کد خبر: ۲۰۵۳۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶

سرقت شماره های امنیت اجتماعی/ چگونه باید از خود محافظت کنید؟

چند روز پس از رخنه در T-Mobile اطلاعات شخصی 53 میلیون نفر افشا شد، یک گروه هکری معروف به ShinyHunters اعلام کرد که 70 میلیون اطلاعات حساس را که ظاهراً از AT&T سرقت شده به حراج گذاشته است.

به گزارش «نبض فناوری»،  اطلاعات ارائه شده افشا شده T-Mobile برای فروش شامل نام کامل، آدرس، تاریخ تولد و شماره تامین اجتماعی بود.

AT&T روز جمعه با شک و تردید در مورد ادعای ShinyHunters ، اظهار داشت که بر اساس تحقیقات امروز ما، به نظر نمی رسد اطلاعاتی که در یک چت روم اینترنتی ظاهر شده از سیستم های ما باشد.

صرف نظر از اینکه داده ها از کجا آمده اند، اگر معتبر باشد، می تواند برای هر کسی که اطلاعات حساس آن افشا شده یک کابوس باشد. در اینجا راهنمای سریع درباره خطرات احتمالی و برخی از کارهایی که می توانید برای محافظت از خود انجام دهید، ارائه شده است.

خطرات چیست؟

سارقان هویت می توانند از این اطلاعات برای هدف قرار دادن شما و بانک ها، بیمه گذاران و سایر شرکت هایی که با آنها تجارت می کنید استفاده کنند. به عنوان مثال، آنها می توانند از آن برای واقعی جلوه دادن ایمیل های فیشینگ استفاده کنند و شما را متقاعد کند که از اطلاعات حساس اضافی مانند رمز عبور یا شماره شناسایی شخصی پین صرف نظر کنید. یا می توانند از آن برای فریب بانک شما استفاده کنند و اجازه دهند رمز عبور حساب شما را تغییر دهند و به پول شما دسترسی داشته باشند.

نقض T-Mobile همچنین شماره تلفن، شناسه دستگاه و شماره سیم کارت را برای بیش از 13 میلیون مشتری فعلی نشان داد. این جایی است که شخصی شرکت تلفن همراه شما را متقاعد می کند تا شماره شما را به دستگاه دیگری منتقل کند، سپس از آن استفاده می کند تا به حساب هایی که با شماره تلفن خود دارید، نفوذ کند.

چطور از خودت محافظت میکنید؟

خدمات اعتباری و نظارت بر هویت، که معمولاً ماهانه هزینه دارند، به آشکارسازی کار سارقان هویت کمک می کنند. آنها ابزارهایی را برای جلوگیری از فیشینگ و سایر اشکال هک ارائه می دهند.

T-Mobile دو سال خدمات نظارت McAfee را به صورت رایگان به هر کسی که از این نقض آسیب ببیند ارائه می دهد. این وب سایت نشان می دهد مردم می توانند اقدامات بیشتری را برای جلوگیری از کلاهبرداری انجام دهند.

  • یک پین برای حساب تلفن همراه خود ایجاد کنید تا امنیت بیشتری در برابر تغییرات غیرمجاز در حساب شما، مانند مبادله سیم کارت مخرب ایجاد شود.
  • ویژگی " account takeover protection" T-Mobile را فعال کنید، که یک لایه اضافی از حفاظت را در بالای PIN ارائه می دهد.
  • گذرواژه ای را که برای ورود آنلاین به حساب تلفن همراه خود استفاده می کنید تغییر دهید. تغییر گذرواژه برای همه حساب های شما اقدام خوبی است. اگر در به خاطر سپردن ده ها رمز عبور مشکل دارید ، یک برنامه مدیریت رمز عبور را امتحان کنید که بتواند آنها را برای شما پیگیری کند.

از جنبه مثبت  احراز هویت دو عاملی در حال تبدیل شدن به استاندارد آنلاین است و این امنیت را در سراسر وب بهبود می بخشد. در صورت امکان ، به جای آن از یک برنامه احراز هویت استفاده کنید.

برچسب ها: T-Mobile امنیت محافظت
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی