کد خبر: ۲۱۰۴۷
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰
سرویس پیام رسان واتس‌اپ قابلیت جدیدی را آزمایش می کند که جست و جوی شرکتها در داخل واتس‌اپ را امکان پذیر می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، آزمایش این قابلیت که به کاربران امکان می دهد فروشگاه ها و خدمات را از طریق یک دایرکتوری در واتس‌اپ جست و جو کنند، در سائوپالوی برزیل انجام می گیرد. این قابلیت در راستای تلاش فیس بوک برای تقویت تجارت الکترونیکی در سرویسهایش عرضه می شود.

مت آیدیما، نایب رییس پیام رسانی تجاری فیس بوک در مصاحبه ای گفت: این قابلیت می تواند شیوه اولیه ای باشد که افراد یک پروسه تجاری را در واتس‌اپ شروع کنند.

واتس‌اپ برخلاف فیس بوک و اینستاگرام تبلیغات در داخل اپلیکیشن خود نمایش نمی دهد. آیدیما گفت: پیش از این شرکتها شماره واتس‌اپ خود را در بسته بندی یا وب سایتها با استفاده از تبلیغات فیس بوک تبلیغ می کردند تا کاربران را در واتس‌اپ جلب کنند.

این سرویس پیام رسان با یک اپلیکیشن ویژه شرکتهای کوچک و یک رابط کاربری برای شرکتهای بزرگتر به منظور اتصال به سیستمشان، به میزان فزاینده ای در حال جلب کاربران تجاری است.

رونق پیدا کردن خرید آنلاین در دوران همه گیری ویروس کرونا باعث شد فیس بوک قابلیت های خرید درون برنامه ای را در همه اپلیکیشن های خود توسعه دهد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک در ژوئن اعلام کرد قابلیت فروشگاههای فیس بوک (شاپس) در چندین کشور به واتس‌اپ توسعه پیدا می کند. در سالهای اخیر واتس‌اپ ابزارهای خرید مانند کاتالوگ محصول و کارتهای خرید را راه اندازی کرده است.

واتس‌اپ اعلام کرد تست جدید شامل هزاران شرکت در بخشهایی مانند غذا، خرده فروشی و خدمات محلی در برخی از محلات سائوپالو می شود. آیدیما گفت: هند و اندونزی نامزدهای بعدی برای توسعه این قابلیت خواهند بود.

این شرکت که در پی به روزرسانی حریم خصوصی با واکنش منفی کاربران روبرو شد و از سوی رگولاتور حفاظت از دیتای ایرلند به دلیل نقض حریم خصوصی جریمه شد، اعلام کرد به جست و جو یا نتایج جست و جوی کاربران از طریق قابلیت دایرکتوری جدید دسترسی نخواهد داشت.

آیدیما احتمال این که در آینده تبلیغات درون برنامه ای در واتس‌اپ معرفی شود را منتفی ندانست. وی گفت: واتس‌اپ همچنین به مدلهای غیرتبلیغی مانند ساخت نرم افزار برای کمک به شرکتها به منظور مدیریت خدماتشان از طریق اپلیکیشن های فیس بوک علاقمند است.

بر اساس گزارش رویترز، این سرویس پیام رسان در سال ۲۰۱۴ در قراردادی به ارزش ۱۹ میلیارد دلار توسط فیس بوک خریداری شد اما برای درآمدزایی از قابلیت هایش عملکرد کندی داشته است.

منبع/ ایسنا

ارسال نظرات
نیازمندیها