کد خبر: ۲۰۳۲۱
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۱

چین تا پایان سال 2021 به ایمنی جمعی در برابر کرونا دست می یابد

چین انتظار دارد تا پایان سال 2021 بتواند 80 درصد از جمعیت خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کند و از این طریق به ایمنی جمعی در برابر این ویروس دست یابد.

به گزارش «نبض فناوری»، سی جی تی ان اعلام کرد، ژانگ نانشان از متخصصان برجسته بیماری های تنفسی در چین در این مورد در پنجمین نمایشگاه مشترک چین و کشورهای عربی در روز جمعه گفته است: دستیابی به ایمنی دسته جمعی به میزان کارآیی و موثر بودن واکسن ها و نیز قابلیت انتقال ویروس یادشده و تغییرات رخ داده در این زمینه بستگی دارد.

وی افزود: اثربخشی واکسن های ساخته شده در چین حدود 70 درصد است ، بنابراین این کشور قبل از ایجاد مصونیت دسته جمعی به تزریق واکسن به بیش از 80 درصد جمعیت خود نیاز دارد.

این متخصص پیش بینی کرد برای ایجاد مصونیت جمعی در جهان در برابر ویروس کرونا به دو تا سه سال همکاری جمعی در تمامی کشورها نیاز است. این نوع مصونیت تنها زمانی به وجود می آید که اکثریت 70 درصدی جهان واکسن کرونا تزریق کنند و در نتیجه از انتشار ویروس مذکور در جهان از فردی به فرد دیگر جلوگیری شود.

ژانگ نانشان در پایان گفت: واکسن های چینی هنوز در برابر ویروس کرونا و گونه های جدید آن موثر هستند و میزان مصونیت سازی آن در برابر گونه دلتا نزدیک به 60 درصد، در برابر ظهور علائم متوسط آن 70 درصد و در برابر موارد شدید این ویروس 100 درصد است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی