کد خبر: ۲۰۴۳۸
|
۰۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

افزایش دو برابری تصادفات فضایی، دستاورد جدید استارلینک

دانشمندان اعلام کرده اند که ماهواره‌های اینترنتی استارلینک شرکت اسپیس ایکس عامل رخداد نیمی از تصادفات در مدار زمین هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، ماهواره‌های استارلینک ممکن است به زودی عامل اصلی رخداد بیش از ۹۰ درصد تصادفات بین صنایع فضایی در مدار پایین زمین شوند. اپراتور‌های صورت فلکی‌های ماهواره‌ای دائما به دنبال جا به جایی ماهواره‌های خود هستند و این کار موجب بروز تصادفات با صنایع فضایی دیگر و قطعات و زباله‌های فضایی می‌شود. در نتیجه با ارائه اینترنت استارلینک شرکت اسپیس ایکس این مواجهه‌های خطرناک فضایی رو به افزایش گذاشته اند.

استارلینک اسپیس ایکس به تنهایی حدود ۱۶۰۰ ماهواره را به فضا منتقل کرده است و همین باعث بروز تصادفات بین صنایع فضایی به صورت هفتگی شده است. بر اساس اطلاعاتی که Hugh Lewis مسئول گروه تحقیقاتی فضانوردان دانشگاه Southampton انگلیس ارائه داده است، این تصادفات شامل شرایطی است که دو ماهواره در فضا با فاصله‌ای در حدود ۰.۶ مایل معادل یک کیلومتر رو به روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

لویس به صورت مداوم در حال انتشار اطلاعاتی در توئیتر است که نشان دهنده روند نگران کننده شکل گیری صورت فلکی استارلینک است. "من در حال بررسی اطلاعات از ماه می ۲۰۱۹ هستم یعنی دقیقا زمانی که اولین ماهواره استارلینک به فضا رفت تا بفهمم که این صورت فلکی اینترنتی چقدر ظرفیت و گنجایش دارد. بعد از اولین لانچ استارلینک تعداد این تصادفات افزایش یافته است و بر اساس اطلاعات اعلام شده از سوی پایگاه داده Socrates به بیش از دو برابر شده است و حالا ما در شرایطی هستیم ماهواره‌های استارلینک نیمی از این تصادفات را تشکیل می‌دهند.

ماهواره های استارلینک

تصادفات فضایی فقط مربوط به استارلینک است؟

آمار تصادفات فضایی نشان می‌دهند بین ماهواره‌های استارلینک و ماهواده‌های دیگر اپراتور‌ها به صورت هفتگی ۵۰۰ تصادف رخ می‌دهد. OneWeb که رقیب اسپیس ایکس محسوب می‌شود و حالا حدود ۲۵۰ ماهواره را به فضا فرستاده است، هر هفته ۸۰ تصادف فضایی دارد.

شرایط تصادفات فضایی در حال خیزش به سمت وضعیت بدی است؛ در حال حاضر تنها ۱۷۰۰ ماهواره در مدار قرار گرفته اند و این در حالی است که در آینده‌ای نزدیک آمار آن‌ها به بیش از ده هزار عدد خواهد رسید و با این تفاسیر استارلینک که در اولین صورت فلکی اصلی خود می‌خواهد ۱۲ هزار ماهواره لانچ کند بیش از ۹۰ درصد تصادفات فضایی را رقم خواهد زد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی