کد خبر: ۲۰۹۲۹
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰

سامسونگ روی ایده افزودن دوربین به قلم S Pen کار می‌کند

طبق اطلاعاتی که از یک پتنت جدید بدست آمده، ظاهرا سامسونگ در حال طراحی قلم S Pen جدیدی است که از دوربین بهره می‌برد و قصد دارد با این فناوری روش‌های جدیدی برای عکس گرفتن در اختیار کاربرانش قرار دهد.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس پتنت جدیدی که توسط LetsGoDigital کشف شده، سامسونگ فناوری جدیدی را به عنوان «دوربین قابل حمل و جداشدنی» توصیف کرده که اساسا نشان‌دهنده نحوه ادغام دوربین با قلم S Pen است. گوشی موجود در این پتنت طراحی عادی دارد و خبری از گوشی تاشو نیست، البته این دستگاه دوربین سلفی ندارد.

سامسونگ بجای دوربین سلفی، ظاهرا از یک فناوری مغناطیسی استفاده کرده تا قلم به دوربین بچسبد و در هنگام نیاز به دوربین سلفی، عملکردی مشابه دوربین پاپ آپ داشته باشد.

سامسونگ روی ایده افزودن دوربین به قلم S Pen کار می‌کند

قلم S Pen در این پتنت پهن‌تر و ضخیم‌تر از قلم‌های معمولی است که بیشتر شکل استوانه‌ای دارند. علاوه بر این، برای استفاده از دوربین این قلم حتما نباید آن را از دستگاه جدا کنید و همانطور که گفتیم، می‌تواند یک دوربین سلفی پاپ آپ هم باشد.

سامسونگ در این پتنت طرح احتمالی دیگری را نیز ارائه کرده که ایده ادغام تمام دوربین‌های یک گوشی با قلم را نشان می‌دهد. در تصاویر ارائه شده از این طرح، گوشی بدون ماژول دوربین را شاهد هستیم که البته قلم S Pen وظیفه آن را انجام می‌دهد. همچنین در این طرح نیز قلم و دوربین آن به سادگی قابل جدا شدن و جابجایی هستند.

سامسونگ روی ایده افزودن دوربین به قلم S Pen کار می‌کند

سامسونگ یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل محسوب می‌شود که همچنان به ارائه قلم‌ در سری گوشی‌های پرچمدار خود ادامه می‌دهد. ادغام یک دوربین در قلم به غول فناوری کره‌ای اجازه می‌دهد تا علاوه بر ارائه روش‌های بیشتری برای عکاسی، برخی مشکلات مربوط به دوربین زیر نمایشگر را نیز دور بزند. گوشی گلکسی زد فولد ۳ که به تازگی معرفی شده، از قلم S Pen و دوربین زیر نمایشگر بهره می‌برد. با این وجود دوربین آن از لحاظ کیفی نمی‌تواند با دوربین‌های استاندارد رقابت کند.

منبع/ دیجیاتو

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی