کد خبر: ۲۰۶۲۸
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

مورچه و آووکادو با اسپیس ایکس به فضا می روند!

شرکت اسپیس ایکس محموله ای از چند محصول مختلف را همراه با موشک استفاده مجدد خودش به فضا فرستاد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از گلف نیوز؛ یک محموله مورچه، آووکادو و بازوی روباتیک که هم اندازه بازوی انسان است، روز یکشنبه با موشک اسپیس ایکس به سمت ایستگاه فضایی بین المللی رفت. این محموله روز دوشنبه به ایستگاه فضایی می‌رسد و بیست و سومین ماموریتی است که این شرکت در یک دهه گذشته برای ناسا انجام داده است.

محموله‌ای از محصولات متنوع در راه فضا

یک موشک استفاده مجدد فالکون از مرکز فضایی کندی ناسا به فضا فرستاده شد و پس از رساندن کپسول دراگون به مدار، بخش اول موشک مستقیما روی جدیدترین سکوی A shortfall of Gravitas اسپیس ایکس فرود آمد. محموله‌ای که با کپسول دراگون به فضا رفته، بیش از دو هزار و ۱۷۰ کیلوگرم بوده که شامل لوازم و تجهیزات آزمایش، غذای تازه، آووکادو، لیمو و بستنی بوده و این اقلام را برای فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی به آنجا برده است.

تصویر موشک اسپیس ایکس

سازمانی با نام دختران پیشاهنگ محموله‌ای از مورچه، نوعی میگو و گیاهان را نیز برای آزمایش به ایستگاه فضایی فرستاد. علاوه بر این محققان دانشگاه Wisconsin-Madison دانه‌های گیاه mouse-ear cress، که یک نوع علف هرز گلدار است را نیز برای انجام تحقیقات فضایی به مدار زمین فرستادند. سلول‌های خورشیدی و سایر مواردی هم که با این کپسول به فضا فرستاده شدند بی وزنی را تجربه خواهند کرد.

تصویر موشک اسپیس ایکس

یک شرکت نوپای ژاپنی هم بازوی رباتیک آزمایشی خودش را به فضا فرستاد تا کار‌هایی که معمولا فضانوردان انجام می‌دهند را برعهده بگیرد. این بازوی رباتیک برای نخستین بار درون ایستگاه فضایی بین المللی آزمایش خواهد شد. تویوتاکا کوزوکی، مدیر ارشد فناوری این ربات گفت: "مدل‌های آینده ربات Gitai Inc به خلأ می‌روند تا ماهواره و تجهیزات فضایی را تعمیر کنند. تا سال ۲۰۲۵، گروهی از این ربات‌ها می‌توانند به ساخت پایگاه‌هایی در ماه و استخراج منابع از این کره کمک کنند."

پرتاب موشک اسپیس ایکس به فضا به دلیل مشکلات ناشی از بیماری کرونا با تاخیر مواجه شده بود و پرتاب روز شنبه هم به دلیل نامناسب بودن شرایط جوی متوقف شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی