کد خبر: ۲۰۵۲۵
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

امنیت پروتکل ارزدیجیتال ونوس (Venus) چگونه است؟

امنیت شبکه ونوس توسط زنجیره هوشمند بایننس BSC، بلاک‌چینی که به موازات زنجیره بایننس انجام و تامین می شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ارز دیجیتال ونوس (Venus) یک بازار مالی الگوریتمی و یک استیبل کوین است که به صورت انحصاری، در شبکه هوشمند بایننس (BSC) راه‌اندازی شده است. هدف از معرفی و ایجاد ارز دیجیتال Venus ارائه راه‌حلی ساده برای وام دادن ارز‌های دیجیتال در اکوسیستم غیر متمرکز دیفای (DeFi) بود؛ در واقع با استفاده از این رویکرد، افراد می‌توانند با پرداخت کارمزد کمتر، با سرعت بیشتری از طریق ارز‌های دیجیتال وام دریافت کنند.

پروتکل ونوس به هدف طراحی و ایجاد یک بازار پولی الگوریتمی، بر روی زنجیره هوشمند بایننس راه‌اندازی شده است. ساختار و طراحی این پروتکل فورکی از شبکه کامپوند (Compound) و شبکه MakerDAO است و تمامی ویژگی‌های موجود در این دو پروتکل دیفای در پروتکل Venus جمع‌آوری شده است. این پروتکل بر روی زنجیره هوشمند بایننس پیاده‌سازی و راه‌اندازی شده است. از ویژگی‌های این پروتکل می‌توان به امکان دریافت وام و قرض دادن اشاره کرد. همچنین در این پروتکل امکان ایجاد استیبل کوین‌های مرکب وجود دارد.

امنیت پروتکل ارزدیجیتال ونوس (Venus) چگونه است؟

پلتفرم ونوس بایننس، دو توکن دارد. توکن‌های VAI استیبل کوین بر بستر BEP-۲۰ هستند که یک دلار آمریکا (USD) ارزش‌گذاری شده‌اند. توکن XVS برای مدیریت و اداره پروتکل ونوس برای اهدافی نظیر حق رأی جهت ایجاد تغییر در ساختار پروتکل مانند افزون انواع جدید وثیقه، تغییر پارامترها، سازمان‌دهی روند بهبود خدمات و … استفاده می‌شود.

معرفی ارز دیجیتال ونوس (XVS)

ارز دیجیتال ونوس که آن را با نماد XVS نشان می‌دهند، یکی از انواع ارز‌های دیجیتال است که بلاک چین مخصوص به خود را ندارد و بر بستر بلاک چین Binance Smart Chain قرارگرفته است. این رمزارز از استاندارد نگارش BEP۲۰ بهره گرفته و یک بازار پول الگوریتمی و پلتفرم ارز پایدار مصنوعی است. پلتفرم ونوس به‌صورت انحصاری در Binance Smart Chain (BSC) طراحی‌شده است. این پلتفرم برای شبکه مالی غیرمتمرکز (DeFi) راه حل‌های مناسبی را جهت وام و وام دارایی رمزنگاری‌شده برای استفاده کاربران ارائه می‌دهد. علاوه بر این به کاربران اجازه می‌دهد تا درحالی‌که هزینه‌های معاملات کمتری را پرداخت می‌کنند، درازای وثیقه خود بتوانند وام بگیرند.

تاریخچه و بنیان گذاران پروتکل ونوس Venus

پروتکل ونوس توسط Swip Wallet ساخته شده است که بایننس اوایل سال جاری با مبلغی نا معلوم آن را به دست آورد. در سپتامبر ۲۰۱۹، BEG گزارش راه اندازی پروژه ونوس را اعلام کرد.

بایننس اولین بار پروژه‌ای به نام ونوس را در ماه آگوست فاش کرد. همانطور که گفته شد توسعه پروژه ونوس توسط تیم پروژه Swip انجام شده است و هدف اصلی این پروتکل دستیابی به تمرکز زدایی از طریق اداره جامعه است. هیچگونه پیش استخراج برای تیم، بنیانگذاران و یا توسعه دهندگان وجود ندارد و این امر به دارندگان XVS امکان کنترل کامل مسیری را که پروتکل ونوس طی می‌کند، می‌دهد. باید گفت که ارزدیجیتال ونوس یکی از رمز ارز‌هایی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

امنیت پروتکل ارزدیجیتال ونوس (Venus) چگونه است؟

چه ویژگی‌هایی پروتکل ونوس Venus را منحصر به فرد ساخته است؟

از جمله ویژگی‌های برتری که این پروتکل دارا می‌باشد و جزء نقطه قوت ان به شمار می‌رود، سرعت بالای آن و هزینه‌های معاملات بسیار کم ان است که نتیجه ساخته شدن بر روی زنجیره هوشمند بایننس BSC است. این پروتکل برای اولین بار است که به کاربران امکان دسترسی به بازار‌های وام بیت کوین، ریپل، لایت کوین و سایر رمزارز‌ها را می‌دهد تا نقدینگی را در زمان واقعی تامین کنند. کاربرانی که با استفاده از پروتکل ونوس نقدینگی خود را تامین می‌کنند، مجبور نیستند یک چک اعتباری را تصویب کنند و می‌توانند با تعامل با برنامه غیرمتمرکز ونوس DApp به سرعت وام بگیرند.

امنیت پروتکل ونوس Venus چگونه است؟

امنیت شبکه ونوس توسط زنجیره هوشمند بایننس BSC، بلاکچینی که به موازات زنجیره بایننس انجام می‌شود، تامین می‌شود. BSC با ماشین مجازی اتریوم EVM سازگار است و حتی اگر Binance Chain آفلاین شود یا با مشکل روبرو شود قادر به اجرا است.

زنجیره هوشمند بایننس از یک الگوریتم اجماع منحصر به فرد استفاده می‌کند که به عنوان قدرت اثبات سهام یا POSA شناخته می‌شود تا امنیت بلاکچین را تامین کند. این اساسا یک ساز و کار اجماع ترکیبی است که از جنبه‌های اثبات سهام POS و اثبات اقتدار POA را با هم ترکیب می‌کند. این شبکه از ۲۱ اعتبار سنج ساخته شده است که مسئول اجرای وظایف در زنجیره هوشمند بایننس و دستیابی به اتفاق نظر در مورد معاملات اخیرا پردازش شده هستند.

آینده ارز دیجیتال ونوس (XVS)

تیم ونوس در حال طراحی یک پلتفرم بازار پول غیرمتمرکز است که به‌صورت انحصاری در Binance Smart Chain قرار دارد. این پلتفرم درواقع به‌منظور تولید پول ثابت مصنوعی و ارائه وام دارایی‌های دیجیتال با پشتوانه سبدی از سرمایه‌های مختلف BEP۲۰ عرضه می‌شود. توکن XVS در درجه اول برای رأی دادن به تصمیمات شبکه مورداستفاده قرار می‌گیرد و شامل تغییر در پارامتر‌های سیستم‌عامل، بهبود محصول و ادغام وثیقه جدید است. بر اساس تحقیقات بایننس، پروژه ونوس را در سه ویژگی اصلی حمایت خواهد کرد.

چهارمین محصول ارائه‌شده لانچ پول (Launchpool) بایننس، ارز دیجیتال ونوس است. ونوس یک شبکه معاملاتی غیرمتمرکز (Defi) است که بر روی بلاک چین هوشمند اختصاصی بایننس قرار دارد. این پلتفرم به کاربران خود امکان عرضه استیبل کوین‌های ترکیبی و همچنین اعطا و دریافت وام را می‌دهد. توکن XVS، ارز دیجیتال انحصاری و رمزارز VAI، استیبل کوین اختصاصی شبکه ونوس است. در حال حاضر بایننس با ارائه این پروژه به‌عنوان یکی از جدی‌ترین رقبای لیبرا محسوب می‌شود.

ارز دیجیتال ونوس، یکی از محصولات لانچ پول Binance است که به صورت اختصاصی روی شبکه بلاک چین همین صرافی، اجرا شده است. از پروژه Venus برای اعطای وام از طریق ارز‌های دیجیتال با کمترین کارمزد و بیشترین سرعت استفاده می‌شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Reza Heydari
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
سلام
من با سایت venus.io launch app مشکل دارم، در حال حاضر امکان دسترسی به توکن های استیک شده و برداشت ندارم، لطفا اگر اطلاعی دارید راهنمایی کنید.
ممنون
0
0
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی