کد خبر: ۲۰۹۰۶
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۰

مدیاتک تراشه Kompanio 900T را برای تبلت‌‌ها و لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد

نیاز روزافزون کاربران به تراشه‌های جدید برای گیمینگ و مصارف مختلف باعث شده تا آن‌ها روزبه‌روز پشرفته‌تر شوند. حالا مدیاتک که یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه توسعه تراشه به حساب می‌آید، از چیپ Kompanio 900T رونمایی کرده که در تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و کروم‌بوک‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، تراشه Kompanio 900T با لیتوگرافی ۶ نانومتری و معماری آرم ساخته شده و ۸ هسته پردازشی دارد. دو هسته کورتکس A78 برای پردازش‌های سنگین و ۶ هسته کم مصرف کورتکس A55 برای کارهای روزمره در این تراشه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. پردازنده گرافیکی مالی G68 و هوش مصنوعی نیز در این چیپست ادغام شده‌اند.

چیپ جدید مدیاتک از رم LPDDR5، حافظه ذخیره‌سازی UFS 3.1 و همچنین نمایشگر با رزولوشن ۲K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، پلتفرم جدید مدیاتک از مودم ۵G نیز بهره می‌برد.

مدیاتک تراشه Kompanio 900T را برای تبلت‌‌ها و لپ‌تاپ‌ها معرفی کرد

به فهرست بالا وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵.۱ را نیز باید اضافه کرد. اما ویژگی جالب در تراشه ۹۰۰ تی این است که محتوای SDR را به HDR و همین طور محتوای HDR را به +HDR10 ارتقا می‌دهد که برای عاشقان محتوا خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه Kompanio 900T به‌زودی از راه می‌رسند.

مدیاتک چند وقت پیش از یکی دیگر از اعضای خانواده Kompanio با نام ۱۳۰۰T رونمایی کرد. چیپست Kompanio 1300T با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC ساخته شده و یک پردازنده هشت هسته‌ای با هسته‌های Cortex-A78 و Cortex-A55 دارد. مهم‌ترین ارتقای این تراشه نسبت به نسل قبلی‌اش در بخش GPU رقم خورده که از پردازشگر گرافیکی ۹ هسته‌ای Mali-G77 MC9 استفاده می‌کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی