کد خبر: ۲۰۶۳۹
|
۱۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰
حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۸۲

دولت تایلند از شرکت های فناوری خارجی مالیات می گیرد

دولت تایلند از شرکت های فناوری خارجی ۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده جمع آوری می کند. شرکت هایی مانند گوگل،اپل، تیک تاک، فیس بوک و نتفلیکس شامل این مالیات می شوند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، دولت تایلند جمع آوری مالیات بر ارزش افزوده (VAT) از شرکت‌های فناوری خارجی را آغاز کرده است. تخمین زده می‌شود با جمع آوری این مالیات درآمد دولت (۱۵۴.۷۰ میلیون دلار) افزایش یابد.

قانون اصلاح درآمد تایلند که مسیر را برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده از شرکت‌های فناوری خارجی هموار می‌کرد، در ۱۰ فوریه منتشر و از دیروز اجرا شده است.

به گفته یک مقام ارشد دولتی پلتفرم‌های خارجی ارائه دهنده سرویس‌های الکترونیکی در تایلند باید برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند. تاکنون از ۱۰۰ شرکت فناوری مورد نظر دولت، ۶۹ مؤسسه ثبت نام کرده‌اند.

به نوشته بانکوک تایمز، طبق اعلام وزارت اقتصاد تایلند سرویس‌های الکترونیکی پلتفرم‌های تجارت آنلاین، تبلیغات آنلاین، رزرو اقامت آنلاین، پخش موسیقی و فیلم آنلاین، بازی‌های آنلاین و اپلیکیشن‌ها شامل این قانون می‌شوند. به این ترتیب تعداد زیادی از پلتفرم‌های دیجیتال از جمله گوگل، اپل، فیس بوک، نتفلکیس، لاین، یوتیوب و تیک تاک باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازند.

شرکت‌هایی که درآمد آنها بیش از ۱.۸ میلیون بات است، باید ماهانه ۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند.
منبع: مهر

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی