کد خبر: ۲۰۴۵۹
|
۰۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۶:۲۰

تیم کوک در آستانه دریافت پاداش ۷۴۰ میلیون دلاری قرار دارد

«تیم کوک» مدیرعامل اپل که ۱۰ سال قبل قراردادی با اپل تنظیم کرده بود، به زودی قرار است آخرین پرداختی این قرارداد ده ساله را دریافت کند که شامل ۵ میلیون سهام اپل می‌شود. با توجه به قیمت فعلی هر سهم، رقم پرداختی به حدود ۷۴۰ میلیون دلار می‌رسد.

به گزارش «نبض فناوری»، در سال ۲۰۰۹ پس از شدت گرفتن بیماری استیو جابز، وی تیم کوک را به عنوان مدیر موقت اپل جایگزین کرد. کمی بعد در سال ۲۰۱۱ جابز به صورت دائمی از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرد و هیئت مدیره اپل تصمیم گرفت تیم کوک را با قراردادی ۱۰ ساله به عنوان مدیرعامل دائمی و جدید این شرکت منصوب کند؛ تصمیمی که در بلند مدت فواید بسیاری از نصیب اپل کرد.

قرارداد تیم کوک شامل پرداخت‌هایی در بازه‌های معین است و اکنون با نزدیک شدن به پایان آن، او در انتظار دریافت ۷۴۰ میلیون دلار خواهد بود. البته برای دریافت چنین پاداشی، سود سهام اپل باید از حد مشخصی عبور می‌کرده است که تیم کوک موفق شده با مدیریت بی‌نظیر خود به چنین هدفی دست پیدا کند.

تیم کوک در آستانه دریافت پاداش ۷۴۰ میلیون دلاری قرار دارد

اگرچه استیو جابز حامی اصلی تیم کوک در اپل محسوب می‌شد، اما میان آن‌ها اختلاف نظرهایی هم وجود داشت. تیم کوک در دوران مدیریت خود اقدام به بزرگ‌تر کردن اندازه صفحه نمایش آیفون کرد؛ درحالی که ایمیل‌های مربوط به سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد استیو جابز همچنان به ساخت محصولاتی با نمایشگر کوچک علاقه داشت. ارائه قلم لمسی برای آیپد یکی دیگر از تصمیماتی بود که در دوران مدیریت تیم کوک محقق شد، امری که احتمالاً هیچ وقت با باقی ماندن استیو جابز در سمت مدیریت، امکان‌پذیر نبود.

از زمان مدیریت تیم کوک در اپل، این شرکت توانسته است ارزش سهام خود را بیش ۱۱۰۰ درصد افزایش دهد و به اولین شرکت تریلیون دلاری ایالات متحده تبدیل گردد. تنها پس از گذشت دو سال، اپل بار دیگر توانست رکورد ارزش دو میلیاردی را بشکند و همچنان مسیر جاده موفقیت را ادامه دهد.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی