کد خبر: ۲۰۳۸۹
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

رفع آلودگی موی سر به شپش با محصول کاملا گیاهی و ایرانی/ موانع ارائه مجوزها به دانش بنیان‌ها برداشته شود

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس تک رخ، از تولید فرمولاسیون فوم صددرصد گیاهی برای درمان شپش در این شرکت خبر داد و گفت: پایه این محصول کاملا گیاهی بوده و اثرگذاری بسیار بالایی دارد به طوریکه با یکبار مصرف شپش‌ها از بین می‌رود و هم اکنون در مراحل ثبت اختراع است.

مهدی میراحمدی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس تک رخ، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه فعالیت اصلی این شرکت دانش‌بنیان از ۴ سال پیش شورع کرده است، اظهار کرد: این شرکت در زمینه تولید محصولات زیست فناورانه، گیاهان دارویی فعالیت می‌کند. فرمولاسیون ابداع فوم صددرصد گیاهی برای درمان شپش موی سر است پایه آن کاملا گیاهی بوده و اثرگذاری بسیار بالایی دارد به طوریکه با یکبار مصرف شپش‌ها از بین می‌رود هم اکنون در مراحل ثبت اختراع است.

وی تصریح کرد: سال گذشته با شیوع ویروس کرونا حجم زیادی از محلول ضدعفونی کننده را تولید کردیم.
میراحمدی با اشاره به این که تولیدات این شرکت به نحوی است که میزان اتانول مواد ضدعفونی آن بالا و محصولات ضدعفونی کننده بر پایه‌های غیر الکلی نیز تولید کرده است افزود: این شرکت دانش بنیان اتاق استریلی از سوی دانشگاه در اختیار دارد که با استفاده از آن چهار خط ساخت ژلاتین راه اندازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: همچنین با توجه به سیاست‌های کلان کشور در خصوص رونق تولید ملی جهت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی اقدامات لازم در خصوص احداث خطوط مجهز تولید دارو و فرآورده‌های بهداشتی در فضایی پیشرفته و کاملا استاندارد، شامل اتاق‌های تمیز خطوط تولید جامدات، نیمه جامدات و مایعات، آزمایشگاه‌های فیتوشیمی، کنترل میکروبی، بیوتکنولوژی و فارماسوتیکس انجام شده است. هم اکنون در حوزه مکمل‌های دارویی، و آنتی اکسیدان‌ها نیز فعالیت می‌کنیم.

میراحمدی با بیان اینکه عمده فعالیت شرکت در حوزه تولید محصولات سایر شرکت‌ها هستیم، گفت: در حال حاضر با دانش فنی اختصاصی، تکنولوژی به کار گرفته شده و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم، شرکت توانایی تولید بیش از ۵۰ نوع محصول (شامل انواع کپسول نرم، پماد، کرم، لوسیون، ژل، مایعات، فوم و اسپری)، با بالاترین استاندارد‌های ملی و بین المللی، را دارد. همچنین تولید ویتامین‌های C,D,E و امگا سه نیز فعالیت‌های انجام می‌شود.

وی با انتقاد از ارائه مجوز از سوی سازمان غذا و دارو، گفت: متاسفانه ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت اساسی را به عمل نمی‌آورند بخاطر همین اکثر شرکت‌ها در آستانه تعطیلی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پارس تک رخ، گفت: متاسفانه هم اکنون شرکت‌های دانش بنیان با مشکلات زیادی مواجه هستند به طوریکه با ایجاد موانع چوب لای چرخ شرکت‌های دانش بنیان می‌گذارند، بایستی در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی