کد خبر: ۲۰۷۳۳
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۹:۳۵

آماده شدن فضانوردان برای یک پیاده روی فضایی دیگر

ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در توییتر از انجام یک پیاده روی فضایی دیگر خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، ۱۲ سپتامبر دو فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی به نام‌های "توماس پسکه" و "آکی‌هیکو هوشیده" برای نصب براکت صفحات خورشیدی جدیدی که قرار است سال آینده وارد ایستگاه فضایی شوند، پیاده‌روی انجام خواهند داد.

این پیاده‌روی فضایی که توسط ناسا هدایت می‌شود، باید هفته‌های گذشته انجام می‎شد، اما پس از آنکه "مارک ونده هی" فضانورد آمریکایی از ناحیه گردن دچار فشار شدیدی شد، به تعویق افتاد. مدیران ایستگاه فضایی نیز پس از آن تصمیم گرفتند "توماس پسکه"، فضانورد فرانسوی را جایگزین وی کنند.

ناسا اعلام کرد پوشش زنده پیاده روی فضایی از ساعت ۷ صبح یکشنبه ۱۲ سپتامبر آغاز خواهد شد و فضانوردان نیز حدود ساعت ۸:۳۰ صبح از قفل هوا خارج خواهند شد. پیاده روی فضایی نیز تقریبا ۶ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید.

این چهارمین پیاده روی فضایی "هوشیده"، ششمین پیاده روی فضایی "پسکه" و دویست و چهل و چهارمین پیاده روی فضایی برای حمایت از مونتاژ ، نگهداری و ارتقای ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود.

دو فضانورد روس ایستگاه فضایی بین المللی نیز روز جمعه یک پیاده روی فضایی انجام دادند. دو فضانورد روس به نام‌های "پیوتر دوبروف" (Pyotr Dubrov) و "اولگ نوویتسکی" (Oleg Novitskiy) جمعه ساعت ۱۰:۳۵ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۰۵ به وقت تهران) به منظور انجام پیاده روی فضایی از ایستگاه فضایی بین المللی خارج شدند و طی این پیاده روی فضایی به پیکربندی یک ماژول علمی جدید روسی پرداختند.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 25 فروردین 1403 ریزش اتریوم و بیت‌کوین
وبگردی