کد خبر: ۲۰۳۷۴
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰

شکل گیری ۱۳۵ پایگاه تخصصی همکاری برای توسعه فعالیت متخصصان ایرانی خارج از کشور

با فعالیت ۱۳۵ پایگاه تخصصی همکار، فعالیت متخصصان ایرانی خارج از کشور توسعه یافت تا نیاز‌های داخلی را رفع کنند.

به گزارش« نبض فناوری» پایگاه‌هایی که از میان دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب کشور انتخاب شده‌اند و میزبان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور هستند تا توان تخصصی خود را در بخش مورد نظر خود به اشتراک بگذارند.

استفاده از توان تخصصی ایرانیان خارج از کشور یکی از ظرفیت‌های بالقوه‌ای است که می‌تواند به شکلی اصولی و درست به نیازهای داخلی پاسخ دهد. تخصص‌هایی که در دیگر کشورها وجود دارد اما می تواند در خدمت رفع نیازهای ملی درآید. این توان تخصصی در قالب عضویت این افراد به عنوان هیات علمی، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، انجام پژوهش‌های کاربردی و غیره به کمک می‌آید.

بر همین اساس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عقد قراردادهایی با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب کشور اقدام به ایجاد پایگاه‌هایی تخصصی کرده است تا به کمک آنها توان متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را به نیازهای داخلی پیوند زند. این کار هم کشو ر را از این توان سیراب می کند و هم اثرگذاری ایرانیان خارج نشین را در داخل کشور افزایش می‌دهد.

این کار ذیل برنامه همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با حمایت از شکل گیری 135 پایگاه که شامل بهترین دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‎بنیان کشور، اجرایی شده است.

برخی از این پایگاه‌ها شامل دانشگاه الزهرا، انجمن مهندسی شیمی ایران، پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی،تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، تپسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه بین‌المللی امام خمینی، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه تبریز، دانشگاه تربیت مدرس و غیره می شود.

همچنین از دیگر پایگاه‌ها می توان به دانشگاه تهران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، پارک فناوری پردیس و غیره اشاره کرد.

از میان این تعداد پایگاه‌های دانشگاه صنعتى شریف، دانشگاه تهران، خواجه نصیر، امیرکبیر، شهید بهشتى، تبریز، اصفهان، شیراز، فردوسى مشهد، پارک فناورى پردیس، پارک شریف و پژوهشگاه رویان به عنوان پایگاه‌های برتر انتخاب شده‌اند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی