کد خبر: ۲۰۳۴۲
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۵

رمزارزها همچنان چشم‌انتظار بستر قانونمند

کارشناس رمز ارزهاگفت: سیاست گذاری حوزه رمز ارزها مهمترین مسئله ای است که باید انجام شود؛هنوز به یک رویکرد سیاست گذاری واحد در دولت در مورد رمز ارزها دست پیدا نکردیم.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه سرمایه‌گذاران با ظهور فناوری‌های نوین از جمله رمزارز‌ها و بلاکچین اکثر سرمایه‌گذاران به این بازار ورود کردند بدون اینکه با پیچ و خم آن شناخت کافی داشته باشند. متاسفانه در این برهه شرایط اقتصادی و سیاسی و مسائل تحریمی و نبود حمایت‌های اساسی با مشکلات و موانع زیادی مواجه هستند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند زمانی که فناوری جدیدی در کشور ظهور می‌کند مسئولان بجای حمایت مانعی بزرگی را برای فعالیت آن‌ها ایجاد می‌کنند در این میان برخی از افراد سودجو با خالی بودن میدان تلاش می‌کنند که افراد فعال در این حوزه را به دام بیندازند.

علی حسینیان کارشناس رمز ارز‌ها در گفتگو با خبرنگار« نبض فناوری» در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چگونه از یکسو استخراج رمزارز‌ها قانونی و رسمی تلقی می‌شود، اما از سوی دیگر امکان استفاده از محصـول این استخراج در مراکز پولی و مالی کشور وجود ندارد. در این راستا، توجه به این نکته ضروری است که حوزه رگولاتوری دارای سلسله مراتب است و قانون‌های عادی نباید با قوانین بالادستی مغایر باشند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از سوء استفاده و ایجاد مشکلات برای فعالان این حوزه باید سیاست‌هایی اتخاذ شود تا با ساماندهی فعالان در این زمینه بتوان جلوی مشکلات را گرفت.

حسینیان با بیان اینکه طرح ساماندهی رمزارز‌ها منتظر شروع بکار فعالیت دولت سیزدهم است، گفت: سیاست گذاری حوزه رمز ارز‌ها مهمترین مسئله‌ای است که باید انجام شود. هنوز ما به یک رویکرد سیاست گذاری واحد در دولت در مورد رمز ارز‌ها دست پیدا نکردیم.

این کارشناس تأکید کرد: آیین‌نامه‌های دولتی که به نوعی روش اجـرای قانون عادی را شـفاف می‌کنند نیز باید در راستای قوانین بالادستی تنظیم شوند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی