کد خبر: ۲۰۳۳۸
|
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۰:۰۰

«روبوکار» نخستین خودروی بدون‌ راننده چین رونمایی شد

شرکت فناوری چینی که قبلاً از تاسیس شرکتی جدید برای تولید خودروهای خودران خبر داده بود از نخستین نمونه خودروی خودران خود با نام «روبوکار» رونمایی کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، سی‌جی‌تی‌ان اعلام کرد، «بایدو» بزرگترین موتور جستجوی اینترنت چین و غول شرکت فناوری چینی که قبلاً از تاسیس شرکتی جدید برای تولید خودروهای خودران خبر داده بود از نخستین نمونه خودروی خودران خود با نام «روبوکار» رونمایی کرد.

شرکت بایدو اولین نمونه روبو اتومبیل L۵ خودران بدون راننده و با پلت فرم ارتقاء خدمات رانندگی خودران به نام «Luobo Kuaipao» را در جهت سرعت بخشیدن به تجاری سازی فناوری رانندگی خودران رونمایی کرد.

رابین لی، مدیرعامل شکت بایدو گفت، خودروهای آینده دارای قابلیت رانندگی خودکار L۵ (رانندگی خودکار از L۱ تا L۵ طبقه‌بندی می‌شود که هرچه سطح بالاتر باشد، فناوری هوشمند‌تر است و به عنوان نمونه L۵ نشان‌دهنده رانندگی کاملاً مستقل است)، توانایی تشخیص گفتار و تشخیص چهره، تجزیه و تحلیل نیازهای احتمالی کاربران و همچنین توانایی خودآموزی و بهبود عملکرد مستمر خود هستند.

ربوکار مفهوم طراحی سنتی خودرو را زیر و رو می‌کند. از نظر ظاهری، درب‌های خودرو، سقف تمام شیشه‌ای و سنسورهای خارجی که در آن به کار گرفته شد؛ هیچ فرمان و پدالی در روبوکار وجود ندارد و دارای پیکربندی‌های هوشمندی مانند صفحه نمایش بزرگ خمیده و کنسول هوشمند و صندلی‌هایی با جاذبه صفر است.

این شرکت مستقر در پکن سرمایه گذاری زیادی در زمینه فناوری خودران انجام داده است. تا به امروز، خدماتتاکسی خودران آن در سراسر چانگشا، کانگژو، پکن و گوانگژو راه اندازی شده و به بیش از ۴۰۰ هزار مسافر خدمات رسانی می‌کند و مسافت پیموده شده آزمایشی آن تا پایان ماه ژوئن بیش از ۱۴ میلیون کیلومتر است.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی