کد خبر: ۲۰۸۶۶
|
۱۹ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

ساخت ماشین‌ های منطقی با هوش مصنوعی برای فکر کردن

کشور انگلیس با اختصاص بودجه ۳.۹ میلیون پوندی به دنبال ساخت ماشین‌ های منطقی خرد ورز است.

به گزارش« نبض فناوری»  به نقل از دانشگاه ادینبورگ، دانشمندان این دانشگاه در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی پیشگامانه هستند که هدف آن آموزش خرد ورزی به ماشین مانند انسان است. هدف متخصصان ایجاد یک سیستم هوش مصنوعی با الهام گرفتن از مغز انسان است که قادر باشد با استفاده از استدلال پیشرفته، از مجموعه وسیعی از داده‌ها نتیجه گیری کند.

دانشکده انفورماتیک دانشگاه ادینبورگ ۳.۹ میلیون پوند از شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی انگلستان (UKRI) برای ایجاد آزمایشگاه هوش مصنوعی یکپارچه (ELIAI) بودجه دریافت کرده است.

ساخت ماشین‌های منطقی بدون محدودیت‌های فعلی

مرکز جدید، به رهبری پروفسور میرلا لاپاتا، به محدودیت‌های سیستم‌های هوش مصنوعی کنونی که قادر به مطابقت با پیچیدگی مغز انسان نیستند، می‌پردازد.

ساخت ماشین‌های منطقی برای فکر کردن

برخلاف انسان‌ها، ماشین‌ها (از جمله ربات‌ها، رایانه‌ها و دستیاران مجازی) توانایی دریافت انواع مختلف اطلاعات از منابع مختلف و نتیجه گیری منطقی را ندارند. سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی نیز هنگامی که در معرض داده‌های خارج از اطلاعاتی که با آن‌ها آموزش دیده اند قرار می‌گیرند، دچار مشکل می‌شوند.

تیم پروفسور لاپاتا نوع جدیدی از سیستم هوش مصنوعی را برای بهبود این فرآیند‌ها و همچنین آموزش ماشین‌ها با بهره گیری از مهارت‌های جدید مانند نحوه ایجاد تعمیم، کنار آمدن با شرایط متغیر و خلاق بودن، توسعه خواهد داد. از همه مهم‌تر، این پروژه به ماشین‌ها کمک می‌کند تا پیش بینی‌ها و تصمیمات خود را توضیح دهند، چیزی که سیستم‌های هوش مصنوعی فعلی قادر به انجام آن نیستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی