کد خبر: ۲۰۳۸۲
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

مراقب باشید تا از این طریق در واتساپ هک نشوید

هکرها به تازگی با استفاده از واتساپ و فریب دادن کاربران اقدام به تخلیه حساب بانکی مخاطبان آن ها می کنند؛ از این رو باید در این زمینه هشیار بود.

به گزارش «نبض فناوری»، پیام رسان واتساپ در بین افراد از محبوبیت زیادی برخوردار است و همین محبوبیت باعث شده تا عده از از کاربران این پیامرسان سوء استفاده کنند.

سوء استفاده کنندگان در روش جدید با ارسال پیام به نام یکی از مخاطبان یا افرادی که شما را می شناسند سعی در فریب شما دارند در ادامه توجه شما را به یکی از این موارد جلب می کنیم.

شگرد جدید هکرها

فردی آشنا با ارسال پیام به واتساپ شما ادعا می کند که در حال انجام کاری تبلیغاتی است و کدی که از طرف واتساپ اشتباها به شما ارسال شده و متعلق به او است را طلب می کند. شما با ارسال آن کد در واقع دسترسی واتساپ خود را به او داده اید و تلاش های شما برای برگرداندن واتساپتان هم بی نتیجه است. این هکر در ادامه از طریق این پیامرسان و با جازدن خود به عنوان شما اقدام به ارسال پیام برای مخاطبینتان کرده و از آن ها درخواست پول می کند و از آن ها می خواهد که به شماره حسابی که ارسال کرده پول واریز کنند. مخاطبین و دوستان شما هم به اعتبار شما و اینکه به پول احتیاج دارید اقدام به واریز پول می کنند و اینگونه هم از شما هم دوستانتان سوء استفاده می شود.

راه های جلوگیری از این اتفاق

هکرها با این اقدام هم اطلاعات شما را سرقت می کنند که احتمال دارد در جهت اخازی از آن ها استفاده کنند هم بنام شما از دیگران دزدی می کنند. پیگیری چنین مواردی هم بعضا تا به سرانجام رسیدن زمان و هزینه های خاص خود را می طلبد.

در نتیجه برای اینکه دچار چنین مشکلی نشوید بهتر است که راه را از ابتدا برای این سوء استفاده کنندگان ببندید. ابتدا توجه کنید که کدهای ارسالی از واتساپ یا هر شبکه اجتماعی دیگری که در آن عضو هستید را در اختیار هیچ فرد دیگری قرار ندهید.

شخص هکر با رفتن به چت های واتساپ شما و دوستتان با خواندن سابقه چت ها و حرف های بین شما و دوستتان، از آن حرف ها استفاده کرده تا دوست شما مطمئن شود که خودتان هستید و با او چت می کنید. بنابراین در صورت دریافت چنین پیام هایی که درخواست پول از شما دارند حتما با یک خط دیگر با فرد تماس گرفته و با او صحبت و از اینکه شخص دوستتان است و درخواست کمک مالی دارد اطمینان حاصل کنید.

 

برچسب ها: واتساپ هکر هک شدن
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
شکر خدا مخاطب های من پول ندارن
مدیر پایگاه ان شاءالله همه پولدار بشیم
0
0
نادر
۰۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
بشه
0
0
اخمد
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
البته در واتساپ پیام ها در حافظه گوشی ذخیره میشن، یعنی وقتی واتساپ رو یه گوشی دیگه نصب میکنید به سابقه چت دسترسی نداره
مدیر پایگاه اگر سینک کرده باشن روی حسابشون ممکنه هکر بتونه دسترسی پیدا کنه
0
0
Parsa
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
اینا هکر نیستن ، اینا دزدن ، انقد از هک سواستفاده کردن اسم هک بد در رفته
مدیر پایگاه بله واقعا مصداق دزدی است
0
0
ناشناس
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
دمتون گرم ک گفدید
مدیر پایگاه خواهش می کنم
0
0
اراکی
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
توضیح شما درست و مفید بود. حالا فهمیدم چطور اینکار می‌شود. ممنون
مدیر پایگاه خواهش می کنیم
0
0
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی