کد خبر: ۲۰۸۹۰
|
۲۰ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

ترفند فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی/ سریعا اقدام کنید

خبرها حاکی از این است که شرکت چینی شیائومی دسترسی به گوشی های خود را در برخی از کشورها مسدود کرده و عملا این گوشی ها به دستگاهی بی استفاده تبدیل شده اند؛ در ادامه ترفندی را که برای فرار از این اتفاق پیدا کرده ایم توضیح خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»، هر تلفن هوشمند دارای ROM یا UI پیش فرض از پیش نصب شده مبتنی بر AOSP است؛ که معمولاً به عنوان Stock Android نامیده می شود. به عنوان مثال، تلفن های سامسونگ از UX سفارشی مبتنی بر اندروید استفاده می کنند که OneUI نامیده می شود. تلفن های شیائومی از MIUI ،Oppo از ColorOS، وان پلاس از OxygenOS استفاده می کنند. هر رابط کاربری، متفاوت به نظر می رسد و مجموعه ای متفاوت از ویژگی ها را دارد.

برخی ممکن است از رابط کاربری یا پوسته خاصی خوششان بیاید برای اینکار می توانید رام خود را سفارشی کنید که البته بر اساس یافته های کنونی خبرنگار نبض فناوری با انجام اینکار گوشی های شیائومی هم از دسترس خارج نمی شوند. برخی از کاربران رابط کاربری غنی از ویژگی ها با قابلیت نصب تم و تغییر عناصر سیستم را ترجیح می دهند در حالی که برخی ممکن است یک تجربه ساده و تمیز بدون هیچ گونه حاشیه ای را بخواهند. اینجاست که نصب ROM سفارشی اندروید وارد عمل می شود.

یک ROM سفارشی اساساً ROM یا پوسته موجود در تلفن شما را با آنچه شما برای نصب انتخاب می کنید جایگزین می کند. به عنوان مثال، اگر تلفن Xiaomi یا Redmi بر روی MIUI کار می کند اما رابط کاربری را دوست ندارید، می توانید ROM سفارشی نصب کنید که UI را به اندروید دلخواه تغییر دهد.

نصب ROM سفارشی Android دارای مزایای متعددی است. اگر رابط کاربری که در حال حاضر از آن استفاده می کنید دارای تبلیغات زیاد است؛ یک ROM سفارشی نصب کنید تا از شر آنها خلاص شوید. اگر نصب OEM به روزرسانی دستگاه شما را متوقف کرده است و در نسخه قدیمی اندروید گیر کرده اید از ROM سفارشی بر اساس نسخه جدیدتر Android استفاده کنید. اگر از رابط کاربری OEM متفاوتی خوشتان می آید و می خواهید آن را در تلفن خود امتحان کنید ROM سفارشی را نصب کنید.

داشته باشید که هیچ ROM سفارشی جهانی وجود ندارد، اگرچه Project Treble تا حدودی با معرفی مفهوم تصویر سیستم عمومی GSI آن را تحقق بخشید. در حالی که امکان نصب GSI با تمام ویژگی های ROM سفارشی مورد علاقه شما وجود دارد، به خاطر داشته باشید که ممکن است همان سطح ثبات و عملکردی را که می توانید از ROM سفارشی اختصاصی تنظیم شده برای دستگاه خود دریافت کنید؛ به شما ارائه ندهد. بنابراین با توجه به همه این موارد، شما باید ROM خاصی را نصب کنید که مخصوص گوشی شماست. دقت کنید که اگر این کار را نکنید، ممکن است باعث خرابی گوشی شما شود؛ سپس باید راهی برای بازیابی آن یا بردن آن به مرکز خدمات پیدا کنید.

توجه: نصب ROM سفارشی می تواند ضمانتنامه را در برخی از دستگاه ها باطل کند زیرا شامل باز کردن قفل بوت لودر می شود. اگر تمام مراحل را به درستی انجام ندهید باعث آسیب موقت/دائمی به دستگاه می شود.

گاهی اوقات بسته به دستگاه شما، دستورالعمل های نصب ممکن است تغییراتی داشته باشد. اینها دستورالعمل های عمومی هستند.

پیش نیازهای نصب ROM سفارشی

قبل از اینکه بتوانید یک ROM سفارشی اندروید را روی تلفن خود نصب کنید؛ به موارد خاصی نیاز دارید. اکنون همه آنها را مرور می کنیم تا دستگاه شما برای مراحل نصب آماده باشد.

  • یک دستگاه Android
  • یک بوت لودر قفل نشده
  • بازیابی سفارشی: TWRP گزینه خوبی است که آن را روی تلفن خود نصب کنید.
  • یک فایل فشرده ROM سفارشی که می خواهید نصب کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که دستورالعمل های نصب ROM سفارشی می تواند بر اساس دستگاه و ROM متفاوت باشد. این راهنما لیست کلی از دستورالعمل ها است و هیچ دستورالعمل مخصوص دستگاه را در نظر نمی گیرد.

  • GApps یا Google Apps

نحوه نصب ROM سفارشی

اکنون که همه چیز را برای نصب ROM سفارشی آماده کرده اید روند را آغاز می کنیم.

مرحله 0: از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

قبل از شروع نصب، یک کار دیگر باید انجام دهید  و آن تهیه نسخه پشتیبان از تمام داده ها است. اینکار را دقیق انجام دهید تا پس از نصب ROM جدید، بازیابی اطلاعات شما آسان باشد.

مرحله 1: بارگیری ROM صحیح

رام مورد نظر خود را انتخاب کنید به گونه ای که مناسب گوشی شما باشد برای اینکار می توانید به اینجا مراجعه کنید تا رامی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد را ببینید. ROM های سفارشی مخصوص دستگاه هستند، همچنین، چندین نوع از یک دستگاه بر اساس حامل، منطقه و غیره وجود دارد، این را نیز در نظر داشته باشید. ROM سفارشی مناسب را برای دستگاه دقیق خود پیدا کنید.

هنگامی که رام مورد نظر خود را پیدا کردید، فایل زیپ را روی رایانه یا تلفن بارگیری کنید. توجه داشته باشید که در برخی مراحل بعدی بایدdata wipe  (ریکاوری) را انجام داد بنابراین توصیه می شود بعدا از انتقال فایل را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که تلفن شما می تواند به رایانه متصل شود و فایل ها را دریافت کند، تا مشخص شود که درایورهای دستگاه شما سر جای خود هستند. بعداً، باید فایل ROM را در حافظه داخلی گوشی خود کپی کنید. فایل را از حالت زیپ خارج نکنید.

مرحله 2: بارگیری GApps یا Google Apps

ROM های سفارشی با برنامه ها و سرویس های گوگل از پیش نصب شده همراه نیستند. بنابراین اگر می خواهید با حساب گوگل خود وارد سیستم شوید و از خدمات گوگل مانند Sync ، Play Store ، Gmail ، Drive و غیره استفاده کنید، باید بسته GApps جداگانه نصب کنید. چندین نوع GApp وجود دارد که می توانید نصب کنید. این نیز به صورت یک فایل زیپ خواهد بود. آن را بارگیری کرده و به حافظه داخلی گوشی خود منتقل کنید. اگر روش Android Debug Bridgeر ا انتخاب کرده اید، می توانید آنها را مستقیماً از رایانه یا مک نصب کنید.

توجه: برخی از ROM های سفارشی مانند Pixel Experience دارای GApps از پیش نصب شده هستند. در چنین مواردی، لازم نیست فایل GApps را جداگانه فلش کنید.

مرحله 3: راه اندازی TWRP

ترفند فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی/ سریعا اقدام کنید

هنگامی که فایل های ROM و GApps را در حافظه داخلی گوشی خود کپی کردید باید ریکاوری کاستوم TWRP  رابرای نصب و فلش رام انتخاب کنید. هنگامی که در TWRP هستید، قبل از نصب ROM باید چند کار را انجام دهید که در مرحله بعدی به آنها می پردازیم.

مرحله 4: نصب ROM سفارشی

هنگامی که در TWRP هستید، ایده خوبی است که قبل از ادامه کار، از سیستم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. در صورت عدم موفقیت در نصب  این می تواند مفید باشد. می توانید TWRP را بوت کرده و نسخه پشتیبان را بازیابی کنید؛ تا به حالت قبلی دستگاه خود بازگردید.

برای انجام این کار، گزینه Backup را در TWRP انتخاب کرده و Boot، System Image، Data، Modem و  EFS را انتخاب کرده و سپس انگشت خود را روی Swipe to backup بکشید. صبر کنید تا کار تمام شود.

ترفند فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی/ سریعا اقدام کنید

این مرحله کل تلفن شما را پاک می کند: به منوی اصلی TWRP بازگردید و Wipe را انتخاب کنید. سپس Swipe to Factory Reset  را انتخاب کنید. گزینه Format Data را انتخاب کرده و yes  را تایپ کرده و علامت تیک را برای فرمت کردن تلفن خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که فرمت کردن  پارتیشن /data نیاز به یکبار راه اندازی مجدد دارد تا TWRP بتواند سیستم فایل تازه ایجاد شده را به درستی شناسایی کند.

ترفند فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی/ سریعا اقدام کنید

علاوه بر این  از آنجا که حافظه داخلی دستگاه در حین قالب بندی پاک می شود، باید فایل های ROM و GApps را یکبار دیگر در حافظه گوشی خود کپی کنید.

می توانید این کار را از داخل TWRP انجام دهید. به قسمت Mount بروید و گزینه Enable MTP را انتخاب کنید.

اکنون تلفن خود را به رایانه وصل کنید و باید به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی شناسایی شود. فایلهای ROM و gapps را منتقل کنید.

ترفند فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی/ سریعا اقدام کنید

پس از اتمام کار، به منوی اصلی TWRP بازگردید و Install را انتخاب کنید. به مکانی که فایلهای ROM و GApps را در آن ذخیره کرده اید بروید. ابتدا ROM را انتخاب کرده و برای نصب آن، انگشت خود را بکشید.

به منوی قبلی بازگردید و فایل GApps را انتخاب کنید. آن را هم نصب کنید پس از اتمام نصب ، Reboot to System را انتخاب کنید.

اگر نصب شما با این مراحل انجام نمی شود، ممکن است نیاز به فلش/نصب رام و راه اندازی مجدد به بازیابی و سپس فلش فایل GApps داشته باشید. این راه اندازی مجدد اضافی در برخی موارد مورد نیاز است.

ترفند فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی/ سریعا اقدام کنید

شما اکنون یک ROM سفارشی اندروید روی گوشی خود نصب کرده اید؛منتظر بمانید تا گوشی شما بوت شود. ممکن است مراحل بوت اولیه کمی طول بکشد بنابراین نگران نباشید.

ترفند فرار از قفل شدن گوشی های شیائومی/ سریعا اقدام کنید

به این ترتیب می توانید ROM سفارشی اندروید را روی تلفن خود نصب کنید. این فرآیند نسبتاً ساده است و با کمی زمان و حوصله، می توانید از یک ROM جدید در تلفن خود با ویژگی های اضافی، سفارشی سازی، قالب بندی و موارد دیگر لذت ببرید. اگر یک ROM سفارشی نصب کرده اید و آن را دوست ندارید یا مشکلی دارد، کافی است ROM جدید دیگری بارگیری و مراحل نصب را تکرار کنید.

تاکنون یافته های ما در مجموعه نبض فناوری حاکی از این است که با انجام اینکار امکان مسدود سازی که از سوی شیائومی مطرح شده است منتفی می شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
ممنون از شما . راه حل خوبی است
مدیر پایگاه موفق باشید
1
8
علی
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
حاجی. عملا داری کاربر رو به سمت نابودی امنیت گوششیش میکشونی. رام کاستوم هیچ امنیتی رو برای کاربرش تضمین نمیکنه. هیچ اطلاعاتی شامل اطلاعات هویتی و اطلاعات بانکی و رمز یکبار مصرف و ..... تو رام کاستوم در امنیت نیست. نظارت گوگل پلی استور بر رام کاستوم وجود ندارد و دارای باگهای بیشماری نیز هست.
مدیر پایگاه سلام حاجی. بله در ابتدای مطلب این مورد رو ذکر کردیم اختیار به دست خود کاربر
35
2
ناشناس
۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
پرهام
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
میشه خواهش کنم به این شایعه دامن نزنین؟! بابا خود شیاومی رد کرده بود بعدم توی پشتیبانی کلی گوشی حتی اگر شکایت هم برو نباشه هم بابت تحریم اصلا چنین کاری نمیکنن حتی اپل این کار رو نکرده حتی سامسونگ که اولین شریک خوب آمریکاست داره چیپ براش میزنه هم نکرده خودشونم اعلام کردن. ضمنا این شایعه فقط ساخته تخیل شرکت هایی هستش مثل سامسونگ و هواوی و اپل که فروش شیاومی رفته بالا داستان درست کنن. من خودم سونی رو خیلی دوست دارم این که نوشتم گوشیمم اپل هست برای طرف داری نبود فقط نوشتم بگم شایعه ها داره باعث میشه کاستوم رام ملت بریزن اونم باز ریجنش معلومه فوقش توو کاستوم های بعدی میزنن سرویس میکنن ولی در کل شایعست باور نکنین انقدرم روی فکر مردم تاثیر منفی نذارین خدایی سود سامسونگ برای همه انگار داره مزه میده باز!!!!
56
3
رضا
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
سلام دوستان نگران نباشید شرکت شیائومی خدماتش رو توی ایران متوقف نمیکنه
دلیلش هم این هست که وقتی توی یک کشور این همه فروش داره چرا باید خدمات رو قطع کنه؟
48
6
اسی
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
دوستان توجه کنید اولا خدمات شیائومی به هیچ عنوان بسته نمیشه بلکه اینا اعلام کردن زمانی گوشی مسدود میشه که این گوشی مخصوص کشوری مانند آمریکا ساخته شده باشه و غیر مجاز وارد ایران یا هر کشوری دوم دیگه ای شده باشه که در مورد همه محصولاتی که برای خودشون ساختن این مورد لحاظ شده پس اصلا نگران نباشید و با خیال راحت استفاده کنید
مدیر پایگاه شیائومی 3نوع گوشی میزنه گلوبال مخصوص چین و مخصوص هند. اکثرا کاربرای ایرانی گلوبال رو دارند. ولی اعلام شده گوشی که قاچاق بیاد قطع میشه که فعلا در ایران اتفاقی نیافتاده ان شاءالله هم مسدود نمیشه
19
0
شایان
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
کلمه چهار پنج سریال miui MI باشه گلوبال هس
حسین
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
یکی از دلایل فقل شدن گوشی از طرف کمپانی دستکاری رام گوشی بوده که طبق توافق نامه که در آپدیتMIUI اومده شما حق دستکاری رام را ندارید اگر این کار از طرف شخص انجام شود کمپانی بدون هیچ اخطاری میتواند گوشی شما رو قفل کند
مهدی
۰۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
پس چرا راه حل میدید مدیر همون اول همین حرف رومیزدی تمام دنبال خبر دنباله دارهستی معلومه
بابا شیاعومی نمیاد نون خودش رو آجرکنه نهایت میگه گوشی نمیدم ایران بخاطر تحریم نه گوشیهارو قفل کنه. ایران بازار پرسودهست براش
علیرضا
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
سلام . ببخشید من از کجا بفهمم گوشیم ساخت کدوم کشوره و از کجا بفهمم گلوبال .
مدیر پایگاه سلام توی تنظیمات گوشی (setting)به قسمت درباره دستگاه(about phone) مراجعه کنید اونجا هست
14
0
ع
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
یعنی گوشی گلوبال باشه قفل نمیشه
مدیر پایگاه بله ولی ظاهرا شیائومی هم رد کرده گفته به دلیل کنترل بازار قاچاق بوده دائمی هم قفل نکرده و خطری متوجه ما نیست ظاهرا
ناشناس
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
قشنگ معلومه فقط خواستی از این شایعه استفاده کنی و با یکسری اطلاعات حچلهفت کپی شده از سایتهای دیگه ویو سایتو ببری بالا.
دوستای عزیز نصب رام به این سادگی نیست و خطر و پیچیدگی‌های خودشو داره(حتی برای حرفه ای ها) ،نرید گوشیتونو به فنا بدید
17
1
ناشناس
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
نصبش سختی های خودش داره ولی اگه یکم فنی باشی هیچ کاری نداره. اینقدر راهنمای نصب هست که هر جوری شده مشکلت حل میشه. مخصوصا با رام های فست بوت
محمد
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
سلام چرا اینقدر دروغ نوشتی حال داشتی
12
1
آراد
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
توقیف نمیشه دو سه روز دیگه حله
6
0
م،ب
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
لطفا به نفع شرکتهای رقیب شیا کار نکنید، با دامن زدن ب این شایعه و راه کارهای اشتباه دادن، مگه الان شرکت رقیب بتو جایزه میده؟
14
1
رضا
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
انقدر تو دل مردم را خالی نکنید الان گرگها نشستن برای خودشون دکان راه میندازن و پول مردم بیچاره را با این راه حلها میزنن به جیب، فقط بکاپ داشته باشین اگر مشکل ایجاد شد اونوقت رام گوشی را عوض کنین و بیخودی به این موضوع دامن نزنین
9
0
علی
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
با سلام، دوستان، این شایعات برا دلالهایی هست که گوشی های برندهای دیگه رو دستشون مونده، برخی مدل های سامسونگ بعضا تا دوبرابر گوشی شیائومی قیمت دارن میتونید مشخصات رو مقایسه کنید، چیزی زیادی که ندارن بلکه شاید امکانات کمتری هم دارن فقط وفقط پول اضافی برند رو میگیرن. بابا خود شیائومی گفته گوشی هایی که مختص و منحصر اروپا بوده این مشکل براشون اونم تو کوبا بوده، چرا تنور دلال ها و دزدای از خدا بی خبر روشن میکنید برا گرون و برند فروشی با قیمتای گزاف
15
0
y. p
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
به حرف سایت ها هیچ اعتباری نیست
از نظر سایتا کشور گل و بلبله
قابل قبول و درک نیست که نگران مردم باشن فقط میخوان بازدید سایتشون بیشتر بشه
همین
6
0
ناشناس
۰۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
شما اخه بگید اگه به خاطر تحریم آمریکا بوده پس چرا اپل که مال آمریکا است این کار رو نکرده
مدیر پایگاه از قوانین خود شیائومی است
2
0
ناشناس
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
کشور برادر این کا رو با ما نمیکنه
2
1
مهدی
۰۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
سلام
دوستان اصلا نگران نباشید همش شایعه شرکتهای دیگه هست میخوان شیاعومی رو نابود کنن ایپ کارروهم انجام ندی
د که گوشیتون نابود میشه وگوشیتون امنیتش صفرمیشه من سایت شیاعومی رو مطا لعه کردم خود شرکت رد کرده ونمایندگی درایران هم رد کرد این مساله رو ما فقط دنبال خبرسازی هستیم اگر میخواستن انجام بدن
اول اپل بعد سامسونگ باید این کار رو میکرد هیچ شرکتی نمیاد نون خودش رو آجر کنه
درود بر شیاعومی که اینقد ر کارش خوبه که شرکتهای رقیبش ودشمنانش اینجوری دارن تخریب میکنن یا حق
5
1
سمیرا
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
کلا تکذیب شده دوستان من خبر واقعی رو میگم
0
1
ناشناس
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
شاید باورتون نشه ولی بخدا حال خوندن مطلبشو ندارم انقد حوصله ندارم
مدیر پایگاه ان شاءالله خدا مخاطبان مارو حوصله دار کنه
0
0
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی