کد خبر: ۲۰۳۹۸
|
۰۲ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۹:۴۰

سامسونگ احتمالا هزینه سیستم خنک‌کننده سری گلکسی S22 را کاهش می‌دهد

در حالی که در گذشته گفته شده بود سامسونگ به دنبال استفاده از سیستم خنک‌کننده محفظه بخار در پرچمدارهای آینده‌اش است، گزارشی جدید می‌گوید کره‌ای احتمالا قصد چنین کاری را برای سری گلکسی S22 ندارند.

به گزارش «نبض فناوری»، یکی از منابع حوزه فناوری با حساب توییتری «FrontTron» گفته سامسونگ برای کاهش هزینه‌ها نمی‌خواهد از سیستم خنک‌کننده با محفظه بخار در سری گلکسی S22 استفاده کند.

به نظر می‌رسد تیم موبایل سامسونگ به دنبال استفاده از محفظه بخار به همراه چیپ اگزینوس با پردازشگر گرافیکی AMD بوده تا در کنار بهبود عملکرد، کاربران با مشکل گلوگاه هم روبه‌رو نشوند. اما ظاهرا مدیران سامسونگ علاقه‌ای به چنین رویکردی ندارند و می‌خواهند با عدم استفاده از چنین سیستمی، هزینه‌ها را کاهش دهند.

سامسونگ در سری گلکسی S10 از چنین فناوری استفاده کرد، اما در ادامه به سراغ پد‌های حرارتی چند لایه گرافیتی رفت تا دمای پردازنده مرکزی را کاهش دهد.

زمانی که سامسونگ از گوشی‌های سری گلکسی نوت ۲۰ رونمایی کرد، تصمیم گرفت در آن‌ها از هردو سیستم استفاده کند. برخی از آن‌ها به پدهای حرارتی گرافیتی و تعدادی به محفظه بخار مسی مجهز شدند. در حالی که برخی تصور می‌کردند حذف محفظه بخار باعث افزایش دمای برخی مدل‌های گلکسی نوت ۲۰ اولترا شده است، بررسی‌ها چنین موضوعی را رد کردند.

سامسونگ دیگر از چنین فناوری در سری گلکسی S21 استفاده نکرد و ظاهرا خبری از آن در نسل آینده‌اش هم نخواهد بود. اگرچه سامسونگ طبق گزارش اخیر بخاطر صرفه‌جویی در هزینه‌ها دست به چنین کاری می‌زند، اما در دنیای واقعی هم چنین سیستمی تفاوت چشمگیری ایجاد نمی‌کند، حداقل بر اساس چیزی که در گوشی‌های سری نوت دیده‌ایم.

چندین ماه تا معرفی نسل آینده گوشی‌های سری گلکسی S فاصله داریم و در این مدت با گزارش‌های بیشتری روبه‌رو خواهیم شد. حتی این احتمال وجود دارد که در آینده گزارشی از عقب‌نشینی تیم مدیریتی سامسونگ و افزودن محفظه بخاطر به سری گلکسی S22 خبر دهد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی