کد خبر: ۲۰۵۱۰
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

چگونه سرعت گوشی اندروید و آیفون را افزایش دهیم؟

وقتی تلفن شما کندتر از حد معمول شروع به کار می کند کلافه می شوید. گاهی اوقات به طور ناگهانی اتفاق می افتد و گاهی اوقات به تدریج در طول زمان تغییر می کند. علت چیست؟ و برای افزایش سرعت گوشی خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

مریم سوملایر

به گزارش «نبض فناوری»،  چگونه می توان سرعت گوشی را بالا برد تا از آن بیشترین بهره را ببرید، از تشخیص مشکلات تلفن شما تا حل آنها در اسرع وقت در ادامه با ما همراه باشید. در اینجا نکات آنها برای رفع کندی گوشی آیفون و اندروید و همچنین نکاتی برای کمک به شارژ سریعتر تلفن شما آورده شده است.

چه چیزی باعث کند شدن سرعت تلفن من می شود؟

اگر اخیراً متوجه شده اید که تلفن شما کندتر کار می کند، چند مشکل رایج وجود دارد که ممکن است در کاهش سرعت وجود داشته باشد:

  • فضای ذخیره سازی کافی در دستگاه وجود ندارد
  • تعداد زیادی برنامه یا برنامه باز است
  • سلامت باتری ضعیف
  • اجرای سیستم عامل قدیمی تر
  • اتصال به اینترنت مشکل دار
  • تلفن داغ می شود

چرا سرعت تلفن ها به مرور کاهش می یابد؟

طبیعی است که گوشی های قدیمی کمی کند شوند. لزوماً به دلیل خود دستگاه نیست، بلکه به دلیل نیازهای ذخیره سازی و عملکرد برنامه های جدیدتر و به روز رسانی سیستم عامل است که روی تلفن خود بارگیری می کنید. این به روزرسانی ها معمولاً با در نظر گرفتن مدل های جدید تلفن انجام می شوند، بنابراین ممکن است دستگاه های قدیمی نیز نتوانند با آنها کار کنند.

نحوه افزایش سرعت آیفون

اگر به نظر می رسد آیفون شما کندتر از حد معمول کار می کند؛ چند راه حل را امتحان کنید:

  1. بستن برنامه های باز

اگر تعداد زیادی برنامه باز باشد، ممکن است آیفون شما اضافه کار کند.

برای iPhone 8 و پایین تر، دکمه Home را دوبار ضربه بزنید. برای بستن برنامه، انگشت خود را روی آن بکشید.

برای دستگاههای فاقد دکمه صفحه اصلی، صفحه را از پایین به بالا بکشید و بدون بلند کردن انگشت مکث کنید. روی برنامه ای که می خواهید ببندید ضربه زده و نگه دارید و سپس روی علامت منفی ضربه بزنید.

  1. دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید

راه اندازی مجدد گاه به گاه راهی عالی برای پاکسازی فرایندهای غیر ضروری پس زمینه است که ممکن است باعث مشکلات عملکردی شود.

  1. ذخیره سازی را بررسی کنید

اگر حافظه ذخیره سازی کمی داشته باشد، ممکن است یک تلفن حتی در انجام کارهای ساده نیز دچار مشکل شود. برای بررسی فضای ذخیره سازی موجود، روی  Settings > General > iPhone Storageضربه بزنید.

  1. به دنبال خسارت باشید

اگر تلفن آسیب فیزیکی یا ورود مایع به درون آن داشته باشد، ممکن است به درستی کار نکند.

چگونه سرعت اندروید را افزایش دهیم

در ادامه چهار مورد برای سرعت بخشیدن به آن تلاش کنید:

  1. کش را پاک کنید

اگر برنامه ای دارید که به آرامی اجرا می شود یا خراب می شود، پاک کردن حافظه پنهان برنامه می تواند بسیاری از مسائل اساسی را حل کند.

 

  • به تنظیمات دستگاه خود بروید.
  • برنامه ها را انتخاب کنید.
  • روی برنامه ای که اغلب استفاده می شود، مانند Chrome، کلیک کنید. سپس روی Storage کلیک کنید.
  • روی نماد Clear Cache در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.
  • این مراحل را برای سایر برنامه های دستگاه خود تکرار کنید.
  1. محل ذخیره تلفن خود را پاک کنید

اگر تلفن شما با تعداد زیادی از برنامه های نادر استفاده شده بهم ریخته باشد، سرعت تلفن شما ضربه خواهد خورد. برای مشاهده برنامه هایی که در حال حاضر از فضای ذخیره سازی در دستگاه شما استفاده می کنند و حذف مواردی که بدون آنها می توانید زندگی کنید، به Settings > Device CareStorage بروید.

  1. تصاویر زمینه ای که لایو هستند را غیر فعال کنید

مطمئناً تصاویر لایو روی صفحه اصلی شما فانتزی به نظر می رسد  اما می تواند تأثیر زیادی بر عملکرد دستگاه شما بگذارد. اگر هنگام تعویض بین برنامه ها یا هنگام کلیک کردن روی برنامه برای بازگشت به صفحه اصلی تاخیر زیادی را تجربه می کنید، سعی کنید به یک پس زمینه ثابت برگردید و ببینید که مفید است. از تصویر مورد گالری خود استفاده کنید.

  1. بررسی به روز رسانی نرم افزار

به روز رسانی نرم افزار به طور کلی شامل رفع اشکال، ویژگی های جدید و بهبود عملکرد است. برای اطلاع از به روزرسانی های جدید، به Settings > Software Update > Check for updates بروید. اکثر به روز رسانی ها روش استانداردی هستند، اما هنوز هم ایده خوبی است که از تلفن خود قبلاً نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اگر تمام موارد بالا را امتحان کرده اید و تلفن شما هنوز عقب مانده است، ممکن است نیاز به بازنشانی داده های کارخانه داشته باشید. این کار را فقط به عنوان آخرین راه حل انجام دهید. بازنشانی اطلاعات کارخانه همه چیز را از تلفن پاک کرده و به تنظیمات اصلی نرم افزار باز می گرداند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی