کد خبر: ۲۱۰۰۵
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۷

در رویداد اپل چه خبر بود؟/ عرض اندام غول تکنولوژی برای دیگران

شرکت اپل در رویداد iPhone 13 از آخرین دستاوردهای تکنولوژی خود رونمایی کرد که در ادامه همه آن ها را برای شما لیست کرده ایم.

به گزارش «نبض فناوری»، رویداد جدید اپل مملو از موارد خوبی بود و آیپد و آیپد مینی جدید، اپل واچ سری 7، اپل فیتنس پلاس را گسترش داد.

اپل به تازگی رویداد « California Streaming» خود را به پایان رساند که در آن شرکت از چندین محصول سخت افزاری جدید، از جمله چهار آیفون، اپل واچ و دو آیپد رونمایی کرد. اپل اعلام نکرد که iOS 15 را چه زمانی منتشر می کند اما باید به زودی اطلاعات بیشتری در مورد در دسترس بودن آن بدانیم.

اگر این رویداد کاملاً مجازی را از دست داده اید، نگران نباشید. در زیر خلاصه ای از هر اعلان اپل در رویداد 14 سپتامبر را مشاهده خواهید کرد.

iPad

مدل پایه آیپد در حال به روز رسانی است. نسل نهم آیپد از پردازنده A13 Bionic برخوردار است. آیپد جدید علاوه بر عملکرد سریعتر، از پردازنده تصویر ارتقا یافته در A13 Bionic بهره می برد. اما مهمتر از همه ، دوربین جلو دارای یک دوربین 12 مگاپیکسلی با میدان دید 122 درجه است. سخت افزار جدید ویژگی ای را فعال می کند که تا کنون به آخرین iPad Pro محدود می شد. با حرکت افراد و یا افزایش تعداد افراد در حین تماس تصویری، دوربین به طور خودکار بزرگنمایی و کوچک نمایی می کند.

آیپد جدید نیز به روز رسانی صفحه نمایش را دریافت می کند. TrueTone، که رنگ صفحه را به طور خودکار تنظیم می کند تا با محیط اطراف شما مطابقت داشته باشد؛ همچنین برای اولین بار در جدیدترین آیپد معرفی می شود.

اپل قیمت 329 دلار را برای این آیپد حفظ کرد اما فضای ذخیره سازی را دو برابر کرد و به 64 گیگابایت رساند. مشتریان آموزشی می توانند آیپد جدید را با 299 دلار دریافت کنند.

آیپد مینی

در رویداد اپل چه خبر بود؟/جولان تکنولوژی

طراحی جدید شبیه به همان طراحی iPad Air و iPad Pro است، با لبه های صاف است. اندازه صفحه نمایش Liquid Retina در حال حاضر 8.3 اینچ است.

این شرکت Touch ID با استفاده از همان فناوری که iPad Air سال گذشته عرضه کرد و دکمه خواب/بیداری در بالای محفظه منتقل شد. همین امر را می توان در مورد تعویض اپل از درگاه Lightning Mini با درگاه USB-C بیان کرد.این امر باعث می شود انتقال داده های زیاد یا بارگیری عکس ها به تبلت ایده آل باشد.

دوربین پشت 12 مگاپیکسل است، در حالی که دوربین جلو 12 مگاپیکسل دوربین فوق عریض با پشتیبانی Center Stage است.

نسل دوم مداد اپل، که به صورت مغناطیسی به iPad متصل می شود تا شارژ شود، اکنون توسط iPad Mini نیز پشتیبانی می شود. آیپد مینی جدید این بار در چهار رنگ ارغوانی، صورتی، نور ستاره ای و خاکستری فضایی عرضه می شود. قیمت آیپد مینی جدید از 499 دلار شروع می شود و پیش خرید آن از امروز آغاز می شود.

اپل واچ سری 7

در رویداد اپل چه خبر بود؟/جولان تکنولوژی

هنگام شروع دوچرخه سواری WatchOS 8 تشخیص می دهد و از شما می خواهد که تمرین را شروع کنید. همچنین یک الگوریتم تمرین جدید برای سواران eBike به همراه تشخیص سقوط هنگام سوار شدن وجود دارد.

ویژگی های جدید به Apple Watch Series 7 (که دارای صفحه نمایش تقریباً 20درصد بزرگتر از سری 6 است) می پیوندد. افزایش اندازه صفحه با کاهش حاشیه های اطراف صفحه نمایش به دست آمد.

به گفته اپل، اندازه صفحه نمایش اضافی اجازه می دهد تا دکمه های بزرگتر در برنامه ها و متن بیشتر در پیام ها وجود داشته باشد و برای پاسخ دادن به پیام، روی آن ضربه بزنید یا بکشید. صفحه ساعت های جدید بیشتر فضای اضافی صفحه را اشغال می کنند. همچنین اپل سری 7 را به عنوان قوی ترین ساعت اپل تا به حال معرفی کرده که دارای گواهینامه IP6X برای گرد و غبار و WR50 ضد آب برای است.

باتری  این ساعت سریعتر از مدل های قبلی اپل واچ شارژ می شود. به گفته اپل، شارژ 8 دقیقه ای برای نظارت بر 8 ساعت خواب فرد جوابگو است.

اگر از کاربران فعلی اپل واچ هستید، از سازگاری باندهای ساعت خود استرس نداشته باشید. سری 7 با گروههای فعلی شما کار می کند.

اپل تاریخ انتشار یا قیمت آن را اعلام نکرده است، اما گفته است که اواخر پاییز در دسترس خواهد بود.

Apple Fitness Plus

در رویداد اپل چه خبر بود؟/جولان تکنولوژی

خدمات تناسب اندام شبیه به Peloton اپل از شش کشور گسترش می یابد و 15 کشور جدید را در اواخر امسال اضافه می کند. این سرویس همچنین پیلاتس، مدیتیشن هدایت شده و تمرینات را برای آمادگی همراه دارد.

اپل همچنین تمرینات گروهی را به Fitness Plus اضافه می کند تا بتوانید دوستان و اعضای خانواده خود را دعوت کنید؛ تا یک تمرین را با شما به اشتراک بگذارند. از طریق AirPlay به iPhone ، iPad و Apple TV وارد می شود. می توانید حداکثر 32 نفر را در یک تمرین گروهی شرکت دهید.

آیفون 13

در رویداد اپل چه خبر بود؟/جولان تکنولوژی

اپل چهار مدل جدید آیفون 13 را معرفی کرد که از الگوی نامگذاری مشابه سال گذشته برخوردار است. آیفون 13 مینی ، آیفون 13، آیفون 13 پرو و آیفون 13 پرو مکس این نام ها هستند. بهبودها شامل استفاده از پردازنده A15 Bionic برای عملکرد سریعتر، عمر بیشتر باتری و بهبود ویژگی های دوربین است.

یکی از این ویژگی های بهبودیافته دوربین، حالت سینمایی جدید است که قبل، حین و بعد از فیلمبرداری، تاری را به پیش زمینه و پس زمینه ویدئو اضافه می کند. یا می توانید به دوربین اجازه دهید زمانی را تشخیص دهد که ناحیه ای از ویدیو باید خارج از فوکوس ما باشد و به تنهایی جلوه هایی را اعمال کند.

هر چهار مدل آیفون 13 با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی شروع می شوند و مدل های پرو تا 1 ترابایت فضای ذخیره سازی را دارا هستند. قیمت 699 دلار برای آیفون 13 مینی، 799 دلار برای آیفون13، 999 دلار برای آیفون 13 پرو و 1099 دلار برای آیفون13 پرو مکس معرفی شده است.

 

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی