کد خبر: ۲۰۴۸۷
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۱

استارتاپ پیکس‌آرت ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد: اولین یونیکورن ارمنستانی

استارتاپ پیکس‌آرت موفق به جذب سرمایه‌ای حدود ۱۳۰ میلیون دلاری با رهبری سافت‌بانک شد. با این حساب، ارزش پیکس‌آرت از مرز ۱ میلیارد دلار فراتر رفته و حالا رسما به یک یونیکورن تبدیل شده است. دفتر مرکزی پیکس‌آرت اگرچه اکنون در سان‌فرانسیسکو فعال است اما می‌توان از آن به عنوان اولین یونیکورن یا استارتاپ بالای ۱ میلیارد دلاری یاد کرد که در ارمنستان کار خود را آغاز کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس اطلاعات PitchBook، ارزش پیکس‌آرت در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۰۰ میلیون دلار بود. ولی ارزیابی‌های اخیر نشان می‌دهند که ارزش این شرکت در تقریبا دو سال به شکل قابل توجهی افزایش یافته است. «تمی نم»، مدیر ارشد مالی پیکس‌آرت هفته پیش گفته بود که درآمد آن‌ها از ۹ رقم فراتر رفته است.

نکته جذاب درباره خبر پیکس‌آرت محصولاتی است که این شرکت عرضه می‌کند. آن‌ها برای موبایل و دسکتاپ ابزارهای ویرایش تصویر و ویدیو می‌سازند و خدمات پیکس‌آرت به دو صورت رایگان و پولی عرضه می‌شود. خدمات پولی پیکس‌آرت تصاویر بیشتری را در اختیار کاربران می‌گذارد تا با آن‌ها کار کنند. افزون بر این، ابزارهایی مثل حذف واترمارک و غیره هم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

این شرکت همچنین روی طرحی با تمرکز بر همکاری‌های تیمی کار می‌کند، اما چون توسعه این قابلیت هنوز کامل نشده فعلا اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست.

استارتاپ پیکس‌آرت ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد: اولین یونیکورن ارمنستانی

با توجه به میزان رشد درآمدهای پیکس‌آرت، می‌توان به وضوح موفقیت این شرکت را مشاهده کرد. خانم نم می‌گوید شرکت آن‌ها حالا میلیون‌ها مشترک دارد و حتی فضای رشد بیشتر پیش رویشان قرار گرفته است. مدیر مالی پیکس‌آرت مدعی است اگر آن‌ها تعداد مشترکان ناخالص خود را سه برابر کنند، نتیجه کار همچنان قطره‌ای در برابر اقیانوس کاربران فعلی فعالشان خواهد بود.

ترکیب درآمدهای پیکس‌آرت از دو بخش مصرف‌کنندگان و کاربران تجاری تشکیل شده است. نم تاکید می‌کند که مرز میان این دو گروه به‌خصوص در نسل Z نامشخص و محو است. با این حال، او اذعان کرده که درآمدهای تجاری این شرکت حدود ۳۰ درصد از کل درآمدهای آن‌ها را به وجود آورده است.

پیش‌تر گفته شده بود که کاربری تجاری از خدمات پیکس‌آرت در حال افزایش است، اما دقیقا مشخص نیست که ترکیب درآمدهای این شرکت حالا به چه شکلی درآمده است.

پیکس‌آرت در سال ۲۰۱۱ توسط یک کارآفرین ارمنستانی به نام «هوهانس آوویان» تاسیس شد و در طول فعالیتش پیشرفت‌های چشمگیری داشته است.

منبع/ دیجیاتو 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی