کد خبر: ۲۰۷۴۷
|
۱۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

نحوه کشف دوربین های مخفی در اتاق هتل ها لو رفت+فیلم

هکر سابق نحوه تشخیص دوربین های مخفی در اتاق هتل را فاش کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، یک فرد که قبلا هکر بوده  برای آموزش امنیت سایبری به 117 هزار دنبال کننده خود در تیک تاک نشان داد که چگونه دوربین ها را در اتاق های هتل مخفی می کنند. مارکوس هاچینز در یکی از پربیننده ترین کلیپ های خود نشان می دهد چگونه تشخیص دهند که آیا در محل اقامتشان دوربین مخفی وجود دارد یا خیر.

مارکوس توضیح می دهد: اولین چیزی باید به دنبال آن باشید، دستگاه هایی هستند که به راحتی در جایی قرار گرفته اند که تصاویر خوبی را می گیرند. به عنوان مثال ساعت زنگ داری که در بالای تخت است.

یکی از راه های تشخیص دوربین در دستگاه ها این است که نور درخشانی به آن بتابانیم. می توانید با تاباندن نور فلش تلفن خود و دیدن ظاهر دوربین در زیر آن نور، این آزمایش را انجام دهید.

او سپس نشان می دهد که چگونه مردم می توانند اقلام کوچک و به ظاهر معمولی مانند ساعت های زنگ دار و شارژر USB را برای وجود دوربین بررسی کنند.

این هکر در ویدئو خود نشان داد که چگونه اگر نوری به یک ساعت زنگ دار هتل بتابانیم، دوربین  تعبیه شده در آنجا دیده می شود. این تکنیک همچنین می تواند روی آینه های دو طرفه  عمل کند.

وی افزود: این دوربین ها همانطور که در اینجا می بینید بسیار کوچک هستند، بنابراین می توانند در هر چیزی حتی حفره ای در دیوار پنهان شوند. این ویدیو که 5.5 میلیون بازدید داشت و مملو از نظرات نگران کننده بود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
متاسفانه در بیشتر هتل ها دوربین های مخفی کار گذاشته شده
10
3
داریوش
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۹
خوشبختانه در هیچ هتلی دوربین مخفی کار نگذاشته شده
جمشید
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
احتیاط شرط عقل هِ
3
0
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی