کد خبر: ۲۱۴۰۳
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۴۰

توسعه اینستاگرام کودکان به‌طور موقت متوقف شد؛ نمایندگان آمریکا: پروژه باید کاملا لغو شود

فیسبوک می‌گوید پروژه ساخت Instagram Kids را به‌صورت موقت متوقف می‌کند تا تمرکز خود را روی ساخت ابزارهای نظارتی والدین بگذارد و رضایت سیاستمداران آمریکایی را جلب کند. با این حال، دموکرات‌ها معتقدند توقف موقت پروژه کافی نیست و فیسبوک باید این پروژه را به‌طور کامل لغو کند.

به گزارش «نبض فناوری»، «آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام اخیرا در یادداشتی بلندبالا از توقف موقت پروژه ساخت اینستاگرام کودکان خبر داده ولی تاکید کرده که این پروژه از آن جهت اهمیت دارد که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه شبکه‌های اجتماعی را حل می‌کند. پروژه فیسبوک قرار بود امنیت تجربه شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان کوچکتر از ۱۳ سال ارتقا بدهد.

موسری می‌گوید: «عمیقا باور داریم والدین باید بتوانند نسخه‌ای از اینستاگرام را برای فرزندان خود ارائه کنند که برای خودشان طراحی شده است؛ جایی که والدین می‌توانند به جای اتکا بر روش‌های خاص خود اپلیکیشن برای بررسی این موضوع که کاربر سن لازم برای استفاده از این شبکه اجتماعی را دارد یا نه، خودشان بر فعالیت‌های آن‌ها نظارت داشته باشند و تجربه‌شان را کنترل کنند.»

اینستاگرام می‌گوید توقف در این پروژه زمان کافی را به فیسبوک می‌دهد تا با والدین، کارشناسان، سیاستمداران و رگولاتورها همکاری کنند، نگرانی‌های آن‌ها را بشنوند و اهمیت این پروژه را به نمایش بگذارند. فیسبوک حالا به کار روی ابزارهای نظارتی والدین برای کودکان کوچکتر از ۱۳ سال ادامه می‌دهد. این ابزارها قرار است تجربه کاربری نوجوانان را ارتقا دهد.

اینستاگرام کودکان
به دنبال انتشار این خبر، سناتور «اد مارکی» و «ریچارد بلومنتال» و نماینده «کیتی کستور» و «لوری تراهان» اعلام کردند که تصمیم فیسبوک برای توقف موقتی پروژه ناکافی است. این چهار سیاستمدار دموکرات در بیانیه‌ای مشترک گفتند: «فیسبوک در موضوع محافظت از کودکان در فضای آنلاین تماما حسن ظن را کنار گذاشته و باید به‌طور کامل این پروژه را لغو کند.»

فیسبوک در شرایطی از توقف توسعه اینستاگرام کودکان خبر داد که وال استریت ژورنال در گزارشی گفته بود این شرکت تحقیقات خود درباره آسیب اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام را نادیده گرفته است. منتها فیسبوک بلافاصله مدعی شد که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به‌طور همزمان اثرات مثبت و منفی بر کاربران داشته باشند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی