کد خبر: ۲۰۸۰۹
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۵

آیا هوش مصنوعی چرخه صنعت حمل و نقل را متحول می‌سازد؟

به کار بردن هوش مصنوعی در صنعت حمل‌ونقل علاوه بر کاهش تصادفات و ترافیک باعث افزایش امنیت، کاهش آلودگی هوا و به حداقل رساندن هزینه‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروز فناوری هوش مصنوعی در تمام حوزه‌ها کاربردی شده است به طوریکه با استفاده از این فناوری تحول عظیمی در بخش‌های کلیدی ایجاد شده است.

با روند افزایش سریع تقاضا در صنعت حمل و نقل ریلی کشور‌ها ناچارند که به سمت هوشمندسازی سیستم‌های خود حرکت کنند. در هیمن رابطه طی سال‌های اخیر و با توسعه و گسترش زیرساخت‌های ریلی و مراحل پایه‌ای بکارگیری انفورماتیک، حداکثر بهره برداری ممکن با استفاده از روش‌های سنتی حاصل شده است. بر این اساس، فرآیند هوشمند سازی در حال حاضر با هدف افزایش سرعت و کارایی بالا روبه پیشرفت بوده است.

تبدیل حمل و نقل ریلی به سیستم حمل و نقل هوشمند ریلی از طریق هوشمند سازی صنایع ریلی، استراتژی هسته‌ای و اصلی جهت بهبود رقابت پذیری حمل و نقل ریلی با سایر وسایل عمومی حمل و نقل خواهد بود.

سجاد عبدی کارشناس فناوری اطلاعات در حوزه هوش مصنوعی، در گفتگو با خبرنگار« نبض فناوری» اظهار کرد: یکی از بزرگ‌ترین صنایعی که هوش مصنوعی بر روی آن تاثیر فراوانی گذاشته، صنعت حمل‌و‌نقل است تا جاییکه پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های کسب‌و‌کار تحول‌آفرین، سبب افزایش ارزش صنعت حمل و نقل شده است. به کار بردن هوش مصنوعی در صنعت حمل‌ونقل علاوه بر کاهش تصادفات و ترافیک باعث افزایش امنیت، کاهش آلودگی هوا و به حداقل رساندن هزینه‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: امروزه هوش مصنوعی می‌تواند با استفاده از قدرت داده‌های ارائه شده توسط سنسور‌های مستقر در قطار‌های از بروز بحرانی جلوگیری کند. همچنین فناوری هوش منصوعی تعمیر سریع‌تر، کاهش هزینه‌های نگهداری و رضایت بهتر مشتریان را به همراه دارد.

عبدی افزود: این فناوری می‌تواند تقاطع‌های هوشمندی ایجاد کند که الگوی حرکتی خودرو‌ها در آن تغییر کرده و منجر به کاهش ترافیک در آن‌ها شود. همین الگو قابل استفاده در شهر‌های شلوغ و پرترافیک همانند تهران می‌تواند به صورت هوشمند میزان ترافیک را کاهش دهد.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
وبگردی