کد خبر: ۲۱۲۰۱
|
۳۰ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۳

تحقیق از شرکت بازی‌های ویدئویی آمریکا به علت تخلفات متعدد

رگولاتوری بورس اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا روز گذشته از تحقیق در مورد عملکرد شرکت اکتیویژن به علت برخی تخلفات مرتبط با کارکنان خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از رویترز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده احضاریه‌هایی برای این شرکت بزرگ سازنده بازی‌های ویدئویی و تعدادی از کارکنان فعلی و سابق آن ارسال کرده و خواستار دریافت اطلاعاتی در مورد موضوع مذکور شده است. اکتیویژن به علت تولید بازی‌هایی مانند «کال او دیوتی» و «کندی کراش» شهرت دارد.

اکتیویژن پیش از این هم به علت نقض قوانین پرداخت برابر، اعمال تبعیض جنسیتی و آزار جنسی برخی کارکنانش مورد پیگرد قضائی قرار گرفته بود. اعلام این خبر موجب سقوط ۴.۲ درصدی ارزش سهام اکتیویژن شد.

بر اساس اخبار منتشر شده بابی کوتیک مدیر اجرایی این شرکت نیز به دادگاه فراخوانده شده است. گفته می‌شود قرار است این بار هم به موضوعاتی در ارتباط با آزار جنسی و تبعیض بر علیه کارکنان زن رسیدگی شود.

از جمله اسناد جدید مورد بررسی می‌توان به محتوای برخی جلسات هیأت رئیسه اکتیویژن، اطلاعات ارائه شده توسط شش کارمند سابق اکتیویژن و برخی ارتباطات بابی کوتیک با سایر مدیران ارشد این شرکت در مورد تبعیض و آزار جنسی اشاره کرد.
منبع: مهر

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی