کد خبر: ۲۰۹۹۵
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۲۰:۲۰

AMD: پردازنده‌های گرافیکی ما مخصوص گیم هستند، نه استخراج رمزارزها!

جدیدترین نظرسنجی سخت‌افزاری پلتفرم Steam نشان می‌دهد تعداد کاربرانی که از کارت‌های گرافیکی سری جیفورس RTX 30 شرکت انویدیا استفاده می‌کنند؛ 11 برابر شمار افرادی است که از جدیدترین کارت‌های گرافیکی سری Radeon RX 6000 شرکت AMD استفاده می‌کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی Jon Peddie Research میزان فروش تولیدات شرکت انویدیا طی 3 ماهه دوم سال 2021 نسبت به فروش AMD معادل 9:2 بوده است. بنابراین برخی کاربران، شرکت AMD را به اتخاذ تصمیمات داخلی نادرست متهم می‌کنند. آن‌ها ادعا می‌کنند که AMD کارت‌های گرافیکی سری رادون خود را به‌جای توزیع در مجاری خرده فروشی به مزارع استخراج ارزهای دیجیتالی می‌فروشد.

مدیر مالی ارشد AMD ضمن رد این اتهامات اعلام کرد که میزان نیاز ماینرها چندان قابل‌توجه نیست. وی ادعا می‌کند که اگرچه AMD میان مشتریان GPUهای خود اولویت خاصی قائل نشده است؛ اما پردازنده‌های گرافیکی Radeon مخصوص گیمرها و نه ماینرها هستند.

“در وهله نخست بازار رمزارزها از نظر ما فاقد اهمیت است. این حوزه جزو اولویت‌های ما محسوب نمی‌شود. ما برای محصولات خود اولویت خاصی قائل نمی‌شویم؛ اما محصولات AMD با هدف پاسخگویی به نیازهای گیمرها و نه ماینرها تولید می‌شوند. از این منظر فروش محصولات به گیمرها یکی از اولویت‌های ما به‌شمار می‌رود؛ موضوعی که به افزایش درآمد حاصل از عرضه GPU کمک می‌کند. همان‌طور که می‌دانید؛ ما پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته سری Radeon RX 6000 را در اختیار داریم. این تراشه‌ها محصولاتی کاملا رقابتی قلمداد شده و رشد کسب‌وکار GPUهای AMD عمدتا مدیون فروش بالای آن‌ها است.”

AMD: پردازنده‌های گرافیکی ما مخصوص گیم هستند، نه استخراج رمزارزها!

کسب‌وکار AMD در حال پیشرفت است

از زمان عرضه سری Zen توسط AMD درآمد این شرکت طی سالیان اخیر همواره روندی روبه رشد داشته است. AMD در سال گذشته موفق به ثبت رکورد درآمدی 9.763 میلیارد دلاری شد. علاوه بر این اهداف مالی ترسیم شده توسط کمپانی 60 درصد افزایش یافته و به حدودا 15.5 میلیارد دلار رسیده است.

دویندر کومار؛ مدیر مالی ارشد AMD ضمن برگزاری کنفرانس Deutsche Bank Technology در سال 2021 اعلام کرد که اگرچه شیوع فراگیر ویروس کرونا موجب بروز مشکلاتی در حوزه تامین شده است؛ اما اکنون اوضاع تا حدودی بهبود یافته است. میزان تقاضای بازار برای تجهیزات سرور و سخت‌افزارهای رده HPC افزایش یافته و استقبال مشتریان از سخت‌افزارهای پیشرفته نیز تشدید شده است. رسیدگی به اوضاع کنونی کار چندان آسانی نیست. کمپانی AMD با توجه به مدل‌های تقاضا در بازار اطمینان دارد که به اهداف خود طی سال جاری و سالیان آینده دست خواهد یافت.

شرکت AMD از ابتدای سال جاری بسیار قدرتمند عمل کرده است. درآمد کمپانی طی 6 ماهه نخست سال 2021 برابر با 7.295 میلیارد دلار بوده است. بر این اساس انتظار می‌رود که AMD به هدف رشد 60 درصدی درآمد سالیانه خود نسبت به سال گذشته دست پیدا کند. کمپانی آمریکایی پیش‌تر اعلام کرد که با ادامه روند افزایش وقت‌گذرانی کاربران در منزل طی 6 ماهه دوم سال جاری میلادی، میزان تقاضای آن‌ها برای کارت‌های گرافیکی گسسته مخصوص دستگاه‌های دسکتاپ و نوت‌بوک‌ها رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد. با این‌حال آمار فروش AMD از ناتوانی این شرکت در بهره‌برداری مطلوب از شرایط کنونی حکایت دارد. اگرچه با توجه به افزایش میزان تقاضا در بازار، کمپانی AMD از طریق افزایش سطح تولید یا تمرکز بر ساخت محصولات پیشرفته خود قادر به درآمدزایی بیش‌تر است؛ اما این موضوع خود یک چالش اساسی به‌شمار می‌رود.

منبع/ آی‌تی‌رسان

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی