کد خبر: ۲۰۳۷۸
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۸

هرگز بعد از صبحانه مسواک نزنید

دندانپزشک مقیم بریتانیا، اخیراً توصیه کرده که همیشه قبل از صرف صبحانه دندان های خود را مسواک بزنید.

به گزارش «نبض فناوری»، آنا پترسون توضیح می دهد: دو دلیل برای مسواک نزدن بعد از صبحانه وجود دارد. وقتی صبحانه می خورید دهان شما اسیدی می شود؛ بنابراین کاری که هنگام مسواک زدن بعد از صبحانه انجام می دهید مسواک کردن اسید به دندان است و این اقدام مینای دندان را از بین می برد. مسواک زدن قبل از صبحانه از دندان های شما در برابر آنچه می خورید محافظت می کند.

در حالی که این توصیه ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، ادعاهای پترسون یک مبنای علمی دارد. به گزارش Healthline هنگام خواب، باکتری های ایجاد کننده پلاک در دهان شما تکثیر می شوند. شستن این باکتری ها با خمیردندان حاوی فلوراید باعث از بین رفتن پلاک ها و باکتری های دندان می شود. همچنین مینای دندان را با یک سد محافظ در برابر اسید موجود در غذای شما می پوشاند.

اگر غذا یا نوشیدنی اسیدی خورده اید از مسواک زدن فوری خودداری کنید.اما این اسیدها مینای دندان را ضعیف می کنند و مسواک زدن زود هنگام می تواند مینا را از بین ببرد.

برچسب ها: مسواک دندان پزشک
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
جالب بود
0
0
در آستانه برگزاری رویداد سالانه I/O انجام شد رونمایی گوگل از پیشرفت‌ جدید هوش‌ مصنوعی خود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 اردیبهشت 1403 نرخ تسلط بازار بیت‌کوین چه میزان است؟
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
وبگردی