کد خبر: ۲۰۴۲۳
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۱

به‌روزرسانی IOS 14.7.1 موجب از کار افتادن اتصال سیم‌کارت در آی‌فون‌های اپل می‌شود

شرکت اپل در روزهای پایانی ماه جولای به منظور رفع یک مشکل امنیتی جدی اقدام به انتشار به‌روزرسانی iOS 14.7.1 نمود. این باگ احتمالا قادر به اجرای کدهای دلخواه با مجوزهایی در سطح کرنل بود. به‌دنبال انتشار گزارشی مبنی بر احتمال سوء استفاده فعالانه از این حفره امنیتی، شرکت اپل از موضوع مطلع شد. به‌عبارت دیگر چنان‌چه هنوز گوشی آی‌فون خود را به iOS 14.7.1 به‌روزرسانی نکرده‌اید؛ در این‌صورت اکنون احتمالا قصد دارید تا با مراجعه به منوی Settings > General > Software Update این‌کار را انجام دهید.

آخرین به‌روزرسانی iOS موجب قطع اتصال سلولی در آی‌فون‌های کاربران می‌شود

به گزارش «نبض فناوری»، بعلاوه این به‌روزرسانی اصلاح‌کننده باگی است که مانع از بازگشایی قفل آی‌فون کاربران دارای ماسک صورت از طریق اپل واچ آنلاک شده آن‌ها می‌شود. از آن‌جا که فیس آی‌دی قادر به تشخیص چهره فرد استفاده‌کننده از ماسک نیست؛ لذا آی‌فون از کاربران دارای ماسک درخواست می‌کرد که کد عبور خود را به‌صورت دستی وارد نمایند. اکنون اپل به منظور جلوگیری از دوباره‌کاری امکان بازگشایی قفل آی‌فون کاربر با استفاده از اپل واچ آنلاک شده وی را فراهم نموده است.

اگرچه به‌روزرسانی آی‌فون به iOS 14.7.1 امری حائز اهمیت است؛ اما نصب این آپدیت موجب بروز یک مشکل بزرگ برای برخی کاربران آی‌فون شده و پس از نصب به‌روزرسانی iOS 14.7.1 اتصال سلولار آی‌فون آن‌ها قطع شده است. به گفته وبسایت 9to5Mac برخی کاربران آی‌فون با مراجعه به انجمن توسعه‌دهندگان اپل و انجمن‌های بحث و گفتگو از این بابت گلایه نموده‌اند. آن‌ها درخواست اپل از مشتریان جهت نصب به‌روزرسانی جدید به بهانه رفع نگرانی‌های امنیتی را مورد انتقاد قرار دادند.

هفته گذشته یکی از اعضای انجمن توسعه‌دهندگان اپل با شناسه Redbean012 ضمن انتشار پستی اعلام کرد: “من اخیرا نرم‌افزار آی‌فون خود را به iOS 14.7.1 به‌روزرسانی کردم و پس از آن اتصال داده موبایلی من به‌طور کامل قطع شد. من تمامی مراحل عیب‌یابی را اجرا کردم؛ اما اتصال سلولی گوشی کماکان از کار افتاده است.” ریست کردن گوشی در چندین نوبت، ریست کردن تنظیمات شبکه و قرار دادن یک سیم‌کارت جدید داخل گوشی از جمله اقدامات عیب‌یابی اجرا شده توسط این کاربر به‌شمار می‌روند. حتی وی نهایتا با شرکت مخابراتی T-Mobile نیز تماس گرفت و از آن‌ها درخواست کرد تا تنظیمات مربوط به شبکه موبایل را رفرش نمایند؛ اما این اقدام نیز کارساز واقع نشد. چندین پاسخ مختلف از جانب کاربران آی‌فون صحت چنین ادعایی را مورد تائید قرار می‌دهند. به‌عنوان مثال کاربری با شناسه Fuse1369 اعلام کرد: “گوشی آی‌فون 7 من پیش از دریافت به‌روزرسانی iOS 14.7.1 به شکل کاملا ایده‌آل کار می‌کرد؛ اما اکنون این هندست از کار افتاده و جهت تعمیر بایستی به فروشگاه اپل استور ارجاع داده شود. در آنجا نیز احتمالا بایستی با پرداخت مبلغ 700 دلار یک گوشی جدید را خریداری کنم. زمان مهاجرت به اندروید احتمالا فرا رسیده است.”

به‌روزرسانی IOS 14.7.1 موجب از کار افتادن اتصال سیم‌کارت در آی‌فون‌های اپل می‌شود

دریافت به‌روزرسانی iOS 14.7.1 موجب از کار افتادن اتصال سلولی در برخی مدل‌های آ‌ی‌فون شده است

سند پشتیبانی اپل دربردارنده راهکارهایی است که کاربران با اجرای آن‌ها احتمالا قادر به بازگردانی اتصال سلولی خود خواهند بود

اپل برای افراد آسیب‌دیده از بابت دریافت به‌روزرسانی iOS 14.7.1 اقدام به ارسال یک سند پشتیبانی همراه با برخی پیشنهادات نموده است. اپل به مالکان آی‌فون و آی‌پدهای سیم‌کارت‌خور اعلام کرده که در صورت مشاهده پیام No Service، ناتوانی از اتصال به شبکه سلولی یا استفاده از داده‌های موبایلی روی دستگاه خود از قرارگیری در منطقه تحت پوشش اپراتور مخابراتی و به‌روزرسانی تنظیمات مخابراتی توسط اپراتور طرف قرارداد خود اطمینان حاصل نمایند. با مراجعه به مسیر Settings > General > About می‌توان از انتشار به‌روزرسانی جدید برای هندست مطلع شد. همچنین کاربران به منظور مشاهده ورژن فعلی تنظیمات مخابراتی مورد استفاده توسط دستگاه کافیست به مسیر Settings > General > About مراجعه کرده و به نام درج شده در قسمت زیرین عبارت Carrier دقت نمایند.

کاربران می‌توانند سیم‌کارت را از گوشی خود خارج نموده و سپس همان سیم‌کارت یا نمونه جایگزین دریافت شده از اپراتور مخابراتی را درون دستگاه قرار دهند. بعلاوه اپل به آن‌دسته از کاربران آی‌فون که پس از نصب به‌روزرسانی iOS 14.7.1 قادر به اتصال به اپراتور موبایلی خود نیستند توصیه می‌کند تا تنظیمات شبکه هندست خود را ریست کنند. بدین منظور کافیست کاربران به مسیر Settings > General> Reset> Reset Network Settings مراجعه نمایند. با انجام این‌کار سوابق مربوط به کلیه شبکه‌های وای‌فای پیش‌تر استفاده شده و پسوردهای آ‌ن‌ها، تنظیمات سلولی، VPN و APN ریست خواهند شد.

چنان‌چه با هیچ روشی قادر به رفع این مشکل نیستید؛ در این‌صورت احتمالا بایستی منتظر ارائه یک راهکار جدید از سوی اپل باشید. بر اساس برخی گزارشات، شرکت اپل در صدد انتشار به‌روزرسانی iOS 14.8 جهت رفع باگ قطع اتصال شبکه سلولی است. همچنین این آپدیت احتمالا می‌تواند مدل‌های مختلف آی‌فون را جهت هماهنگی با یک قابلیت جدید تنظیم نماید.

اپل ضمن توضیحاتی خاطرنشان می‌کند: “اکنون سیستم‌عامل iOS دو گزینه مختلف به‌روزرسانی از طریق اپلیکیشن Settings را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. شما به منظور بهره‌مندی از آخرین امکانات و کامل‌ترین مجموعه از به‌روزرسانی‌های امنیتی می‌توانید iOS 15 را به محض انتشار آن دریافت کنید. همچنین کماکان می‌توانید به استفاده از iOS 14 ادامه داده و ضمن بهره‌مندی از به‌روزرسانی‌های امنیتی مهم برای دریافت آپدیت بزرگ آینده تا زمان موردنظر خود منتظر بمانید.”

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
«آبادیران»، بستر نقش آفرینی دانش بنیان‌ها در تحقق گفتمان مردمی‌‌کردن اقتصاد دهقانی خبر داد: برنامه‌های حمایتی ویژه معاونت علمی برای توسعه نوآوری‌های فراگیر اجتماعی
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 24 اردیبهشت 1403 وام مسکن با پشتوانه بیت‌کوین
در اعتراض به دستمزدها؛ کارمندان اپل اعتصاب می‌کنند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
وبگردی