کد خبر: ۲۰۴۴۶
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

علت محبوبیت ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست؟!

میزان سود دهی بالا، گستردگی بازار و همچنین اصولی بودن روش‌های افزایش یا حتی کاهش سرمایه از عواملی است که توانسته به میزان بسیار زیادی در زمینه کسب درآمد و سرمایه به سرمایه گذاران کمک کرده و آن‌ها را به این بازار جذب کند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز‌های دیجیتال در جامعه امروزی یک نوع کسب درآمد و سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود که افراد زیادی بدون اینکه شناخت کافی داشته باشند همانند بازار بورس وارد شده‌اند در حالیکه ورود به چنین بازار‌هایی نیازی به کسب دانش دارد. برای اینکه از ریسک سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال آگاهی داشته باشید در این گزارش سعی می‌شود که یکی از ارز‌های صاحب طرفدار را معرفی کنیم.

علت محبوبیت ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست؟!

ارز دیجیتال پاندیکس (Pundi X) یک پلتفرم باز است که توسعه دهندگان بلاکچین برای استفاده آزادانه و انتقال دارایی‌های سفارشی ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. ارز دیجیتال پاندیکس با نام اختصاری PNXS با شعار «خرید بطری آب با ارز دیجیتال» ظهور کرد. پروژه پاندی ایکس یک پروژه نوپا در دنیای ارز‌های دیجیتال محسوب می‌شود. به عبارت دیگر پاندی ایکس پلتفرم باز است که از توسعه دهندگان بلاک چین، افراد دارای اموال و دارایی‌های دیجیتال و صاحبان کسب و کار برای استفاده آزادانه و انتقال دارایی‌های سفارشی دیجیتال خود بر روی این پلتفرم، از جمله XWallet، XPOS و کارت‌های XPASS حمایت می‌کند. اکنون توسعه دهندگان و بازرگانان می‌توانند به راحتی دارایی‌های دیجیتالی خود را در دسترس داشته باشند تا بتوانند سناریو‌های مختلف پرداخت آنلاین را پیش ببرند.

توکن‌های ارز دیجیتالی پاندی ایکس غیر قابل استخراج هستند که در ابتدا توسط خالق و پدید آورنده‌ی آن استخراج می‌شوند و سپس عموم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
همچنین پروژه پاندی ایکس در نظر دارد خرید و پرداخت با رمز ارز‌ها را به سادگی پرداخت با کارت‌های اعتباری کنونی کند. توسعه‌دهندگان این پروژه دستگاه‌های PoS (کارت‌خوان) اختصاصی خود را توسعه داده و امیدوارند روزی تمام فروشگاه‌های سراسر دنیا، از آن‌ها استفاده کنند. گفتنی است دستگاه‌های PoS آن‌ها بر بستر شبکه اتریوم کار می‌کنند. توکن NPXS نیز مبتنی بر استاندارد ERC-۲۰ اتریوم است.

باید گفت بیت کوین به عنوان نخستین رمز ارز دنیا، با هدف تسهیل تبادلات مالی و رها کردن مردم از قید و بند‌های دولت‌ها و دستگاه‌های نظارتی روی سیستم‌های پولی خلق شد. با وجود افزایش مقبولیت و گسترش کاربرد رمز ارزها، مثلا فراهم شدن امکان خرید خودرو‌های تسلا با پرداخت بیت کوین و خرید و پرداخت با ارز دیجیتال در پی پال، همچنان انجام خرید‌های روزمره به واسطه پرداخت‌های رمز ارزی بسیار دشوار است.

علت محبوبیت ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست؟!

راهکاری مناسب برای حل این مشکل، توسعه دستگاه‌های کارت‌خوان کریپتویی است، همان برنامه‌ای که پاندی ایکس دنبال می‌کند. هدف Pundi X گسترش دستگاه‌های PoS آن در تمام خرده فروشی‌های دنیا است. در این پایانه‌های پرداخت هوشمند، پرداخت به واسطه NPXS، رمز ارز اختصاصی سیستم پاندی ایکس، صورت می‌گیرد.

اگر Pundi X بتواند دستگاه‌های PoS را به صورت رایگان در اختیار خرده فروشی‌ها قرار داده و در مقایسه با راهکار‌های پرداخت موبایلی کنونی کارمزد پایین‌تری برای تراکنش‌ها در نظر بگیرد، نه تنها رشد باورنکردنی را تجربه خواهد کرد، بلکه به طور کلی به افزایش مقبولیت و کاربرد رمز ارز‌ها نیز کمک فراوانی می‌کند.

تاریخچه ارز دیجیتال پاندی ایکس

پاندی ایکس (Pundi X) یک پروژه بسیار جدید است که در سال ۲۰۱۷ با هدف اینکه افراد بیشتری صاحب ارز دیجیتالی و رمزنگاری شده شوند، تأسیس شد.

باید اذعان کرد که پاندیکس توسط یک تیم با تجربه در زمینه‌ی ارز‌های رمزنگاری شده، برای ساخت یک کیف پول ارز‌های دیجیتال، راه اندازی شد.

Zac Cheah مدیر و موسس پاندی است. مدیرعامل و بنیان گذار ارزدیجیتال پاندی ایکس دارای چندین سال سابقه کاردر زمینه ساخت بازی‌های موبایل است و رئیس تیم، Constantin Papadimitriou نام دارد که سابقه موفقیت آمیزی را از در انجام پروژه‌های مختلف دارد. بقیه تیم اصلی اجرایی از متخصصان رایانه، امورمالی و کارشناسان حقوقی تشکیل شده است. دفتر رسمی این شرکت در سنگاپور قرار دارد. به غیر از سنگاپور در لندن، سائوپاولو، جاکارتا، سئول، توکیو، شنزن و تاپیه دفتر رسمی دارند.

علت محبوبیت ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست؟!

هدف تیم پاندی ایکس خرید ارز‌های دیجیتال به ساده‌ترین شکل ممکن و در دسترس‌ترین ارز ممکن بود و توانست در سال ۲۰۱۸ موفق‌ترین ICO‌های ابتدای سال را به خودش اختصاص دهد.

هدف کلی پروژه چیست؟

اگر در یک جمله کوتاه بخواهیم Pundi X را توصیف کنیم، می‌توانیم از عبارت زیر استفاده کنیم: پاندی ایکس پروژه‌ای است که قصد دارد تا خرج‌کردن ارز‌های دیجیتال را دقیقا به اندازه استفاده از کارت‌های اعتباری بانکی آسان کند.

سازندگان این پروژه و توکن NPXS امیدوارند که روزی بتوانند این توکن‌ها را در دستگاه‌های کارتخوان سیار (POS) مبتنی بر بلاکچین اتریوم استفاده کنند. با این روش و در صورت تحقق اهداف پروژه، امکان ارائه خدمات بانکی اولیه و اساسی به ساکنان مناطق کمتر توسعه‌یافته مانند کشور‌های آمریکای لاتین و اندونزی فراهم می‌شود.

خرید ارز دیجیتال پاندی ایکس

خرید فروش پاندی ایکس مانند تمام ارز‌های دیجیتال دیگر به راحتی از صرافی‌های مطمین داخلی و یا خارجی قابل انجام است. صرافی‌های معتبر بسیاری ارزدیجیتال پاندی ایکس را پشتیبانی می‌کنند.

علت محبوبیت ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست؟!

علت محبوبیت ارز دیجیتال پاندی ایکس

میزان سود دهی بالا، گستردگی بازار و همچنین اصولی بودن روش‌های افزایش یا حتی کاهش سرمایه از عواملی است که توانسته به میزان بسیار زیادی در زمینه کسب درآمد و سرمایه به سرمایه گذاران کمک کرده و آن‌ها را به این بازار جذب کند.

ارز دیجیتال پاندی ایکس یکی از رمز ارز‌هایی است که در دو سال اخیر توانست به شهرت بسیار زیادی دست پیدا کند.

مزایای ارز دیجیتال پاندی ایکس

ارز دیجیتال پاندی ایکس با توزیع دستگاه XPOS خود در فروشگاه‌ها، راه را برای پرداخت با ارز‌های دیجیتال آسان کرده است. کارت XPASS امکان ذخیره ارز‌های دیجیتال را روی یک رسانه فیزیکی فراهم می‌کند تا به راحتی با دنیای واقعی ارتباط برقرار کند و برای اکثر افراد قابل درک باشد. علاوه بر این، این کارت همان فرم کارت‌های بانکی معمول را دارد و به راحتی در کیف پول شما جای می‌گیرد.

تیم توسعه این امکان را به برنامه‌نویسان داده است که بتوانند برنامه‌هایی ایجاد کنند که نیاز‌های خاص برخی از شرکت‌ها را به طور خاص تأمین کند. برای جلوگیری از بعضی مشکلات، وقتی شخصی با ارز‌های دیجیتال از طریق پایانه XPOS هزینه‌ای را پرداخت می‌کند، مبلغ هم به ارز محلی و هم به ارز دیجیتال نمایش داده می‌شود.

معایب ارز دیجیتال پاندی ایکس

هنگام عرضه اولیه، توکن این ارز دیجیتال PXS نامیده شد. اما پس از مدتی این توکن با نرخ ۱ به ۱۰۰۰ با توکن NPXS تعویض شد. این امر باعث ایجاد سردرگمی بین دارندگان این ارز دیجیتال و ایجاد شایعات منفی در مورد این پروژه شد.

اهداف این شرکت بسیار بلندپروازانه است. علاوه بر این، مدل تجارت آن‌ها مبتنی بر این واقعیت است که اندونزی در طی چند سال آینده اجازه می‌دهد که از ارز‌های دیجیتال برای خرید کالا و خدمات در زندگی روزمره استفاده شود. اگر این مجوز صادر نشود، ممکن است به معنی پایان پروژه باشد.
استفاده از چنین فناوری‌ای برای فروشندگان بسیاری مشکل است. علاوه بر این، این تغییرات بی سر و صدا اتفاق نمی‌افتد و همه رقبای بالقوه می‌توانند از نزدیک کار‌های Pundi X را کنترل کنند و محصول بهتری ارائه دهند.

ارز دیجیتال Pundi X در آینده

درست است که هدف از پدید آمدن ارز دیجیتال ایجاد رفاهیات بیشتر برای افرادی است که از این ارزدیجتال خریداری می‌کنند، اما باید در نظر داشت که آیا واقعا می‌شود مثلا بطری آب را با بیت کوین خرید؟
در بازار نوسانی ارز‌های دیجیتال که دائما در حال کاهش یا افزایش ارزش خود هستند چه کسی حاضر می‌شود تا بیت کوین خود را بدهد و یک عدد نوشابه پپسی بخرد؟

علت محبوبیت ارز دیجیتال پاندی ایکس چیست؟!

گرچه هنوز موانع بزرگی بر راه تحقق هدف اصلی پروژه پاندی ایکس وجود دارد، اما مسیر آن به گونه‌ای است که در صورت برطرف‌کردن موانع می‌تواند با توجه به سطح وسیع پوشش نیازها، آینده درخشانی داشته باشد؛ بنابراین ارز pundi x می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری باشد.

ارز دیجیتال پاندی ایکس را می‌توان یکی از رمز ارز‌های آینده دار در بازار کریپتوکارنسی دانست.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی