کد خبر: ۲۰۳۵۴
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید شیرینی‌جات سنتی غنی شده با گیاهان دارویی/ دانش‌بنیانی که سلامت را به بیماران دیابتی هدیه داد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سلامت گستران آرایان، گفت: این شرکت تولید برخی محصولات و شیرینی‌جات، رژیمی و سالم را در دستور کار خود قرار داده به طوریکه این محصولات برای افراد مبتلا به دیابت، حساسیت به گلوتن و دیگر بیماری‌های مرتبط با شکر، مناسب هستند.

امید نگینی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سلامت گستران آرایان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت در سال ۸۳ به عضویت مرکز رشد فنآوری گیاهان دارویی و عضویت در انجمن علمی گیاهان دارویی شده است، اظهار کرد: فعالیت اصلی این شرکت در زمینه توزیع و بسته بندی محصولات غذایی پودری و گرانولی است که با بهره گیری از تجربه بهترین کارشناسان و تکنسین‌های صنایع غذایی و قنادی و گز سازی در استان اصفهان فعالیت رسمی خود را در جهت تولید محصولات با ایده دانش محور گسترش داد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این شرکت دانش‌بنیان محصولاتی از جمله سوهان بدون قند ویژه افراد دیابتی، گز بدون شکر شیرین شده گیاه استویا، شیرینی لوز بدون شکر (فراسودمند)، شیرینی لوز حاوی اسپیرولینا و سوهان پولکی بدون شکر را تولید می‌کند. شیرینی لوز فاقد قند و گلوتن و غنی شده با جلبک دریایی اسپیرولینا محصولی انحصاری شرکت سلامت گستران است که با برند فرامنش به بازارعرضه می‌‎شود و این محصول برای افراد دیابتی و سیلیاکی قابل مصرف است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سلامت گستران آرایان، گفت: این شرکت تولید برخی محصولات و شیرینی‌جات، رژیمی و سالم را آغاز کرد. این محصولات برای افراد مبتلا به دیابت، حساسیت به گلوتن و دیگر بیماری‌های مرتبط با شکر، مناسب هستند. در این شرکت انواع گز، سوهان، شیرینی لوزی و دیگر شیرینی‌جات، ایرانی و سنتی تولید می‌شود. در این شیرینی‌ها، آرد، شکر و گلوکوز حذف شده است و به جای این مواد پرکالری، از برخی مواد طبیعی استفاده شده است.

نگینی گفت: این محصولات با گالری کمتر و بدون ژلاتین و غنی شده با یکسری ترکیبات گیاهی است. تمام این محصولات مجوز‌های لازم سازمان غذاودارو را دارند. این کار از حدود ۳ سال فعالیت خود را آغاز کرد و فاز توسعه نیز در حال انجام است.

این فعال دانش‌بنیان ضمن توضیح فعالیت‌های این مجموعه برای توسعه بازاریابی گفت: محصولات این شرکت با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شود و تا کنون به کشور‌های نظیر عراق، روسیه و عمان نیز صادر شده است. در حال حاضر، در حال تاسیس کارخانه جدید شرکت در شهرک صنعتی هستیم و امیدوار هستیم با حمایت و اخذ تسهیلات از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، بتوانیم خطوط تولید جدید شرکت را راه‌اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: سازمان غذا و دارو متاسفانه در ارائه مجوز‌ها با قوانین دست وپاگیر و سختگیرانه بسیار همکاری لازم را ندارند امیدواریم که این روند تسهیل شود.

نگینی خاطرنشان کرد: از جمله موفقیت‌های این شرکت راه اندازی اولین فروشگاه اینترنتی و اخذ نماد اعتماد الکترونیک در زمینه تولید شیرینی‌جات، ثبت اختراع سوهان خوراکی بدون قند قابل استفاده برای افراد دیابتی، تولید انگشت پیچ‌های گیاهی و دارویی و خوراکی برای اولین بار در کشور و چندین اختراع در حال ثبت در زمینه صنعت مواد قندی، شیرینی و گیاهان دارویی است.

ارسال نظرات
وبگردی