کد خبر: ۲۰۷۲۵
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

نحوه تمیز کردن پورت شارژ گوشی اندروید یا آیفون

ممکن است گرد و غبار، کثیفی و آلودگی به درگاه شارژ تلفن شما راه پیدا کنند. در حالی که ذرات کم روی تلفن شما تأثیر نمی گذارد؛ اما با گذشت زمان، ممکن است آنقدر کثیف شود که دستگاه شما از کار بیفتد.

به گزارش «نبض فناوری»، در ادامه خبرنگار نبض فناوری نکاتی را برای تمیز کردن ایمن درگاه شارژ تلفن شما توضیح خواهد داد.

چرا باید درگاه شارژ تلفن خود را تمیز کنید

ممکن است پورت گوشی شما کوچک باشد اما گرد و غبار می تواند به سرعت وارد آن شود و هنگامی که آن را شارژ می کنید، سر سیم شارژ این گرد و غبار و خاک را به عمق بیشتری به پورت شارژ وارد می کند تا زمانی که تلفن به طور کامل از بین برود.

اولین کاری که باید انجام دهید بررسی دستگاه است. از چراغ قوه یا لامپ روشن برای نگاه دقیق تر به درگاه شارژ استفاده کنید. شما باید مرتباً آن را از نظر گرد و غبار بررسی کنید.

چگونه می توان درگاه شارژ تلفن را با خیال راحت تمیز کرد

پس از تشخیص مشکل گرد و غبار در داخل درگاه شارژ، باید هنگام تمیز کردن آن مراقب باشید تا از آسیب دائمی به دستگاه خود جلوگیری کنید. استفاده از اشیاء فلزی تیز مانند سنجاق، گیره کاغذ یا چاقوها می تواند اجزای ظریف یا حتی تراشه تلفن شما را خراشیده و داخل پورت خراب شود.

آنچه می توانید برای تمیز کردن پورت استفاده کنید

خلال دندان نرم است و می توانند در فضاهای کوچک قرار گیرد و باعث می شود آسیب فیزیکی کمتری به درگاه شارژ وارد شود.

هوای فشرده یا پوآرهوا: این وسایل می تواند شل شده و مواد زائد را بیرون بکشد، بنابراین نیازی نیست چیزی را در درگاه شارژ وارد کنید.

هنگام تمیز کردن پورت شارژ خود از چه مواردی استفاده نکنید

هنگام تمیز کردن درگاه شارژ خود، استفاده از این ابزارها می تواند بیشتر از فایده آسیب برساند:

مسواک : موهای مسواک می توانند در داخل گیر کرده و اوضاع را بدتر کنند.

فوت کردن درون پورت: نفس شما حاوی ذرات آب است که می تواند رطوبت را اضافه کرده و به دستگاه شما آسیب برساند.

نحوه تمیز کردن درگاه شارژ iPad یا iPhone

درگاه Lightning در دستگاه های اپل دارای پین های شارژ کمی متفاوت از پورت USB-C استاندارد است. با این حال، مراحل تمیز کردن درگاه شارژ آیفون یا درگاه شارژ USB-C iPad ساده است:

1- دستگاه خود را خاموش کنید و از هوای فشرده یا پوآر هوا برای تمیز کردن درگاه شارژ استفاده کنید.

2- دستگاه خود را دوباره روشن کنید و سعی کنید باتری را شارژ کنید. اگر هنوز شارژ نمی شود، دستگاه را دوباره خاموش و از یک خلال دندان به آرامی بقایای موجود در درگاه را بکشید یا بیرون بیاورید. این کار را حتما زیر نور انجام دهید تا بتوانید کار را ببینید و به آرامی کار کنید تا خلال دندان نشکند.

3-هوای فشرده یا پوآر هوا را دوباره به داخل پورت وارد کنید تا ذرات گرد و غباری که با خلال دندان شل کرده اید را از بین ببرید. سپس iPhone یا iPad خود را دوباره روشن کنید و ببینید آیا شارژ می شود یا خیر.

اگر این روش ها جواب نداد، ممکن است لازم باشد دستگاه خود را برای سایر مشکلات باتری بررسی کنید.

نحوه تمیز کردن درگاه شارژ در Samsung Galaxy و Google Pixel

تمیز نگه داشتن پورت USB-C در دستگاه های اندروید دشوار است؛ اما می توانید کاری کنید تا تلفن خود را از آلودگی های ناخواسته پاک کنید.

دستگاه خود را خاموش کنید و از هوای فشرده یا پوآر هوا برای تمیز کردن درگاه شارژ استفاده کنید.

تلفن خود را دوباره روشن کنید و سعی کنید باتری را شارژ کنید. اگر تلفن شما شارژ نمی شود، دوباره آن را خاموش کنید و از یک خلال دندان به آرامی بقایای موجود در درگاه را بیرون آورید.

نحوه خروج آب از درگاه شارژ

علاوه بر گرد و غبار، پرز و کثیفی، در صورت خیس شدن، درگاه شارژ تلفن شما نیز ممکن است دچار مشکل شود (چه گوشی خود را در آب بیندازید و چه رطوبت در اثر نشت ، باران یا عرق راه خود را پیدا کند).

در اینجا نحوه خشک کردن پورت شارژ تلفن خود را مشاهده کنید:

از برنج استفاده نکنید زیرا می تواند به طور بالقوه در درگاه شارژ تلفن یا جک هدفون قرار گیرد که خارج کردن آن بسیار دشوار است. دستگاه خود را حداقل یک ساعت در محل خشک و درگاه شارژ را رو به پایین بگذارید.

اگر فکر می کنید کابل USB-C یا Lightning شما نیز مرطوب است، آن را در محل خشکی که هوا می تواند به آن برسد نیز به مدت یک ساعت ذخیره کنید.

نحوه تمیز کردن بلندگوی گوشی

قسمت دیگری از تلفن شما که احتمالاً خاک می گیرد بلندگو ها هستند. بلندگوهای شما درست مانند یک درگاه شارژ دائما در معرض گرد و غبار، پرز، غذا و حتی سلول های مرده پوست است که می تواند سوراخ های کوچک بلندگو را مسدود کرده و کیفیت صدای تلفن شما را کاهش دهد.

برای جلوگیری از ورود بیشتر خاک توصیه می شود که بلندگوها را با پارچه مرطوب، گوش پاک کن یا برس با موهای نرم تمیز کنید. از ورود هوای فشرده و مایعات به داخل بلندگو جلوگیری کنیدزیرا هر دو می توانند به اجزای داخل گوشی شما آسیب برسانند. یک درگاه شارژ تمیز و بلندگوهای شفاف به گوشی شما کمک می کند تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
منوچهر
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
با قرار دادن یک درپوش پلاستیکی روی پورت های گوشی، می توان از کثیف شدن آن جلوگیری کرد.
0
2
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی