کد خبر: ۲۰۶۲۳
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۹:۳۰

ساخت شارژری بی سیم به اندازه یک اتاق!

محققان دانشگاهی در توکیو اتاقی را به یک شارژر بی سیم بزرگ تبدیل کردند که توانایی شارژ انواع دستگاه های الکترونیکی را دارد.

ساخت شارژری بی سیم به اندازه یک اتاق!

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از نیواطلس؛ در آینده ای نه چندان دور، روزی می‌آید که سیستم شارژ بی سیم، همیشه و در هر حالی دستگاه‌های برقی را همیشه در حالت شارژ نگه می‌دارند و در چنین شرایطی وصل کردن تلفن همراه به کابل شارژر عجیب خواهد بود. استفاده از شارژ بی سیم برای دستگاه‌های هوشمند، گجت‌ها، هدفون ها و وسایل الکترونیکی معمول و رایج است. از نظر تجاری شارژرهای بی سیم به کابل‌ها ارجحیت دارند اما در بیشتر مواقع دستگاه‌های هوشمند برای شارژ بی سیم باید روی یک صفحه قرار بگیرند که در این شرایط کار کردن با دستگاه هوشمند سخت است.

اتاقی که شارژر بی سیم شد

برای راحتی افرادی که از این شارژ‌ها استفاده می‌کنند باید برد آن‌ها افزایش پیدا کند. محققان دانشگاه توکیو سیستم جدیدی را ساختند که می‌توان دستگاه‌های الکترونیکی را از راه دور و در هرجایی از اتاق که بودند شارژ کرد. در این سیستم اجزایی که خازن یکپارچه نام دارند درون حفره قرار می‌گیرند، دیوار اتاق هم از سطوح رسانا ساخته شده و به این ترتیب یک میدان مغناطیسی سه بعدی در اتاق شکل می‌گیرد. میدان مغناطیسی در اطراف قطب مسی که در مرکز اتاق قرار دارد در جهت و خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد و گیرنده‌هایی که به دستگاه‌های الکترونیکی وصل شده اند میدان مغناطیسی را می‌گیرند و شارژ می‌شوند.

تصویر دیوار اتاق

در حال حاضر محققان این سیستم را در اتاقی به اندازه سه متر در دو متر آزمایش کردند و به این نتیجه رسیدند که در ۹۸ درصد از حجم اتاق بازدهی ۵۰ درصدی وجود دارد. دو درصد باقیمانده هم برق رسانی مناسبی دارد و بازدهی کمتر از ۳۷ درصد نشده است. محققان گفتند که توانایی خروجی این سیستم ۵۰ وات یا بیشتر است. همچنین آن‌ها اعلام کردند که الگو‌های میدان مغناطیسی در این اتاق برای انسان بی خطر است.

گفتنی است که این اولین بار نیست که شارژری به اندازه یک اتاق ساخته می‌شود، اما پیش بینی می‌شود که این شارژر برخی از مشکلات مدل‌های قبلی را ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی