کد خبر: ۲۱۰۵۸
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۰

برنامه‌های هواشناسی تا چه اندازه دقیق هستند؟

در این مطلب به بررسی درستی و صحت پیش بینی های آب و هوا توسط برنامه‌های هواشناسی می‌پردازیم.

به گزارش «نبض فناوری»، روزنامه آلمانی "بیلد" روز گذشته درباره راستی آزمایی برنامه‌های هواشناسی در گوشی‌های همراه مطلبی را منتشر و سوالی را طراحی کرد که در ادامه این مطلب به آن می‌پردازیم. براساس گزارش‌ها با پیشرفت فناوری توسعه دهندگان و برنامه سازان گوشی‌های همراه هر روزه برنامه‌های متعدد هوا شناسی برای راحتی زندگی کاربران طراحی می‌کنند. حال برای کاربران این سوال ایجاد شده تا چه اندازه این برنامه‌ها دقیق هستند؟

 هورینفر دکتر هواشناسی تلویزیون در پاسخ به این سوال می‌گوید: برنامه‌های آب و هوایی اکثرا "غیر دقیق" هستند. او بر این نظر است که پیش بینی خدمات آنلاین آب و هوا بیشتر بر اساس محاسبات مدل ساده است. او می‌گوید: اگر برنامه‌های آب و هوایی بتوانند پیش بینی هواشناسی  انجام دهند ما کارشناسان هواشناسی هنگام تهیه پیش بینی نیازی به گواهی نداریم. "

آیا پیش بینی برنامه‌های هواشناسی دقیق هستند؟

دومینیک یونگ، دکتر هواشناسی آلمان، از قابلیت اطمینان برنامه‌های هوشمند آب و هوا حمایت می‌کند: "هر مدل آب و هوا توسط هواشناسان آموزش دیده توسعه و نظارت می‌شود؛ بنابراین دانش تخصصی در پشت همه مدل‌های آب و هوا وجود دارد." اما او معتقد است برنامه‌های هواشناسی دیربه دیر بروزرسانی می‌شوند.

برنامه‌های هواشناسی

در مقابل یونگ، هواشناس یورگن اسمیت از WetterKontor به BILD توضیح می‌دهد: "برنامه‌هایی وجود دارد که توسط شرکت‌ها به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که داده‌های نقطه شبکه را از مدل آب و هوای آمریکا (DMO) بیرون می‌آورد و به پیش بینی تبدیل می‌کند. " یعنی یک کد پستی یا شهر به نقطه احتمالی بعدی شبکه اختصاص داده می‌شود. این برنامه چهار بار در روز با آخرین داده‌ها بروز می‌شود. اما پس از آن هیچ هواشناسی دخالت نمی‌کند. اغلب اینگونه است که برنامه‌های از پیش نصب شده روی تلفن‌های همراه کار می‌کنند. "

منبع:باشگاه خبرنگارارن

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی