کد خبر: ۲۰۶۶۲
|
۱۲ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

شرکت‌های دانش بنیان موظف به تقویت اقتصاد دانش بنیان هستند

رئیس پارک علم و فناوری شریف گفت: شرکت‌های دانش بنیان موظف به تقویت اقتصاد دانش بنیان هستند به همین منظور باید از آنها حمایت کرد.

به گزارش« نبض فناوری» ، مجید دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری شریف اظهار کرد: با توجه به سخنان رئیس جمهور در خصوص توجه به اقتصاد دانش بنیان و گریز از اقتصاد سنتی در دولت سیزدهم، پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان یکی از اصلی‌ترین و تاثیرگزار‌ترین مولفه‌ها برای قرار گرفتن در این مسیر، خود را موظف به کمک برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در سطح کشور می‌دانند.

او افزود: هرچند شرکت‌های دانش بنیان موظف به تقویت اقتصاد دانش بنیان و کمک به دولت برای افزایش سهم بخش خصوصی برای قرار گرفتن در این مسیر هستند، اما نیازمند حمایت‌ها و ایجاد یک سری زیرساخت‌ها خواهند بود.

دهبیدی پور بیان کرد: بازار یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که در این خصوص باید به آن پرداخته شود. در واقع بازار دولتی، نتیجه یک اقتصاد دولتی است اما با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تحریم‌ها، در صورتیکه بازار در اختیار شرکت‌های دانش بنیان و فناور قرار گیرد، رشد بسیار زیادی را در زمینه اقتصاد دانش بنیان خواهیم داشت.

دهبیدی پور با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌ها برای شرکت‌های فناور گفت: وقتی زیرساخت‌های لازم برای تامین نیاز‌ شرکت‌ها فراهم نباشد، به تقاضا‌های آنها کمتر پرداخته می‌شود. در حالی که مناسب بودن زیر ساخت، موجب سرویس دهی بیشتر به شرکت‌ها و در نهایت موفقیت آنها خواهد شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
وبگردی