کد خبر: ۲۰۹۴۴
|
۲۲ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۸

هشدار به موتورسوارهای دارنده گوشی آیفون

اپل می گوید دوربین آیفون می تواند در اثر ارتعاش موتورسیکلت آسیب ببیند.

به گزارش «نبض فناوری»، اپل بخش جدیدی را به صفحات پشتیبانی خود اضافه کرده و هشدار می دهد که ارتعاشات موتورسیکلت می تواند به مرور زمان به دوربین آیفون آسیب برساند.

طبق گفته اپل: قرار گرفتن آیفون در معرض ارتعاشات دامنه بالا در محدوده فرکانسی خاص، به ویژه موتورهای موتورسیکلت قدرتمند، می تواند عملکرد سیستم دوربین را تضعیف کند.

این غول فناوری می گوید تلفن های تحت تأثیر شامل تلفن های دارای لرزشگیر تصویر نوری می شوند، این بدان معناست که iPhone 6 Plus ، iPhone 6s Plus و iPhone 7 و بعدها iPhone SE 2   را شامل می شود.

این مشکل همچنین روی آیفون هایی با فوکوس خودکار با حلقه بسته، که با iPhone XS و نسخه های بعدی همراه با iPhone SE 2 عرضه می شود؛ تأثیر می گذارد. هر دو ویژگی به شما در اطمینان از وضوح عکس ها کمک می کنند در حالی که تثبیت کننده همچنین باعث کاهش لرزش در فیلم ها می شود.

اپل در پست پشتیبانی جدید خود اعلام کرد که موتورهای موتور سیکلت پرقدرت یا حجم بالا، ارتعاشات دامنه زیاد ایجاد می کنند که از طریق شاسی و دسته فرمان منتقل می شوند. توصیه می شود از قرار دادن iPhone خود در معرض ارتعاشات دامنه زیاد خودداری کنید.

به عبارت دیگر اگر می خواهید دوربین آیفون شما در بهترین حالت ممکن باقی بماند، باید از اتصال گوشی خود به موتورسیکلت هایی با موتورهای پرقدرت یا حجم بالا خودداری کنید.

اپل افزود که اتصال آیفون به خودروهایی با موتورهای کوچک یا برقی، مانند موتورسیکلت ها و اسکوترها می تواند منجر به ارتعاشات نسبتاً کم دامنه شود و گفت که در این موارد، یک مانع کاهش میکرو ارتعاش برای کاهش خطر توصیه می شود.

این خبر برای دوچرخه سواران که دوست دارند از آیفون خود استفاده کنند نا امید کننده خواهد بود. این که آیا مدل های آیفون آینده می توانند بر این مشکل فائق آیند هنوز مشخص است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی