کد خبر: ۲۰۸۸۰
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۱

قضیه قفل گوشی های شیائومی چیست؟/قاچاق گوشی دامن خریداران را گرفت

خبرها حاکی از این است که شرکت چینی شیائومی مسدود کردن تلفن های فروخته شده در مناطق ممنوعه خاص را مطابق با سیاست صادرات خود آغاز کرده است.

جلوی قفل گوشی های شیائومی خود را بگیرید/قاچاق گوشی دامن خریداران را گرفت

به گزارش «نبض فناوری»، به نظر می رسد شیائومی، سازنده گوشی های هوشمند و لوازم الکترونیکی خانگی، سیاست صادرات خود را که استفاده از تلفن های هوشمند در مناطق خاصی از جهان اعمال می کند. این شرکت در حال حاضر به طور فعال از دسترسی به دستگاه های خود که ممکن است به طور غیرقانونی به برخی از کشورها منتقل شده باشد جلوگیری می کند.

کشورهای ممنوعه شامل سوریه، کوبا، ایران، سودان، کریمه و کره شمالی است؛ اما فروشندگان غیرمجاز به قاچاق گوشی های هوشمند شیائومی برای فروش به این مناطق ادامه داده اند. با این حال، نحوه تعیین مناطق مشخص نیست؛ زیرا شیائومی هنوز فاقد حضور رسمی در بسیاری از کشورها است.

سیاست های شیائومی

سیاست صادرات شیائومی به اینگونه است که فروش یا صادرات دستگاه های خود را به مناطق تأیید نشده ممنوع می کند؛ اگرچه این دستگاه ها هنوز می توانند تحت شرایط خاصی کار کنند. این شرکت به تازگی اجرای سیاست را با جلوگیری از فعال شدن دستگاه های جدید در این مناطق غیرمجاز آغاز کرده است.

خبرها حاکی از این است که برخی از کاربران تنها چند روز بعد از خرید گوشی های شیائومی با پیغام قفل شدن آن مواجه شده اند. کاربران آسیب دیده ممکن است اعلانی دریافت کنند که سیاست شیائومی اجازه فروش یا ارائه محصول خود را در قلمرو کاربر نمی دهد؛ بنابراین درخواست فعال سازی رد می شود.

هنوز مشخص نیست که آیا این سیاست بر دستگاه های شیائومی که قبلاً در این مناطق شده فعال شده و استفاده می شوند تأثیر می گذارد یا خیر اما باید جانب احتیاط را رعایت کرد.

نحوه فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی

نکته جالب توجهی که خبرنگار نبض فناوری متوجه آن شده است این است که این قفل بر مشتریانی که ROM های سفارشی روی گوشی های هوشمند شیائومی نصب کرده اند، تأثیر نمی گذارد به همین منظور نحوه انجام اینکار را در اینجا ببینید.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی