کد خبر: ۲۱۳۰۱
|
۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۰

۱۰۰۰ اسب بخار بدون آلایندگی؛ نسل جدید موتور برقی جنرال موتورز رسما معرفی شد

جنرال موتورز با رونمایی از سه موتور برقی، خانواده قوای محرکه اولتیوم درایو (Ultium Drive) را گسترش داد. یکی از این موتورها برای استفاده در محور جلو طراحی شده و ۲۴۱ اسب بخار قدرت دارد. موتور دوم ۳۴۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌توان آن را هم روی محور عقب و هم روی محور جلو نصب کرد. موتور سوم هم که نقش یک دستیار برای به حرکت در آوردن هر چهار چرخ را دارد، ۸۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

به گزارش «نبض فناوری»، به گفته جنرال موتورز امکان استفاده همزمان سه موتور در یک خودرو وجود دارد. در واقع نسخه سه موتوره از جی‌ام‌سی هامر برقی که چندی پیش رونمایی شد، از چنین پیشرانه‌ای سود می‌برد. احتمالا می‌دانید که قدرت خروجی پیشرانه این پیکاپ الکتریکی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار تخمین زده می‌شود.


آنطور که خودروساز بزرگ آمریکایی اعلام کرده، این موتورها بخشی از یک خانواده مقیاس‌پذیر هستند. اعضای این خانواده طراحی مشترکی دارند و در ساخت آنها از ابزارها و استراتژی‌های تولید مشابه استفاده می‌شود تا هزینه نهایی کاهش پیدا کند. جنرال موتورز افزوده تمامی این موتورها توسط مهندسین کمپانی کالیبره شده‌اند تا بالاترین سطح عملکرد را در خودروهای مبتنی بر اولتیوم ارائه کنند.


در کنار رونمایی از موتورهای برقی جدید، جنرال موتورز برخی جزئیات مرتبط با کنترل‌کننده‌های موتور اولتیوم درایو را نیز در اختیار رسانه‌ها گذاشته است. این کنترل‌کننده‌ها بهینه‌ترین شیوه را برای توزیع گشتاور در سیستم‌های سه موتوره تعیین می‌کنند. این امر از طریق بهره‌گیری از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی محقق می‌شود و جنرال موتورز اعتقاد دارد می‌توان از نرم‌افزار مربوطه در سایر حوزه‌ها نیز استفاده کرد.


ناگفته نماند جنرال موتورز خاطرنشان شده اینورتر و سایر قطعات الکترونیکی مرتبط، مثل ماژول نیرو و ماژول شارژر با سیستم اولتیوم درایو یکپارچه می‌شود. این مساله در کاهش پیچیدگی‌های ساختاری و هزینه نقشی کلیدی خواهد داشت، ضمن اینکه بخاطر کاهش ابعاد برخی قطعات تا ۵۰ درصد، فضای اشغال شده و وزن نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.

منبع:دیجیاتو

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی