کد خبر: ۲۱۱۴۶
|
۲۹ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۰

نحوه فعالسازی رومینگ همراه اول و ایرانسل در اربعین/ هزینه اینترنت خود را کم کنید

مشتاقان سفر اربعین در حال آماده شدن برای رفتن به پیاده روی هستند؛ ممکن است استفاده از اینترنت و نحوه فعالسازی رومینگ همراه اول و ایرانسل برای شما سوال باشد که در ادامه آن ها را توضیح خواهیم داد.

به گزارش «نبض فناوری»،  تمامی بسته هایی که در ایران به شما تخصیص داده شده است اعم از بسته های اینترنتی رایگان مخصوص خبرنگاران و بسته های عادی اینترنتی که تهیه کرده اید در عراق کار نخواهد کرد بنابراین باید هزینه های خود را مدیریت کنید در ادامه برای فعالسازی رومینگ با ما همراه باشید:

قدم اول

در قدم اول باید رومینگ سیمکارت خود را  حتما قبل از خروج از ایران فعال کنید این اقدام با استفاده از کدهای دستوری زیر امکان پذیر است:

برای همراه اول: شماره گیری کد دستوری ستاره 10 ستاره 29 مربع *10*29#

برای ایرانسل کد دستوری *1111# را شماره گیری کنید.

قدم دوم

بعد از ورود به کشور عراق در قسمت بالای صفحه گوشی کنار علامت آنتن حرف "R" را خواهید دید که نشان دهنده فعال بودن رومینگ است را خواهید دید و از آن به بعد تعرفه ها به قیمت رومینگ برای شما محاسبه خواهند شد.

برای اطلاع از تعرفه ها در ادامه با نبض فناوری همراه باشید:

ایرانسل

ایرانسل برای رفاه حال زائرین اربعین تعرفه رمینگ عادی خود را کم کرده تا در هزینه های زائران صرفه جویی شود. مقایسه این تعرفه ها با مبلغ آن ها نسبت به تعرفه عادی را خواهید دید:

نحوه فعالسازی رومینگ همراه اول و ایرانسل در اربعین/ هزینه اینترنت خود را کم کنید

دریافت پیامک در مدت سفر رایگان است و هزینه تماس ورودی و خروجی بر مبنای دقیقه محاسبه می‌شود.

در صورت نداشتن مبلغ کافی برای برقراری ارتباط چه کنیم؟

ایرانسل این ویژگی را برای زائران فراهم کرده است تا در صورت کم بود شارژ در عراق دوستان و عزیزان زائران با شنیدن پیغام گویای بعد از تماس (که از مخاطب تماس می‌خواهد در صورت تمایل این هزینه را بر عهده گیرد) هزینه رومینگ را از داخل ایران بپردازند.

همراه اول

همراه اول نیز تعرفه های تخفیفی خود را برای زائرین اربعین به صورت زیر اعلام کرده است:

تعرفه های تخفیفی ویژه اربعین 1400 همراه اول

مشترکان همراه اولی که قصد عزیمت به عراق را دارند مشمول دریافت تخفیف 1000 تومانی در هر دقیقه مکالمه با ایران، تخفیف 500 تومانی در هر دقیقه مکالمه دریافتی از ایران و تخفیف 500 تومانی در ارسال پیامک می شوند.

بنابراین طبق نرخ ترافیک بین الملل و پس از اعمال تخفیف ها، هزینه هر دقیقه مکالمه با ایران 9500 تومان، دریافت هر دقیقه مکالمه از ایران 6000 تومان، ارسال پیامک 3000 تومان و هر مگابایت اینترنت همراه 2000 تومان است.

این تخفیف های ویژه اربعین 1400 شامل تعرفه مکالمات بین الملل عراق هم شده است؛ به این شکل که هزینه مکالمه از خطوط همراه اول پس از اعمال تخفیف با تلفن های ثابت عراق هر دقیقه 4500 تومان و با تلفن های همراه آن کشور 6000 تومان شده است.

هزینه مکالمات رند به دقیقه می گردد. به عبارتی دیگر برای تماس های کمتر از 60 ثانیه هزینه کامل یک دقیقه محاسبه می گردد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی