کد خبر: ۲۰۴۳۱
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۲۰:۳۰

چرا آیکن اپلیکیشن کلاب هاوس مدام تغییر می‌کند؟

اگر به اپلیکیشن کلاب هاوس علاقه داشته باشید، آنگاه به احتمال زیاد متوجه شده‌اید که پس از گذشت مدتی، چهره موجود در آیکون این اپلیکیشن، تغییر می‌کند. شاید در نگاه اول به این قضیه به چشم یک مشکل فنی نگاه کنید، اما باید به شما بگوییم که این کار یک فرایند حساب شده است. این پلتفرم هر ماهه آیکون خود را تغییر می‌دهد. حال اگر می‌خواهید که دلیل تغییر آیکون کلاب هاوس را بدانید، آنگاه ادامه این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.

به گزارش «نبض فناوری»، کلاب‌ هاوس از همان ابتدا به دلیل آیکون اپلیکیشن غیرعادی خود، توانست که خود را متمایز نشان دهد. در عوض یک لوگوی ثابت، این اپلیکیشن از تصویر اشخاص واقعی استفاده کرده و در این رابطه نیز حساب شده عمل می‌کند.

دلیل تغییر آیکون کلاب هاوس

از زمان راه‌اندازی، کلاب هاوس محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. این قضیه فقط به اینجا خلاصه نمی‌شود و این شبکه اجتماعی توانسته که تأثیراتی را نیز بر فضای مجازی بگذارد. در این شبکه اجتماعی، کاربران سرتاسر جهان در داخل‌های هاب‌هایی صوتی (اتاق‌های صوتی)، گرد هم می‌آیند. در چنین اتاق‌هایی شاهد حضور افراد مشهور، رهبران فکری، رهبران کسب‌و‌کارها و سایر شخصیت‌های برجسته خواهید بود.

با وجود اینکه شخصیت‌های برجسته زیادی در این شبکه فعال هستند، اما این پلتفرم همچنان متعهد است که آیکون اپلیکیشن خود را تبدیل به صحنه حضور مردم عادی و تغییردهندگان کنند. این اپلیکیشن صوتی از تصویر چهره افراد گوناگونی که در زمینه خود تأثیرگذار هستند (چه در جوامع خود و چه در جوامع موجود در این اپلیکیشن)، استفاده می‌کند. کلاب هاوس سعی دارد تا از طریق در معرض دید گذاشتن تصویر افراد برجسته در آیکون اپلیکیشن خود، سازوکار دموکراتیک بودن خود را بیشتر برجسته کند.

لوگوی یک کسب‌و‌کار اولین چیزی است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند و در این زمینه کلاب هاوس سعی دارد که از آنچه که در رابطه با آن مشهور است، حداکثر استفاده را ببرد: جامعه کاربران. علاوه بر این، یک تصویر مربوط به چهره، بهتر می‌تواند خود را از آیکون سایر اپلیکیشن‌ها متمایز کرده و بدین ترتیب توجه بیشتری را به سمت اپلیکیشن شما جلب کند.

چرا آیکن اپلیکیشن کلاب هاوس مدام تغییر می‌کند؟

این یک رویکرد جدید و منحصربه‌فرد بوده که از جانب کلاب هاوس مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین تغییر آیکون باعث شده تا توجهات بیشتری به این شبکه اجتماعی جلب شوند. این کار نیز بدون ایجاد اخلال در قابلیت استفاده از اپلیکیشن، صورت گرفته است.

افراد مشهوری که تصویر آن‌ها در آیکون کلاب هاوس استفاده شده است

تصویر کسانی بر روی آیکون کلاب هاوس قرار می‌گیرد که تأثیر زیادی داشته و جامعه‌ای از شنوندگان را پیرامون خود جمع‌آوری کرده باشند. مهم‌تر اینکه این‌ها افرادی هستند که در کلاب هاوس فعالیت زیادی داشته‌اند. حال این فعالیت می‌تواند به واسطه ایجاد و یا مدیریت اتاق‌های صوتی باشد. بنابراین تمامی این افراد با شیوه کار این پلتفرم آشنایی دارند.

به‌عنوان مثال، اسپری دورا (Espree Devora) را در نظر بگیرید. دورا از اولین افرادی بود که تصویر آن‎‌ها بر روی آیکون اپلیکیشن کلاب هاوس قرار می‌گرفت. شهرت دورا به دلیل پادکست‌های وی در رابطه با موضوعات صنعت فناوری و همچنین محتوای دیجیتال بوده که افراد مختلفی را در رشته‌های گوناگون فناوری، به یکدیگر متصل می‌کرد.

مورد دیگر مربوط به داندارا پاگو (Dandara Pagu) است. کلاب هاوس اظهار داشته که پاگو جامعه کلاب هاوس را به بهترین شیوه به سایرین معرفی کرده است. پاگو یک فعال، تهیه‌کننده و رهبر در زمینه مثبت اندیشی در رابطه با بدن بوده و همچنین در زمینه حقوق زنان سیاه پوست نیز فعالیت می‌کند.

پاگو برای اولین بار در کلاب هاوس برزیل به محبوبیت رسید؛ یعنی زمانی که به‌صورت غیررسمی مشغول کاهش تنش ناشی از مکالمات مابین غریبه‌ها بود. هر چند که وی به زبان پرتغالی صحبت می‌کرد، اما این فعالیت وی در کلاب هاوس بود که توجه این شرکت را به وی جلب کرد. در نهایت هم این قضیه باعث شد تا تصویر وی در ژوئن سال 2021 میلادی، به‌عنوان آیکون این شبکه اجتماعی انتخاب شود.

در برزیل، پاگو همچنین به تسهیل گفت‌و‌گوهای پیرامون سیاست و ایدئولوژی اجتماعی در مابین همشهریان خود کمک می‌کند. کسانی که تصویر آن‌ها بر روی آیکون اپلیکیشن کلاب هاوس قرار می‌گیرد، در واقع نشانی از تعهد این شبکه اجتماعی به اعضای جامعه خود و همچنین در اختیار گذاشتن پلتفرمی برای فعالیت افراد تأثیرگذار هستند.

آیا روند تغییر آیکون کلاب هاوس همچنان ادامه خواهد داشت؟

کلاب هاوس از زمان راه‌اندازی خود در سال 2020، همچنان به‌صورت مرتب چهره‌های موجود بر روی آیکون اپلیکیشن خود را تغییر داده است. در Reddit، کاربران ایده‌های خود در زمینه طراحی یک آیکون اپلیکیشن سنتی (در عوض قرار دادن تصویر افراد) را به اشتراک گذاشته‌اند. البته به نظر نمی‌رسد که کلاب هاوس بخواهد که استراتژی خود را در این زمینه تغییر دهد.

در ژوئن 2021، وبلاگ کلاب هاوس بخشی را به آیکون‌های این اپلیکیشن اختصاص داد. در این صفحه افراد جدیدی که به‌عنوان آیکون این شبکه اجتماعی انتخاب می‌شوند، قرار داده می‌شوند. همین قضیه می‌تواند سیگنالی در رابطه با تغییر نکردن این رویکرد باشد.

چرا آیکن اپلیکیشن کلاب هاوس مدام تغییر می‌کند؟

روشی که کلاب هاوس در رابطه با تغییر آیکون خود در پیش گرفته، نامتعارف است و حتی بعضی آن را به‌عنوان یک قمار در نظر می‌گیرند. جهت اینکه سبک و سیاق تصاویر در طول زمان حفظ شود، کلاب هاوس تصاویر را به‌صورت حرفه‌ای تهیه می‌کند. این قضیه بدین معنا است که هر بار که قرار است تصویر شخصی به‌عنوان آیکون اپلیکیشن انتخاب شود، آنگاه باید به‌صورت اختصاصی از وی عکس‌برداری شده و سپس آن تصویر مطابق استانداردی خاص، ویرایش شود.

این کار تاحدودی می‌تواند تیم ایجاد محتوا را به خود مشغول کند، اما در هر صورت تاکنون این روش کارساز بوده است. کلاب هاوس توانسته که با ایجاد تغییراتی در زمینه طراحی و به‌ نوعی هنجار شکنی، خود را از سایرین متمایز کند. همچنین قرار گرفتن چهره اشخاص مختلف به عنوان آیکون پروفایل این شبکه اجتماعی، باعث شده تا بیشتر در رابطه با این پلتفرم صحبت شود.

تصاویر استفاده شده نوعی حس گرمی و صمیمت را به کاربران منتقل می‌کنند و همین باعث می‌شود که حس یگانگی در جامعه این پلتفرم افزایش پیدا کند. با وجود اینکه طراحی آیکون کلاب هاوس، برخی از قوانین مربوط به طراحی را نقص می‌کند، اما آیکون‌های این اپلیکیشن همچنان تازه به نظر می‌رسند. البته در هر صورت گذر زمان می‌تواند ظاهر این آیکون‌ها را تکراری کند و همین باعث می‌شود تا ایجاد تغییرات در این زمینه، اجتناب‌ناپذیر شود.

شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند، اما در هر صورت کلاب هاوس توانست که تاحدودی خود را از یکنواختی حاکم بر این فضا، رها کرده و قوانین و چشم‌اندازی جدید را در اختیار کاربران قرار دهد. همزمان با عرضه آپدیت‌های بزرگ، تصویر پروفایل این شبکه اجتماعی نیز تغییر می‌کند. این قضیه در عین حال باعث می‌شود که حمایتی نیز از فعالان حاضر در این شبکه، صورت پذیرد. همین حرکت نامتعارف می‌تواند ارزش ذاتی این برند را افزایش دهد.

سخن پایانی

در بالا به دلیل تغییر آیکون اپلیکیشن کلاب هاوس پرداختیم. این تغییر آیکون تنها یکی از ویژگی‌هایی است که این شبکه اجتماعی را از سایرین جدا می‌کند. دلایل گوناگونی در رابطه با عالی بودن این ویژگی وجود دارند، اما بهترین آن‌ها این است که این رویکرد هم‌جهت با سیاست این شرکت در رابطه با برجسته کردن افراد فعال (در زمینه خود و همچنین در خود این اپلیکیشن) است.

لازم به ذکر است که بگوییم کلاب هاوس می‌توانست در عوض بها دادن به افرادی که در این پلتفرم حضوری فعالانه دارند، صرفا با افراد مشهور و برجسته همکاری کند، اما همان‌طور که می‌دانید، دومی با سیاست‌های این شبکه اجتماعی، چندان سازگار نیست.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی