کد خبر: ۲۰۷۷۷
|
۱۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

مرسدس بنز معرفی می کند/کنترل خودرو با استفاده از ذهن

مرسدس بنز اعلام کرد که در حال آزمایش ویژگی کنترل ذهنی درون خودرو است.

به گزارش «نبض فناوری»، تصور کنید درون خودرو هستید و به مقصد خود فکر می کنید خودرو شما را به آنجا می رساند یا با فکر موزیک در حال پخش را تغییر دهید؛ این همان چیزی است که مرسدس در نمایشگاه IAA Mobility 2021 در مونیخ آلمان نشان می دهد.

این شرکت آلمانی رابط های مغز و رایانه (BCI) را در خودروی مفهومی Vision AVTR مرسدس بنز قرار داده است و بازدیدکنندگان از نمایشگاه IAA Mobility 2021 می توانند ویژگی کنترل ذهن را به صورت شخصی امتحان کنند.

Vision AVTR برای اولین بار در CES 2020 رونمایی شد و مرسدس نشان داد این کانسپت قادر است رانندگان را از طریق ضربان قلب و الگوهای تنفسی آنها تشخیص دهد؛ کنترل ذهن نیز یک افزوده جدید است.

فقط فکرکنید

این فناوری کاربر را ملزم می کند که از دستگاه BCI با الکترودهای پوشیدنی در پشت سر خود استفاده کند؛ که امواج مغزی را خوانده و سپس می تواند به عملکرد خودرو تبدیل شود.

مرسدس بنز معرفی می کند/کنترل خودرو با استفاده از ذهن

مرسدس می گوید پس از یک فرآیند کالیبراسیون کوتاه در حدود یک دقیقه، هرکسی می تواند با استفاده از افکار خود عملکردهای خاصی را در داخل خودرو انجام دهد.

کاربران باید روی نقاط روشنایی خاصی در خط دیجیتال تمرکز کنند و سیستم تعیین می کند که از طریق دستگاه BCI روی کدام یک متمرکز شده و عملکرد از پیش تعیین شده را فعال می کند.

دستگاه BCI فعالیت عصبی را در قشر مغز در زمان واقعی اندازه گیری می کند. این امواج اندازه گیری شده مغز را تجزیه و تحلیل می کند و تشخیص می دهد که کاربر تمرکز و توجه کامل (رابط حسگر توجه) را روی کدام نقاط نور هدایت می کند.

هرچه تمرکز قوی تر باشد؛ فعالیت عصبی بیشتر است. سپس دستگاه عملکرد هدفمند را در خودرو فعال می کند. واضح است که این فناوری به این زودی راه خود را در خودروهای مصرفی پیدا نخواهد کرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی