کد خبر: ۲۱۰۰۹
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۴۵
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید محصولات راهبردی و استراتژیک صنعت توسط یک شرکت دانش‌بنیان/ باید سهمی از بازار را افزایش دهیم

رئیس هیات مدیره شرکت فناوران سامانه های راهبردی شریف، در سه زمینه تجهیزات تست و ابزار دقیق و هوشمند آزمایشگاهی، مهندسی فراینده سیستم های مختلف نیروگاهی را در مقیاس مختلف و کارخانجات و طراحی و ارائه مشاوره هوشمندسازی خدماتی را به صنایع مختلف ارائه می‌دهد.

احسان فدائیان رئیس هیات مدیره شرکت فناوران سامانه‌های راهبردی شریف، در گفتگو با خبرنگار« نبض فناوری» با اشاره به این شرکت دانش بنیان از دل فارغ التحصیلان دانشگاه تراز اول و به کمک اساتید شکل گرفته و در سال ۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۹۱ به صورت رسمی ثبت و در سال ۹۳ به عنوان دانش بنیان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: این شرکت تمام همت خود را جهت بومی‌سازی و تجاری‌سازی فناوری‌ها و محصولات کاربردی جزم کرده تا بتواند خدمات نوینی را ارائه دهد. این شرکت دانش‌بنیان، در سه زمینه تجهیزات تست و ابزار دقیق و هوشمند آزمایشگاهی، مهندسی فراینده سیستم‌های مختلف نیروگاهی را در مقیاس مختلف و کارخانجات و طراحی و ارائه مشاوره هوشمندسازی خدمات به صنایع فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: محصولات حاضر با نام تجاری RealSim با هدف تسهیل روند شبیه‌سازی تا ساخت نمونه آزمایشگاهی و تبدیل به نمونه صنعتی طراحی و تولید شده‌اند. این محصولات برمبنای نیازمندی‌ها و ضعف‌های موجود در صنعت، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور توسعه یافته است.

فدائیان گفت: خدمات اصلی شرکت تولیدی و ارائه مشاوره است که عمده محصولات در اختیار بازار و آزمایشگاهی صنعتی قرار گرفته است تا جاییکه سهم خدمات نسبت به بقیه موارد بیشتر است. می‌توان گفت روند بازار روبه رشد و توسعه پایدار را طی می‌کند.

وی ادامه داد: تا به امروز به حوزه صادرات به صورت رسمی ورود نکرده‌ایم؛ ما از سال گذشته شرکت برنامه ریزی کرده است همزمان با سیاست دولت بحث صادرات و واردات بتواند سهمی از کشور‌های منطقه را به خود اختصاص دهد. هدف گذاری شرکت فناوران شریف این است که طی سال‌های آینده بتوانیم در بین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته فرآیندی رتبه قابل قبولی را در کشور به دست آوریم؛ بنابراین به صورت جدی می‌خواهیم به بازار منطقه نگاه کنیم و برای سال ۱۴۰۴ به عنوان یک بازیگر تاثیرگذار در این بازار هدف گذاری کرده ایم.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم که فناوری‌های های تک را به شکل ساده‌تر در اخیتار متقاضیان قرار دهیم تا فروش آن‌ها وابسته به دولت نباشد و به اصطلاح از نوع B۲B باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت گفت: متاسفانه نیاز مشتریان دانش بنیان در بازار داخلی جدی گرفته نمی‌شوند و به آن‌ها اعتماد ندارند بنابراین دولت باید تغییر رویه دهد تا این دانش بنیان‌ها بتوانند در بازار حضور مستمر داشته باشند تا از این طریق سهم بازار را در اجرای پروژه بدست آورند. مسئولان باید از نگاه بیرونی به بازار داخلی نگاه کنند تا با ارائه فرصت به جوانان بتوانند اشتغالزایی را ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به تولید داخل بستری برای جلوگیری خروج ارز است و برای این منظور باید روندا اجرای پروژه‌های داخلی و نیاز‌های داخلی صنعت توسط شرکت‌های دانش بنیان تسهیل شود متاسفانه تا به امروز جدی گرفته نشده است.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی