کد خبر: ۲۰۴۱۰
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

هوشمندی سامسونگ در زمینه سرمایه گذاری/ نگاه به تولید داروهای بیولوژیکی

سامسونگ طی سه سال 205 میلیارد دلار برای مشاغل استراتژیک هزینه می کند.

به گزارش «نبض فناوری»، سامسونگ اعلام کرده که در حال تهیه برنامه سرمایه گذاری سه ساله برای مشاغل استراتژیک مانند نیمه هادی ها، داروهای بیولوژیکی و مخابرات است.

سامسونگ روز سه شنبه اعلام کرد که 240 تریلیون وون، تقریبا 205 میلیارد دلار، در سه سال آینده به عنوان بخشی از تلاش برای تبدیل شدن به پیشرو صنایع استراتژیک مهم هزینه خواهد کرد.

این صنایع شامل نیمه هادی ها، داروهای زیستی، مخابرات و فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی و رباتیک است.

تخصیص 240 تریلیون وون باعث ایجاد 40،000 شغل مستقیم می شود که 180 تریلیون وون از کل آن در کره جنوبی هزینه می شود. طبق گفته سامسونگ، از سال 2018 تا 2020 حدود 180 تریلیون وون هزینه سرمایه و تحقیق و توسعه کرده است.

برنامه افزایش هزینه ها برای سه سال آینده با هدف سامسونگ پیشرو در صنایع مهم استراتژیک است، بنابراین آماده تغییرات بزرگ در صنعت، نظم بین المللی و ساختار اجتماعی است که پس از همه گیری COVID-19 انتظار می رود.

این شرکت گفت که در زمینه نیمه رساناها روی فرایندهای پیشرفته سرمایه گذاری می کند تا بتواند رهبری خود را در تراشه ها حفظ کند و در تراشه های منطقی پیشرو شود. سامسونگ گفت که بخش نیمه هادی ها به دلیل شرایط فعلی جهانی که صنعت را احاطه کرده است، نیاز به سرمایه گذاری دارد.

به گفته غول فناوری کره جنوبی، صنعت نیمه هادی جهانی در حال حاضر پر رقابت است، زیرا ایالات متحده قصد دارد بیش از 50 میلیارد دلار برای تقویت صنعت تراشه خود هزینه کند، اتحادیه اروپا سهم بازار جهانی 20 درصد در چیپست را تا سال 2030 هدف قرار داده است و چین قصد دارد بودجه تحقیق و توسعه خود را برای فناوری های پیشرفته که شامل نیمه رساناها است، بیش از 7 درصد هر سال تا سال 2035 افزایش دهد.

این شرکت قصد دارد 30 درصد سهم بازار را تا سال 2023 در بازار تولید قراردادهای بیوشیمی داشته باشد. سامسونگ علاوه بر داروهای بیولوژیکی، همچنین قرار است در آینده واکسن تولید و محصولات سلولی و ژن درمانی را وارد کند.

سامسونگ گفت، در ارتباطات مخابراتی ، تمرکز این گروه روی نرم افزارهایی است که شبکه ها را پیشرفته و هوشمندتر می کند. به گفته وی، این امر هزینه های تحقیق و توسعه را افزایش داده و استعدادهای بیشتری را در ارتباط با شبکه مجازی و ایستگاه های باز باز استخدام می کند.

این طرح سرمایه گذاری 240 تریلیون وونی همچنین شامل حمایت از تحقیق و توسعه جاری شرکت در فناوری ها و برنامه های نوظهور مانند هوش مصنوعی و روباتیک است. این سرمایه گذاری به توسعه برنامه های جدید صفحه نمایش، باتری های با چگالی انرژی بالا و باتری های حالت جامد اختصاص می یابد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی