخص نیست که آیا این محصول، آیفون نانو است یا دستگاه دیگری.

اگرچه اپل تاکنون از برند «نانو» برای نامگذاری نسخه کوچک‌تر مدل‌های موجود این شرکت استفاده نکرده اما این شرکت در زمان ارسال این ایمیل، نسل ششم آیپاد نانو خود را عرضه کرده بود. با این حال، عبارت «آیفون نانو» تنها محصول مرموز اپل در نامه منتشرشده از سوی استیو جابز نبود.

در ۵ آگوست ۲۰۰۷ نیز ایمیلی متعلق به استیو جابز در توییتر منتشر شد که در آن از عبارت «سوپر نانو» برای محصول جدید این شرکت که احتمالا به نسخه ارتقایافته آیپاد نانو مربوط می‌شد، استفاده شد. قرار بود که این محصول در نیمه نخست سال ۲۰۰۸ عرضه شود اما خبری از این محصول نشد و در نهایت، نسل چهارم آیپاد نانو در سال ۲۰۰۸ وارد بازار شد.

استفاده از از برند «نانو» برای اپل در سال ۲۰۱۷ و با پایان توقف آیپاد نانو خاتمه یافت و این شرکت، آیفون ۱۲ مینی و هوم پاد مینی را به بازار عرضه کرد.

آیا اپل به دنبال تولید «آیفون نانو» بود؟

 

منبع/ آی‌تی ایران - مرتضی یعقوبی

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی