کد خبر: ۲۱۲۷۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۳۰

تانک 500 معرفی شد؛ کپی چینی تویوتا لندکروزر

کمپانی گریت وال با ایجاد برند زیرمجموعه تانک، قصد دارد شاسی‌بلندهای جان‌سخت و آفرودی خود را تحت نشان آن روانه بازار کند. جدیدترین اعضای این برند، دو مدل با نام‌های تانک ۴۰۰ و ۵۰۰ هستند که طبق انتظار از شاسی مستقل از بدنه سود می‌برند و شباهت زیادی با دونسل اخیر تویوتا لندکروزر دارند، به همین خاطر گریت وال مانور زیادی روی توانایی‌های آنها داده و مدل ۵۰۰ را رقیب لندکروزر همیشه قهرمان می‌داند. کابین لوکس، موتور ۳ لیتری V6 با ۳۴۹ اسب بخار قدرت، گیربکس ۹ سرعته و قیمت تقریبی ۴۶ هزار دلار از مشخصات این خودرو هستند.

به گزارش «نبض فناوری»، تانک ۵۰۰ از بدنه‌ای مکعبی برخوردار بوده و مثل دیگر شاسی‌بلندهای دو دیفرانسیل حس قرص بودن و استواری را در بیننده القا می‌کند. در نمای روبرو جلوپنجره فوق‌العاده حجیم شش ضلعی و لوگوی بزرگ کرومی همه چیز را تحت تاثیر قرار داده، کاپوت هم برجسته طراحی شده تا به همراه گلگیرهای متورم تانک ۵۰۰ را شبیه یک بدنساز نشان دهد!

 

در نمای عقب با ترکیبی ساده و آشنا روبرو هستیم و سعی شده تا تانک ۵۰۰ یک شاسی‌بلند آفرود توانمند و البته لوکس به نظر برسد، استفاده گسترده از کروم در قسمت‌هایی چون اطراف چراغ‌ها، درب عقب و زاپاس شاهدی بر این ادعاست.

 
 
 

در داخل کابین تانک ۵۰۰ حرف‌های فراوانی برای گفتن در برابر رقبا دارد، چرا که شاهد فضایی مدرن و آمیخته با کیفیت هستیم. بی‌تردید نمایشگر ایستاده و تبلت‌مانند ۱۴.۶ اینچی حاضر در بخش میانی داشبورد شاخص‌ترین المان داخل این خودرو است، یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی هم وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را بر عهده دارد.

 

رنگ‌بندی کلی کابین تانک ۵۰۰ از مدل‌های لوکس و رده‌بالا الگوبرداری شده و آنطور که از تصاویر موجود می‌توان حدس زد، گریت وال تمام تلاش خود را به کار بسته تا از موادی مرغوب و باکیفیت در تانک ۵۰۰ استفاده کند. دسته‌دنده خوش‌فرم که ظاهرا از محصولات ولوو در طراحی آن الهام گرفته شده، ساعت آنالوگ موجود در بین دریچه‎‌های سیستم تهویه مطبوع و همچنین بافت ستاره‌دار روی داشبورد که تولیدات رولزرویس را در ذهن مجسم می‌کنند، از دیگر موارد قابل ذکر هستند.

 
شاسی‌بلند جدید چینی‌ها به سه ردیف صندلی مجهز است و می‌تواند تا هفت نفر را با خود حمل کند

از نظر ابعاد باید گفت تانک ۵۰۰ طولی برابر ۵۰۷۰ میلیمتر، عرضی برابر ۱۹۳۴ میلیمتر و ارتفاعی برابر ۱۹۰۵ میلیمتر دارد و فاصله محوری آن به ۲۸۵۰ میلیمتر می‌رسد. با چنین ابعادی، این خودرو بزرگ‌تر از رقبای مستقیم خود یعنی تویوتا لندکروزر پرادو و لندکروزر سری ۳۰۰ است.

 
نکته جالب اینکه فاصله محوری تانک ۵۰۰ با لندکروزر ۳۰۰ یکسان است

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، تانک ۵۰۰ به شاسی مستقل از بدنه مجهز شده؛ این شاسی‌بلند آفرود دارای سیستم تعلیق فنر مارپیچ بوده و از قفل دیفرانسیل در جلو و عقب بهره می‌برد. گریت وال ارتفاع این خودرو از سطح زمین را ۲۲۴ میلیمتر اعلام کرده و می‌گوید براحتی می‌تواند از آب‌هایی به عمق ۸۰۰ میلیمتر عبور کند. زاویه ورود ۲۹.۶ درجه و زاویه خروج ۲۴ درجه از سایر مشخصات قابل توجه تانک ۵۰۰ در بخش فنی هستند.

 

در زیر کاپوت تانک ۵۰۰ یک موتور ۳ لیتری V6 توربوشارژ بنزینی قرار دارد. این موتور با سیستم هیبرید نرم ۴۸ ولتی ترکیب شده و توانایی تولید ۳۴۹ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس ۹ سرعته خودکار اختصاصی که توسط مهندسین برند تانک ساخته شده، به سمت هر چهار چرخ هدایت می‌شود.

 

در آینده، احتمالا تانک ۵۰۰ با پیشرانه هیبریدی کمپانی نیز به فروش خواهد رسید. این پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به غیر از این، در نسخه‌های پایین‌رده به احتمال زیاد از موتور ۲ لیتری بنزینی و ۲.۴ لیتری دیزلی هم استفاده خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود تانک ۵۰۰ با قیمتی در حدود ۳۰۰ هزار یوان به دست مشتری برسد، رقمی که معادل تقریبا ۴۶ هزار دلار می‌شود.

و اما تانک ۴۰۰؛ در زمان فعلی این خودرو در حد یک کانسپت است، ولی نسخه تولید انبوه آن بزودی رونمایی خواهد شد. این نسخه که در نمایشگاه خودروی چنگدو رونمایی شده، طبق انتظار در رده‌ای بین دو مدل ۳۰۰ و ۵۰۰ جای می‌گیرد و پلتفرم آن با برادر بزرگ‌تر خود مشترک است.

 

همانند دیگر اعضای خانواده، طراحی تانک ۴۰۰ نیز زمخت و عضلانی است، البته میزان استفاده از خطوط و زوایای تیز در آن بسیار بیشتر بوده و گلگیرهای آن متورم‌تر هستند.

 
فاصله محوری تانک ۴۰۰ مثل تانک ۵۰۰ برابر با ۲,۸۵۰ میلیمتر است

در داخل کابین تانک ۴۰۰ هم شاهد نصب یک نمایشگر خیلی عریض روی قسمت فوقانی داشبورد هستیم، این در حالیست که برخلاف روند این روزها در پشت فرمان خبری از صفحه دیجیتال نیست و از نشاندهنده‌های آنالوگ استفاده شده است.

 

گریت وال تانک ۵۰۰ را به تایرهای مخصوص آفرود BF Goodrich، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ و قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز کرده تا این خودرو در محیط‌های خارج جاده عملکرد مناسبی داشته باشد.

در رابطه با مشخصات پیشرانه تانک ۴۰۰ فعلا اطلاعات دقیقی در دست نیست، ولی گفته می‌شود یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ که قبلا در تانک ۳۰۰ نیز به کار گرفته شده، نیروبخش نسخه تولید انبوه آن خواهد بود. این موتور با گیربکس هشت سرعته خودکار همکاری خواهد کرد. نسخه پرچمدار تانک ۴۰۰ هم احتمالا با همان موتور ۳ لیتری V6 و گیربکس ۹ سرعته موجود در تانک ۵۰۰ به فروش خواهد رسید.

 

بر اساس پیش‌بینی‌ها، نسخه تولیدی تانک ۴۰۰ سال آینده معرفی خواهد شد. گفته می‌شود پیش از رونمایی این نسخه، گریت وال مدل مفهومی ۷۰۰ و ۸۰۰ را پرده‌برداری خواهد کرد. درباره قیمت تانک ۴۰۰ هم چیزی مشخص نیست، ولی طبیعتا باید از این لحاظ هم مابین ۳۰۰ و ۵۰۰ باشد، یعنی رقمی در بازه ۳۵ الی ۴۰ هزار دلار.

منبع:دیجیاتو

برچسب ها: تانک لندکروزر
ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی