کد خبر: ۲۰۵۷۹
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۲
از سوی معاونت علمی؛

نوآوران و صاحبان ایده در حوزه آب و خشکسالی شناسایی می‌شوند

معاونت علمی و فناوری با حمایت از ایده‌های نوآور دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گامی برای توسعه زیست بوم فناوری حوزه آب و خشکسالی برداشت.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری،کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب‌، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای عبور از این چالش مهم در کشور درصدد برآمده است تا همکاری‌های خود را با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر کند. این کار دسترسی به ایده‌های نوآورانه و فناورانه موجود در این مراکز را تسهیل می‌کند.

ایده‌های خلاقی که تجاری‌سازی و اتصال آنها به بازار می‌تواند ایران را در گذر از این بحران یاری کند. به همین دلیل یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری در این حوزه، حمایت از ایده‌هایی است که در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی غالبا به فراموشی سپرده می‌شوند و مجالی برای بروز نمی‌یابند.

این کار با به‌کارگیری منابع، ظرفیت‌های تخصصی انسانی و سایر امکانات موجود در کشور در بخش‌های دولتی، غیردولتی، دانشجویی، نخبگان و انجمن‌های علمی سرعت گرفته است.

هماهنگی و هم‌افزایی با سایر ستادها برای تقویت فعالیت‌های اولویت‌دار بین‌رشته‌ای و حمایت از ارتقاء سطح علمی و فناوری در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برای کسب مقام نخست منطقه و دستیابی به جایگاه شایسته جهانی بر اساس اهداف نقشه جامع علمی کشور نیز در این حوزه کمک کننده است.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی