کد خبر: ۲۰۳۶۳
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۵
در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان غربی

اختصاص خط اعتباری ۲۵ میلیارد تومانی صندوق نوآوری

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از اختصاص خط اعتباری ۲۵ میلیارد تومانی این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» سیاوش ملکی‌فر در نشست وبیناری معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی ویژه شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه خدمات صندوق نوآوری عمدتا به شرکت‌های دانش بنیان است، بیان‌ کرد: بر اساس قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، به منظور کمک به تجاری‌سازی نوآوری‌ها، اختراعات و شکوفاسازی و کاربردی کردن دانش فنی از طریق ارائه کمک و تسهیلات، «صندوق نوآوری و شکوفایی» تاسیس شد.

وی در ادامه به فعالیت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری در توسعه اکوسیستم نوآوری کشور اشاره کرد و افزود: صندوق دوشادوش معاونت علمی ‌و فناوری فعالیت می‌کند و حمایت‌های مشترک و فعالیت‌های مستقل دارند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: معاونت علمی ‌و فناوری مسؤل ارزیابی شرکت‌ها است و براساس محصولات، دانش بنیان بودن شرکت‌ها را تشخیص می‌دهد که شرکت مدنظر صلاحیت دانش بنیانی دارد یا نه.

ملکی‌فر در ادامه به صندوق‌های غیردولتی پژوهش و فناوری اشاره ‌کرد و گفت: این صندوق‌ها خصوصی هستند و از توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌ها حمایت می‌کنند و امکان پرداخت وام، سرمایه‌گذاری و شراکت در سود و زیان طرح‌های فناورانه و صدور ضمانت‌نامه را دارند.

وی صندوق‌های پژوهش و فناوری شریف، تربیت مدرس، علم و صنعت و... را از انواع صندوق‌های پژوهشی و فناوری غیردولتی در کشور اعلام کرد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی استان آذربایجان‌ غربی به عنوان پنجاه و هشتمین صندوق اشاره کرد و افزود: سرمایه اولیه این صندوق 6 میلیارد تومان است. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز 25 میلیارد تومان خط اعتباری به این صندوق جهت بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان استان از خدمات صندوق نوآوری اعطا کرده است.

ملکی‌فر از اعطای 5/12 میلیارد تومان خط اعتباری برای استقرار(رهن و خرید ملک) شرکت‌های دانش بنیان به صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی خبر داد و اظهارکرد: این استان از حدود 40 شرکت دانش بنیان برخوردار است که 38 درصد از این شرکت‌ها از تسهیلات صندوق نوآوری استفاده کرده‌اند و سعی می‌کنیم تا این درصد افزایش پیدا کند.

وی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی را شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و خدمات بلاعوض توانمندسازی اعلام کرد و گفت: خدمت تسهیلات شامل تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره بر اساس طرح دانش بنیان و وضعیت مالی شرکت، خدمت ضمانت‌نامه شامل حد اعتباری ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری شامل سرمایه‌گذاری غیرمستقیم صندوق‌های عامل و خدمت توانمندسازی نیز شامل پرداخت تسهیلات بلاعوض 70 تا 90 درصدی در راستای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در مورد تفاوت خدمت سرمایه‌گذاری با پرداخت وام بیان کرد: برای دریافت وام، وثیقه ارائه می‌شود و بازپرداخت آن به‌طور اقساط قابل پرداخت است اما در سرمایه‌گذاری، شرکت فناور به جای وثیقه از سود کسب و کار بهره می‌برد.

ملکی‌فر در پایان به ساختار صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری شامل هیات امنا و هیات عامل است که در راس هیات امنا، رئیس جمهوری و در راس هیات عامل، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی قرار دارد.

مسئولان صندوق نوآوری تشنه ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان هستند

در ادامه نشست وبیناری معرفی خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی ویژه شرکت‌های دانش بنیان استان آذربایجان غربی، دکتر غلامرضا منصورفر، سرپرست پارک علم و فناوری آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی شامل شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: مسئولان صندوق نوآوری تشنه ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان هستند. این صندوق از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری به شرکت‌ها، خدمات ارائه می‌کند، چرا که فعال بودن صندوق‌های پژوهش و فناوری، شاه کلید جذب منابع از صندوق نوآوری و اعطای آن به شرکت‌های دانش بنیان است.

منصورفر در ادامه از مسئولان صندوق پژوهش و فناوری استان آذربایجان غربی خواست تا بازتاب نیازهای صندوق در مورد برنامه‌های خود و اطلاعات شرکت‌های دانش بنیان استان را ارائه دهد.

در ادامه این وبینار نیز مهندس محسن نوتاش مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری به معرفی سایر خدمات مالی و اعتباری صندوق نوآوری پرداخت و مجموع خدمات صندوق را شامل دو دسته تسهیلات محصول‌محور و دارای نظارات و تسهیلات شرکت‌محور و فاقد نظارت اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی