کد خبر: ۲۱۱۱۶
|
۲۸ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

خبر ایلان ماسک در مورد اینترنت ماهواره ای چه بود؟

ایلان ماسک، مدیرعامل SpaceX اعلام کرد که سرویس اینترنتی استارلینک در ماه اکتبر از حالت بتا خارج می شود.

به گزارش «نبض فناوری»، ایلان ماسک مدیرعامل SpaceX روز جمعه در توییتی نوشت که شبکه اینترنتی ماهواره ای استارلینک این شرکت ماه آینده از مرحله بتا خارج می شود. این تاریخ دو ماه دیرتر از تاریخی است که ماسک در کنگره جهانی موبایل اعلام کرده بود؛ او همچنین گفت که انتظار دارد این سرویس احتمالاً در عرض 12 ماه بیش از 500،000 کاربر داشته باشد.

سیستم Starlink یک صورت فلکی از نزدیک به 12000 ماهواره را در مدارهای پایین زمین درخواست می کند که سرویس اینترنت پهن باند پیوسته را ارسال می کند. هزینه یک ترمینال 499 دلار است و هزینه سرویس ماهانه 99 دلار است.

 این شرکت آزمایش بتای عمومی خود را در اکتبر 2020 افتتاح کرد و ماسک در آگوست گفت که SpaceX  تعداد هزار پایانه استارلینک، که شامل دیش ماهواره ای و روتر Wi-Fi است را به کاربران 14 کشور جهان ارسال کرده است. با پایان یافتن نسخه بتا و دسترسی کشورهای بیشتری به استارلینک، این تعداد به 100هزار نفر افزایش  پیدا می کند، اگرچه نمی توان تشخیص داد که چه زمانی ممکن است به مرز نیم میلیون پیش بینی ماسک برسد.

سرویس اینترنت استارلینک قرار است به طور مستقیم به مصرف کنندگان در مناطق روستایی در سراسر جهان، در میان سایر مشتریان فروخته شود و از سرعت بارگیری 100 مگابیت بر ثانیه و سرعت بارگذاری 20 مگابیت بر ثانیه خبر می دهد. با این وجود، نظرات سرویس استارلینک تا کنون متفاوت بوده است.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی